Новото Audi A5 наследява имиджа на бестселъра А4 и практичността на А5
Моделът съчетава елегантен дизайн и практичен интериор, като е станал още по-спортен и привлекателен
Германската марка Audi представи у нас първия модел от новото семейство на A5. Новото Audi A5 заменя едновременно два успешни модела. Малко повече от 30 години след дебюта на първото Audi A4 през 1994 година, успешният модел А4 остава в историята. Вместо досегашните два модела - A4 и A5, от сега нататък в гамата на Audi ще има само A5. Така дългогодишният бестселър Audi A4 предава щафетата на новото Audi A5, което ще се произвежда в Некарсулм, Германия.
Вижте новото Audi A5 по пътищата на България >> >> >>
Новото Audi A5 пленява със спортни пропорции, изострен дизайнерски език и практично интериорно пространство. В кокпита на новото Audi A5 има три дисплея, които формират модерната и дигитална сцена. Гамата на новото Audi A5 се състои от частично електрифицирани ефективни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели, както и вълнуващи спортни модели с индекса S.
Германският производител Audi е известен със създаването на автомобили, които са предпочитани както за ежедневна употреба, така и за динамично шофиране. Повечето потребители свързват Audi A5 със спортното купе или кабриолет, или дори с практичния модел Sportback. В новото си поколение Audi A5 се предлага във версии седан и комби, наречено традиционно Avant. Седанът всъщност е лифтбек, тъй като капакът на багажника се отваря заедно със задното стъкло, а това го прави много практичен за хората, които ще използват колата за превоз на обемисти товари.
Новото Audi A5 изглежда мускулесто и динамично, вдъхновено от легендарното Audi Quattro от 80-те години на миналия век. Релефните щампи на калниците придават спортен характер на силуета, докато предната решетка с форма на пчелна пита подчертава изразителния характер на автомобила. Елегантните и прецизно очертани фарове, както и триизмерната светлинна лента отзад, придават модерен вид на новото Audi A5.
Като опция се предлагат дигитални светлинни подписи за фаровете, които позволяват на водача да персонализира външния вид на колата. В сравнение с предшественика си, новото Audi A5 има нова, по-къса радиаторна решетка, която му придава по-агресивен вид. Като опция се предлагат LED фарове с матрична LED технология, които обграждат решетката, създавайки динамичен и модерен облик на предната част на колата.
В бронята е интегриран правоъгълен въздухозаборник, в който се намира радарът за системите за безопасност. От двете му страни има триъгълни въздухозаборници, които имат не само естетическа функция, като могат да бъдат в златист нюанс, но и спомагат за намаляване на коефициента на въздушно съпротивление, подобрявайки аеродинамиката на колата. Дръжките на вратите също са променени и вече се сливат с профилните стени, което още по-ярко подчертава елегантните линии на триобемната каросерия на новото Audi A5.
Интериорът на новото Audi A5 изглежда модерно и технологично. Неговият дизайн радва окото, качеството на материалите е на много високо ниво, но има известен излишък от лъскави и лакирани в черно повърхности, които леко развалят иначе хубавата картина. Сензорните елементи на волана събират пръстови отпечатъци и при натискане отстрани леко се изместват.
Арматурното табло е доминирано от свободно стоящия панорамен дисплей на мултимедийната система Audi MMI, който се състои от 11,9-инчов виртуален кокпит пред водача и 14,5-инчов сензорен екран. Като опция се предлага 10,9-инчов екран за пътника отпред, който може да се използва за управление на мултимедията, навигацията, както и за гледане на филми, без да се вижда от водача, за да не го разсейва.
Мултимедийната система работи сравнително добре, но оформлението на функциите и ергономията на подменютата не са особено интуитивни. Виртуалните уреди са семпли, но имат ясно оформление и притежават традиционната елегантност за моделите на Audi.
Интериорът на новото Audi A5 е проектиран да бъде комфортен и в същото време да създава спортно усещане, поради което предните седалки осигуряват отлична странична опора по време на динамично шофиране. Освен това могат да се поръчат аксесоари от серията S line. В широката централна конзола са разположени новият малък селектор за скоростите, две поставки за чаши и подлакътник, който се регулира нагоре и надолу, което увеличава функционалността на интериора.
