Peugeot представи нов модел GTi, само че на ток
Изцяло електрическият спортен хечбек E-208 GTi разполага с мощност от 280 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди
Преди повече от 40 години Peugeot представи легендарния спортен хечбек 205 GTi. През 1984 г. първоначално беше пусната 1,6-литрова версия на модела с мощност 105 конски сили, а през 1986 г. се появи още по-мощната 1,9-литрова модификация на 205 GTi вече със 130 конски сили. При появата си Peugeot 205 GTi стана емблематичен модел във Франция и други европейски страни, тъй като въведе нова концепция за малък спортен хечбек, съчетавайки висока производителност и удоволствие зад волана със спортен, но изтънчен дизайн и добра функционалност.
Историята на моделите GTi беше прекъсната през 2018 г., когато производството на спортния хечбек Peugeot 208 GTi беше прекратено. Сега вълнуващата история на моделите GTi продължава, тъй като Peugeot представи във Франция още нов изцяло електрически наследник на династията, наречен E-208 GTi. Обозначението GTi бележи своето завръщане в гамата на Peugeot в един от най-успешните електрически автомобили в B-сегмента - Peugeot E-208.
Вижте в детайли новото Peugeot E-208 GTi >> >> >>
С акцент върху усещанията при шофиране, новото E-208 GTi се радва на най-добрите показатели на пазара на електрически спортни хечбеци с мощност 280 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди. Новото Peugeot E-208 GTi постига най-добрата производителност в своята категория дискретно, като резултат от работата на инженерите на Peugeot Sport и дизайнерите на марката. Приветлив и елегантен, новият E-208 GTi е за онези, които разбират от автомобили.
Като всички модели GТi от 40 години насам, новото Peugeot E-208 GTi се отличава най-напред със своята мощна стойка благодарение на спортната каросерия, снижена с 30 мм и следите, разширени с 56 мм отпред и с 27 мм отзад. Големите 18-инчови джанти с надпис Peugeot GТi допринасят за внушителната осанка. Тяхната перфорирана конструкция е реверанс към джантите на дупки на легендарното Peugeot 205 GTi. Но при моделите GТi дизайнът играе роля и за производителността и тези отвори спомагат за по-добро охлаждане на спирачките.
Арките на колелата са уголемени, за да позволяват увеличаването на следите, и подчертани с елегантна, спортна червена линия, която е още една препратка към легендарното Peugeot 205 GTi. Долната им част е разширена, за да се освободи място за гумите, което спомага да изпъкне спортният стил на колата без да се прекалява. Работата по дизайна на долната предна и задна част ненатрапчиво подчертава спортната стойка на новото Peugeot E-208 GTi.
В долната част на предната броня е добавен спойлер. Специфичният аеродинамичен дифузьор, разположен под задната броня и интегриращ нови малки LED фарове за мъгла, е завършен в черен гланц за повече елегантност и дискретност. Новото Peugeot E-208 GТi дебютира в яркия ексклузивен червен цвят на каросерията, който прави силна асоциация със символичната червена боя, станала популярна с първите версии на Peugeot 205 GТi.
Знаковият червен цвят на Peugeot GТi внася своята динамика и енергия и в интериора на E-208 GTi. Ярко червените мокети, подовите стелки и предпазните колани на E-208 GTi, като онези на 205 GТi, моментално създават спортна атмосфера в купето. Спортният елегантен дизайн на специфичните предни седалки с интегрирани подглавници отдава почит на дизайна на седалките на 205 GTi 1.9 с централна червена лента, която преминава през възглавницата и облегалката.
Червената мрежа от дясната страна на седалките напомня за тази на 205 GTi 1.6. Компактният волан, ключов елемент за удоволствието от шофирането на Peugeot, се отличава с перфорирана червена кожа с алкантара и централно лого, което също свети в червен цвят.
Динамичният стил на оригиналното Peugeot E-208 улеснява работата на дизайнерите на E-208 GTi. Компактната каросерия на E-208 с широки рамене и къси надвеси е идеална основа, чиято стойка е подсилена при новото Peugeot E-208 GTi чрез снижаване на автомобила и разширяване на следите. Новото Peugeot E-208 GTi се отличава с емблематичния светлинен подпис под формата на трите следи от нокти като при всички модели Peugeot 208.
Светлинният ефект е впечатляващ. Отпред поразителното въздействие на трите светещи нокътя, интегрирани в бронята, се удължава във изцяло LED фаровете чрез използване на три независими оптични модула. Отзад трите хоризонтални следи от нокти, състоящи се от три елегантни LED линии, допълнително подсилват стойката на автомобила.
Като всички автомобили Peugeot GTi, така и новото E-208 GTi съчетава спортен характер и елегантност. Изтънчеността в стил GTi е изразена в малки щрихи в червен цвят, нанесени с финес и ентусиазъм върху няколко елемента на E-208 GTi. В предната решетка, около логото на Peugeot, във фаровете, върху арките на колелата, на предните спирачни апарати, под задния спойлер, при шевовете, които преминават по бордното табло.
Новото Peugeot E-208 GTi е изцяло проектирано от екипите на Peugeot Sport, базирани в Сатори, в района на Париж, в сътрудничество с дизайнерските екипи на Peugeot във Велизи, също близо до Париж. Мощният електромотор на E-208 GTi се произвежда в Тремери в източна Франция. Заводът е исторически специализиран в производството на двигатели, а сега е съсредоточен върху електрическите силови агрегати.
