Германската марка Audi отваря следващата глава от своята успешна история в D-сегмента с новото семейство A5. Новият модел заменя други два едновременно. Точно 30 години след лансирането на първото Audi A4, изостреният дизайнерски език на най-новото поколение, сега наречено Audi A5, пленява с първокласни пропорции.

Вижте новите модели Audi A5, A5 Avant, S5 и S5 Avant  >>  >>  >>

И двата стила на каросерията, седан и комби Avant, перфектно въплъщават спортната същност на дизайнерската философия на Audi. Новият дизайнерски език в интериора създава усещане за щедро пространство и поставя дисплеите на дигитална сцена. Новата операционна концепция увеличава взаимодействието с автомобила. Гамата на Audi A5 се допълва от ефективни, частично електрифицирани бензинови двигатели и вълнуващи спортни S модели.

Audi A5, A5 Avant, S5 и S5 Avant

Снимка: Audi

С разширяването на своята моделна гама, компанията Audi AG преструктурира наименованието на своите автомобили от 2024 г. насам. Разликата е в цифрите в имената на електрическите модели и автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Занапред четните числа ще означават моделите с електрическо задвижване, а нечетните - колите с двигатели с вътрешно горене.

С дебюта на последното поколение, дългогодишният бестселър Audi A4 вече ще се нарича Audi A5 и ще се произвежда в Некарсулм. Моделът се предлага в четири нови варианта - като седан A5 и S5, и като комби A5 Avant и S5 Avant. Тези версии са първите модели, които ще бъдат пуснати на новата премиум платформа PPC. Новите модели A5 и S5 са пораснали на дължина и ширина. Audi разширява стандартното си оборудване, позиционирайки новото Audi A5 в горния среден сегмент. Допълнителното оборудване е структурирано в различни пакети.

Audi A5, A5 Avant, S5 и S5 Avant

Снимка: Audi

Динамичен и мускулест външен дизайн

Дори на пръв поглед напълно преработеното семейство на Audi A5 има мощен и изчистен дизайн. Модифицираните пропорции с дълго междуосие, големи колела и ниска, спортна каросерия въплъщават прогресивна динамика и премиум стандарти. В седана спортната линия на покрива се простира към задната част в широка дъга, прелива плавно в плиткото задно стъкло по начин, подобен на купе, и завършва при визуално късия заден капак с впечатляващ ръб на спойлера.

Задният капак, който е нов в този автомобилен сегмент, предлага убедителна симбиоза от дизайн и функционалност. Отваря се заедно със задното стъкло и размерите му значително улесняват достъпа до багажното отделение. Това води до напълно нова концепция за седана на Audi. В комбито Avant динамичната, опъната линия на покрива се слива в безпроблемно интегриран спойлер на покрива, който обхваща плоското задно стъкло. динамичният страничен изглед на A5 Avant се подчертава от стръмно наклонените D-колони.

Audi A5 и A5 Avant

Снимка: Audi

Предната част е доминирана от широката и значително по-плоска радиаторна решетка с триизмерна структура на пчелна пита. Заедно с тънките и прецизно очертани фарове, той оформя лицето на автомобила и му придава впечатляващо и фокусирано изражение. Благодарение на мекия нос, интегриран в бронята, предният капак е изравнен с предния край. Силно изпъкналите рамене на предните и задните колела напомнят за Audi Ur quattro и са основен елемент от дизайна на Audi.

Впечатляващата и отличителна задна част съчетава спортен, емоционален дизайн и интелигентна технология. Тя е комбинация от скулптурна геометрия и непрекъсната, триизмерно изместена светлинна лента, която придава на задната част на новото Audi A5 присъствие и визуална динамика. Други акценти в изгледа отзад в базовите модели са модерният дизайн на бронята с тъмен дифузьор и правоъгълните накрайници на ауспуха.

Audi A5

Снимка: Audi

Гамата на Audi A5 предлага дигитални дневни светлини с LED технология отпред и второ поколение дигитални OLED задни светлини, разполагащи с около 60 сегмента на цифров OLED панел, които наподобяват дисплей в задната част на новото A5. Динамичните светлинни ефекти при отключване и напускане на автомобила отразяват естетиката на движението на Audi.