Отзад има диван, разделен в отношение 40:20:40, който осигурява комфортно пътуване за двама човека, но при необходимост може да побере и трима пътника, стига да не са твърде едри, тъй като централния тунел е голям и средното пространство би било достатъчно само за доста нисък човек. На задните седалки има достатъчно място за краката и главите на двама пътници с ръст до 1,90 метра и трима със стандартни европейски размери - ръст до 1,75 метра и тегло до 85 кг.
Обемът на багажника е цели 445 литра, което е добро постижение в този клас. Багажното пространство може да нарастне до почти 1300 литра при сгъване на задните седалки, а капакът се отваря с електрическо задвижване. Формите на багажника са правилни, има куки, дръжки, ролетна щора и лостове за прибиране на облегалките на задния диван.
Най-напред тестваме новото Audi A5, задвижвано от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TFSI с мощност 204 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм, наличен между 2000 и 4000 об/мин. Този агрегат се характеризира с тиха работа, изискани маниери и добра гъвкавост, което се изразява в динамично представяне и доставя удоволствие от шофирането.
Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия S tronic, която осигурява плавна и бърза смяна на предавките. Задвижването на четирите колела Quattro гарантира уверено управление при всякакви условия, а прецизната кормилна система дава на водача сигурно усещане за пътя. Новото Audi A5 2.0 TFSI ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди и достига максимална скорост от 245 км/ч.
Тези показатели би трябвало да доставят спортна динамика, но в новото Audi A5 допринасят най-вече за бързо изпреварване, динамично престрояване и най-вече за комфортно пътуване, особено когато пътувате със семейството. Тази комбинация пасва идеално на колата, а задвижването Quattro осигурява допълнително сцепление при шофиране в зимни условия и забавление при изкачване по планински път с остри завои.
Въпреки, че е бензиновият турбодвигател 2.0 TFSI е сравнително динамичен, разходът на гориво е доста скромен. На магистралата със скорост 130 км/ч, средният разход на гориво е около 8 л/100 км, което е добре за кола с мощност 200 к.с. и задвижване 4х4. В града обаче е трудно да слезете под 9 л/100 км, най-вече заради натоварения трафик и задръстванията в столицата.
Удоволствието от шофирането на новото Audi A5 се допълва от незабавните реакции на окачването, което осигурява първокласен комфорт на возене и в същото време има отлична динамика, особено при бърза смяна на лентата и в завои.
Цената на новото Audi A5 започва от 83 054 лева за версията 2.0 TFSI със 150 к.с., задвижване на предните колела и 7-степенна автоматична трансмисия. За модела с 204 к.с. и задвижване на предните колела цената е от 92 913 лева, а ако искате задвижване на четирите колела Quattro, което определено си заслужава, ще трябва да платите минимум 97 672 лева.
Трябва да се има предвид, че тези цени са за базовия модел и често при конфигуриране на желания автомобил нарастват чувствително заради добавените опции, които също струват подобаващо за премиум сегмента, където се позиционира марката Audi вече повече от 35 години. Така например тестваният модел с куп допълнителни опции надхвърля 132 400 лева.
Новото Audi A5 определено си струва парите, защото има незначителни недостатъци, които не могат да помрачат общото впечатление от модела. Ако искате да шофирате с по-нисък разход на гориво, особено ако пътувате много и изминавате голям годишен пробег, но държите на удоволствието и усещането за първокласен комфорт, по-разумно е да заложите на Audi A5 с турбодизелов двигател 2.0 TDI и мощност 204 к.с., който харчи със значителните 30% по-малко в града, както и с максималната скорост, разрешена на магистралите в България.
Технически характеристики
Audi A5 2.0 TTSI Quattro S-tronic
Размери
Дължина: 4829 мм
Широчина: 1860 мм
Височина: 1444 мм
Междуосие: 2892 мм
Собствено тегло: 1750 кг
Обем на резервоара: 56 литра
Задвижване
Двигател: 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Работен обем: 1998 куб. см
Максимална мощност: 204 к.с. при 3900-6000 об/мин
Максимален въртящ момент: 340 Нм при 2000-4000 об/мин
Скоростна кутия: 7-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Показатели
Максимална скорост: 245 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 7,6 секунди
Среден разход на бензин: 7,0 л/100 км
Емисии на СО2: 160 г/км
Цена на модела с ДДС: от 97 672 лева
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.