Honda N-One минава на ток с пробег от 270 км
Японският електромобил ще бъде показан на изложението IAA Mobility 2025 в Мюнхен през септември
Японският кей-кар Honda N-One се произвежда от 2012 г., като сега се предлага второто поколение на модела. Основната характеристика на модела е дизайнът му, стилизиран като емблематичната Honda N360 от 60-те години на миналия век. Този ретро стил обаче помогна на продажбите само в началото, след което търсенето рядко надхвърляше 20 000 автомобила годишно. Но сега в гамата има електрически автомобил Honda N-One e:, който всъщност замени електрическия модел Honda e, чието производство продължи от 2020 до 2024 г.

Ясни са характеристиките на серийната Honda e
Новата електрическа Honda N-One e: е построена на базата на съществуващия бензинов модел Honda N-One, като каросерията и шасито са унифицирани. Предната част обаче е сериозно преработена. В нея са се появили нов преден капак, фарове, броня и нов панел с вход за зареждане. Задната част е получила различен капак на багажника, а регистрационният номер е преместен по-ниско в бронята.
Вижте как изглежда новата Honda N-One e: >> >> >>
Гамата от цветове на каросерията се състои от пет цвята, като по избор се предлагат графики под формата на състезателни ивици. От Honda все още не са обявили никакви технически спецификации, но малкият електрически автомобил вероятно ще бъде дълъг не повече от 3,40 метра и широк не повече от 1,48 метра, а максималната височина е 2 метра. Мощността също е неизвестна, въпреки че кей-карите са ограничени до 64 к.с.
Интериорът на Honda N-One e: е проектиран в същия ъглов и изразителен стил с изобилие от физически бутони. Всъщност обаче той е напълно нов. Има различни вентилационни отвори, сенник за приборите и волан с две спици. Удобен рафт за малки предмети минава по протежение на предния панел, в центъра на който има поставка за смартфон с USB входове за зареждане, разположени наблизо. Мултимедийната система има 9-инчов екран, физически бутони и въртящ се бутон за сила на звука.
Базовите версии обаче изобщо нямат екран. Селекторът на трансмисията е разположен на централната конзола и е с бутони P, D, N и R. Задните седалки могат да се сгъват заедно или поотделно, или дори да се сгъват в равен под, за да се поберат по-обемисти предмети или възглавниците на седалките могат да се повдигнат нагоре, имитирайки системата Magic Seat на Honda. От Honda подчертават, че много части от интериора са изработени от рециклирана пластмаса.
Подробности за електрическото задвижване все още не са разкрити. Официално се съобщава само за пробег от 270 км според цикъла WLTC и възможност за захранване на външни консуматори (V2H и V2L). Въпреки това, предвид тясната връзка на хечбека N-One e: с вана Honda N-Van e :, можем да предположим наличието на един електромотор с мощност 53 или 64 к.с. на предната ос, както и батерия с капацитет 29,6 кВтч.
Електрическата Honda N-One e: ще навлезе на японския пазар през септември, след което ще станат известни всички подробности. Същевременно електрическият автомобил има всички шансове да достигне до Европа и на други пазари. За това подсказва появата на прототипа на последния фестивал в Гудууд и обявеното участие на изложението за мобилност IAA в Мюнхен през септември.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.