Активният дигитален светлинен подпис също го прави, предавайки ново усещане за жизненост. Фаровете и задните светлини са триизмерно проектирани, предлагат опционални цифрови светлинни подписи и по този начин обединяват физическия и дигиталния свят.

Технологията се среща с комфорта в новия интериор

Дизайнът на интериора на новото Audi A5 се основава на четири характерни черти. Първо, интериорът има дизайн, ориентиран към човека, т.е. той е последователно насочен към нуждите на своите потребители. Втората специална характеристика е дигитална сцена, която се установява в ясна видимост на водача и пътника отпред под формата на дисплеите на Audi MMI.

Audi A5

Снимка: Audi

Със своя дизайн, ориентиран към материалите, серийното Audi A5 отговаря на изискването за усещане на щедро пространство с високо ниво на комфорт. Ясното оформление и лесното управление на интериора осигуряват преглед във всички ситуации, за да формират визуална яснота. Към това е добавена опционалната динамична интерактивна светлина за подпомагане на взаимодействието на автомобила с пътниците.

Извит панорамен екран и конфигурируем Head-up дисплей

Новата операционна концепция на Audi A5 увеличава взаимодействието с автомобила, благодарение на електронната архитектура E. Новото Audi A5 се интегрира безпроблемно в дигиталната екосистема на потребителите и предлага персонално изживяване на свързаността. Тънкият, свободностоящ панорамен дисплей Audi MMI има извит дизайн и използва OLED технология.

Audi A5 Avant

Снимка: Audi

Състои се от виртуалния кокпит на Audi с 11,9-инчов екран и 14,5-инчов сензорен дисплей на системата MMI. Audi допълва дигиталната сцена за пътниците отпред с опционалния 10,9-инчов дисплей за предния пътник, който е перфектно интегриран в дизайна на таблото. Новото Audi A5 има конфигурируем head-up дисплей, който е допълнително разработен в сравнение с предшественика си. За първи път водачите вече имат възможност да управляват превозното средство и функциите на информационно-развлекателната система чрез head-up дисплея.

Усъвършенствана хибридна система MHEV plus

Новата хибридна система MHEV plus, базирана на 48-волтова електрическа система, поддържа двигателя с вътрешно горене и намалява емисиите на CO2, като същевременно повишава производителността. Генераторът на задвижването позволява частично електрическо шофиране, което допринася за намаляване на разхода на гориво.

Новата система MHEV plus дава възможност за значителни предимства в емисиите на CO2 и разхода на гориво в моделната серия Audi A5 в сравнение със системата MHEV. Те достигат общо до намаляване с 10 г/км или икономия на 0,38 л/100 км при модела с двигател 2.0 TDI с мощност 204 к.с., задвижване на предните колела или Quattro при емисии на CO2 в рамките на 200-236 г/км.

Audi A5

Снимка: Audi

При модела 3.0 V6 TFSI с мощност 367 к.с., смесеният разход е 7,4-7,9 л/100 км. Електромоторът може също така да добави до 24 к.с. електрическа мощност към двигател с вътрешно горене. При забавяне хибридната система връща енергия обратно в батерията с рекуперация до 25 кВт. Чисто електрическите маневри и при паркиране са възможни в ограничена степен.

Благодарение на възможността за използване на електрически компресор за климатик, климатичната система може да работи и когато автомобилът е спрял на светофар и двигателят с вътрешно горене е изключен. С интегрираната и способна на смесване система за управление на спирачките, спирачният педал и спирачната хидравлика могат да бъдат напълно разединени.

Audi A5

Снимка: Audi

При моделите със системата MHEV plus, например, той постига необходимото забавяне без използване на физическата спирачка благодарение на регенеративното спиране. Така забавянето първоначално се постига единствено чрез рекуперация. Спирачките се задействат само при по-силно натискане на педала. Усещането за спирачките остава незасегнато от това.