Компанията Peugeot изисква най-доброто за E-208 GTi, разчитайки на френски доставчици за специфични елементи. Това важи особено за гумите, които се доставят от дългогодишния партньор на Peugeot - Michelin, а при E-208 GТi гумите са Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 215/40 R18.
За Peugeot сериозно отношение към удоволствието при шофиране означава най-напред да предлага висока производителност и усещания зад волана. Новото Peugeot E-208 GТi е оборудвано с електромотор M4+, който развива 280 к.с. и осигурява впечатляващ въртящ момент от 345 Нм. Така E-208 GTi предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 5,7 секунди и максимална скорост 180 км/ч.
Новото Peugeot E-208 GTi разполага с диференциал с ограничено приплъзване, интегриран в редуктора, който оптимизира поведението в завой, осигурявайки пъргавина, ефективност и стабилност. Електрическата батерия CATL с брутен капацитет 54 кВтч в E-208 GTi се възползва от оптимизирано управление, което я предпазва при употреба и специфична охладителна система, пригодена за висока мощност. Новото Peugeot E-208 GTi предлага най-доброто съотношение маса/мощност в своя сегмент от 5,7 кг/к.с.
Разширените следи заедно със снижената каросерия, комбинирани с пружини и амортисьори със специфични хидравлични ограничители, гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, както и задния анти-рол бар, предлагат идеален баланс между ефективност при спортно шофиране и ежедневен комфорт. Системата ESP на E-208 GTi позволява специфичен спортен режим, който спира системите в помощ на водача, за да увеличи максимално усещанията например на пистата.
Новото Peugeot E-208 GTi е с предни дискове с диаметър 355 мм с фиксирани спирачни апарати с 4 бутала, специално проектирани за оптимизиране на охлаждането и осигуряване на оптимална и постоянна спирачна мощност при всякакви обстоятелства. Дизайнът на тези ефективни спирачки е съблюдаван от инженерите на Peugeot Sport. Затова техните червени спирачни апарати носят този етикет за превъзходство.
Новото Peugeot E-208 GTi се отличава с предни седалки, проектирани да позволят на потребителите да се слеят с автомобила. Те са подчертано обгръщащи, както в основата, така и отстрани, и интегрират подглавниците. С ефективна опора при спортно шофиране, те са удобни и практични и в ежедневието, осигурявайки функционалността, която е част от ДНК-то на Peugeot GTi.
Чувствителността на кормилното управление на Peugeot E-208 GТi е специално калибрирана да предлага подчертано директна обратна връзка, подходяща за динамично шофиране. Със специфичния компактен волан това спомага за създаване на уникални усещания при шофиране. Графиките на цифровия инструментален клъстер и на централния екран са червени в стандартна конфигурация и са налице специални страници с индикация за производителността.
Амбиентното осветление е червено по подразбиране за повече спортен ефект. То е придружено от уникално завладяващо звуково изживяване на борда, което събужда всички сетива и предоставя нови усещания зад волана, като може лесно да бъде активирано или деактивирано от водача.
Многобройните автомобили Peugeot GTi, които все още са в движение и днес, са безспорно доказателство, че емблемата GTi винаги е била символ на качеството на производство и завършващите детайли. Новото Peugeot E-208 GТi от 2025 г. е по-издръжливо от всякога, като представлява истинска демонстрация на удоволствието от електрическото шофиране.
Новото Peugeot E-208 GTi съдържа информационната система i-Connect Advanced с високоефективна свързана навигация от TomTom, гласово разпознаване с активация с думите OK Peugeot и безжично дублиране на екрана на смартфон чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto.
Новото E-208 GTi се възползва от най-добрите материали, адаптирани за интензивна употреба с течение на времето, като алкатнара на волана и по страните на централната конзола, нова висококачествена тъкан на седалките и специални дебели подови стелки.
Благодарение на батерията с брутен капацитет 54 кВтч с оптимизирано управление и естествената ефективност на E-208, версията GTi предлага пробег от 350 км при комбиниран цикъл по WLTP, напълно подходящ за ежедневна употреба. E-208 GTi може да бъде зареден за 4 часа и 40 минути от WallBox с мощност 7,4 кВт.
Функцията за 80% ограничение на зареждането, налична за променлив ток (AC), също позволява нивото на заряд да се адаптира към ежедневната употреба. За по-интензивна употреба, например на пистата, новото E-208 GTi може да се зареди от 20% до 80% за по-малко от 30 минути на зарядна станция с мощност 100 кВт.
Новото Peugeot E-208 GTi е оборудвано с функция Trip Planner, работеща със свързаната навигационна система, която оптимизира пътуванията, за да увеличи максимално пробега на колата и да улесни зареждането. Освен това Peugeot E-208 GTi предлага функцията V2L, позволяваща електрическо устройство да бъде захранвано от високоволтовата батерия на автомобила, например за зареждане на електрически велосипед или за захранване на мобилно осветление.
Приложението за смартфон MyPeugeot позволява дистанционен достъп до редица функции, като предварителна климатизация на купето, програмиране на зареждането и настройка на навигацията преди потегляне на път и др. Като всички електрически модели на Peugeot, така и новото E-208 GTi се възползва от обещанието на марката за електромобилите, предназначено да увери клиентите в надеждността и зареждането на електрическите модели. Новото Peugeot E-208 GTi получава фабрична гаранция от 8 години или 160 000 км за батерията.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.