Новите модели на седана Audi A6 и на комбито A6 Avant дебютираха тази пролет, а сега към гамата на новото A6 е добавен plug-in хибридният модел Audi A6 e-hybrid quattro. Хибридната система комбинира 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TFSI с мощност 252 к.с. и въртящ момент 380 Нм и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител S tronic. В корпуса на скоростната кутия има вграден електромотор с пикова мощност от 143 конски сили. и 350 Нм. Общата мощност на хибридната система в първоначалната версия е 300 конски сили, максималният въртящ момент е 450 Нм. По-високата версия има мощност 367 конски сили и 500 Нм.

Вижте новото Audi A6 e-hybrid quattro  >>  >>  >>

Plug-in хибридната система включва и батерия с брутен капацитет 25,9 кВтч, от които се използват до 20,7 кВтч, разположена под пода на багажника. Батерията е съставена от призматични клетки, които са опаковани директно в корпуса на батерията, използвайки технологията "Клетка в опаковка". Максималната скорост на новите версии на Audi A6 при шофиране само на електрическа енергия е ограничена до 140 км/ч. Пробегът в електрически режим на комбито A6 Avant в градски цикъл е 106 км, докато малко по-лекият и по-аеродинамичен седан ще изминава до 111 км според WLTP City.

Audi A6 e-hybrid quattro

Снимка: Audi

Максималната скорост на новите версии на седана и комбито при шофиране в хибриден режим е 250 км/ч. Новото Audi A6 с хибридна система с 300 конски сили ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, независимо от типа на каросерията, докато вариантите с 367 конски сили се нуждаят от 5,3 секунди за да завършат спринта. В чисто електрически режим новото Audi A6 e-hybrid quattro може да измине между 104 и 106 км в комбиниран цикъл (WLTP) в зависимост от версията с едно зареждане.

Водачът може да избере един от двата режима на шофиране - изцяло електрически EV и хибрид. В първия случай максимален приоритет се дава на електрическия мотор, до пълното разреждане на батерията, докато хибридният режим използва по-често бензиновия двигател. Има възможност за зареждане на батерията при скорости над 65 км/ч, като нивото на заряд не се повишава над 75%. За да получите максимално зареждане, трябва да свържете автомобила към електрическата мрежа.

Audi A6 e-hybrid quattro

Снимка: Audi

Максималната мощност на бордовото зарядно устройство е 11 кВт, а пълното зареждане на батерията от 0 до 100% отнема 2 часа и половина . И двата Plug-in хибридни модела се предлагат със завиване на задната ос и задвижване на всички колела като стандарт. Има и тристепенна система за рекуперация, която може да се регулира с помощта на перата на волана. Хибридите имат система за рекуперация с мощност до 88 кВт, а с помощта на лостчетата на волана можете да регулирате едно от трите нива на интензивност. Електрическият мотор поема цели 90% от всички спирачни операции.

Голямата батерия е оказала значително влияние върху обема на багажните отделения. Хибридният седан побира само 354 литра, в сравнение с 492 литра за версиите без възможност за зареждане с електричество. Багажникът на комбито варира от 404 до 1423 литра, докато версиите без батерии имат отделение от 503 до 1534 литра. Отвън, вариантите с хибриден двигател могат да бъдат разпознати по двата капака - единият за резервоара, другият за порта за зареждане, и табелките с името. За версиите с 367 к.с. стандартни са пакетът S line, пониженото спортно окачване и 19-инчовите джанти вместо 18-инчови.

Audi A6 e-hybrid quattro

Снимка: Audi

От Audi отбелязват, че новите версии на семейството A6 са подобрили значително шумоизолацията с 30% в сравнение с подобните предшественици. Автомобилите са получили акустично остъкляване на задните странични прозорци и различни уплътнения на вратите и прозорците.

Продажбите на новите plug-in хибридни версии на седана и комбито на европейския пазар ще започнат през лятото на 2025 г. Цените им в Германия вече са известни - за седана Audi A6 e-hybrid quattro в стартовата версия искат не по-малко от 65 800 евро, а за комбито A6 Avant e-hybrid quattro - 68 300 евро. Цената на по-мощните версии с 367 к.с. е съответно 75 050 евро за седана и 77 550 евро за комбито. Цените ще са подобни и на другите европейски пазари.