Нови бензинови и дизелови двигатели с хибридна технология

Ефективните двигатели в семейството на Audi A5 покриват широка гама от предпочитания, от базовия модел с конвенционално задвижване до удобния бегач на дълги разстояния и динамичния спортен автомобил. Предлага се голямо разнообразие от двигатели, трансмисии, степен на електрификация и задвижване, съобразно с очакванията на клиентите. Базовият мотор е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател 2.0 TFSI с мощност 150 к.с. Като опция същият двигател се предлага и с увеличена мощност от 204 к.с.

Този двигател 2.0 TFSI е оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия на турбината и работи с модифициран процес на горене, който е особено икономичен при частично натоварване. Този агрегат е съчетан серийно със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Вариантът със 150 к.с. се предлага като модел с изцяло предно задвижване, а вариантът с 204 к.с. - с предно предаване или със задвижване на четирите колела от системата Quattro ultra.

Audi A5

Снимка: Audi

Новото Audi A5 се предлага и с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател 2.0 TDI с мощност 204 к.с., който има комбиниран разход на дизел в рамките на 4,7-5,6 л/100 км и поставя нови стандарти в гамата на A5, благодарение на своята мека хибридна технология MHEV plus. Двигателят 2.0 TDI развива въртящ момент от 400 Нм между 1750 и 3250 об/мин и се предлага със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване на предните колела или със задвижване на четирите колела от системата Quattro ultra.

За да се повиши ефективността и комфорта, двигателят е частично електрифициран с помощта на новата 48-волтова система MHEV plus. Електрифицираните компоненти на задвижването намаляват емисиите на CO2 благодарение на високата производителност на рекуперация. Освен това комфортът на TDI е допълнително подобрен от 48-волтов стартер генератор за плавен старт на двигателя. Времето за реакция при потегляне е намалено и автомобилът е забележимо по-пъргав.

Audi S5

Снимка: Audi

Новото Audi се предлага и в спортната версия S5, която се задвижва от 3,0-литров V6-цилиндров бензинов турбомотор 3.0 TFSI с мощност 367 к.с. и оптимизиран процес на изгаряне. За първи път има турбокомпресор с променлива геометрия на турбината VTG и мека хибридна технология MHEV plus. Ревизираната 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител S tronic в Audi S5 е проектирана за повече въртящ момент и също намалява теглото на предната ос, като подобрява пъргавината.

Частичната електрификация посредством новата 48-волтова система MHEV plus води до намалени емисии на CO2 чрез електрифицирани задвижващи компоненти и висока производителност на рекуперация. Новото Audi S5 TFSI е със значително намлени емисии на CO2. Неговото бързо, динамично натрупване на въртящ момент подчертава спортния дух на S5. Стандартната система за двойно задвижване Quattro и спортният диференциал с насочване на въртящия момент в комбинация с регулируемия съединител за задвижване на всички колела осигуряват динамика на най-високо ниво.

Audi S5 Avant

Снимка: Audi

Динамично шаси и прецизно кормилното управление

Благодарение на непрекъснатото развитие на окачването, новото Audi A5 пренася характеристиките на шофиране, типични за марката Audi, перфектно на пътя. В резултат на обширна детайлна работа по окачването и кормилното управление, новото Audi A5 предлага прецизно, безпроблемно и до голяма степен неутрално управление. Като опция се предлага окачване с адаптивни амортисьори, което може да се настройва с приоритет към комфорт или спортен дух. Кормилното управление, което както винаги е прогресивно в новия модел, също е станало значително по-прецизно.

Пазарна премиера и цена на базовия модел

Новото Audi A5 и новото Audi S5 ще бъдат пуснати на пазара в Германия и много други европейски страни през ноември. Фамилията Audi A5 ще бъде налична за поръчка от юли 2024 г. Новият седан Audi A5 2.0 TFSI със 150 к.с. ще се предлага у нас на начална цена от 83 054 лева и ще включва навигация, електрически заден капак и стойка за телефон с индуктивно зареждане като стандарт.