Китайската марка Lynk & Co започна да подгрява за този голям хибриден кросоувър през декември миналата година, като пусна няколко скици и снимки на камуфлажен тестов образец. Сега в Китай се състоя премиерата на серийния модел, който ще влезе на пазара под името Lynk & Co 900 като новия флагман на марката.

Вижте новия флагман Lynk & Co 900   >>  >>  >>

Първоначално Lynk & Co беше създадена от Geely и Volvo, като шведската марка от своя страна принадлежи на китайците. През есента на 2024 г. обаче Volvo обяви, че ще продаде своя дял от 30% в Lynk & Co на друго дъщерно дружество на Geely под името Zeekr. Предвижда се сделката да приключи тази година. Въпреки това шведите все пак успяха да участват в разработването на Lynk & Co 900.

Lynk & Co 900

Снимка: Geely

Новият SUV е базиран на платформа, наречена SPA Evo, което очевидно е вариация на SPA от Volvo. Кросоувърът Lynk & Co 900 е базиран на оригиналната версия на шведската архитектура на новото Volvo EX 90, от което всъщност взе платформата. Новият кросоувър се превърна в най-големия модел на Lynk & Co досега. Дължината на Lynk & Co 900 е 5,24 метра, широчината е 2 метра, височината е 1,81 метра, а междуосието - 3,16 метра.

Външно Lynk & Co 900 отразява други скорошни модели на марката. По този начин кросоувърът получи и LED секции от дневни светлини, прибиращи се дръжки на вратите и единична плоскост на задните светлини. В същото време Lynk & Co 900 има и свои собствени характеристики. Между оригиналните фарове има пикселен дисплей, на който можете да показвате надписи и анимация. Подобен дисплей е монтиран и в светлините.

Lynk & Co 900

Снимка: Geely

Освен това всъдеходът има багажна врата от две секции - има повдигаща се горна част и сгъваема странична част. Моделът е оборудван с 20- или 21-инчови колела. Вътре също има необичайни решения. Новият Lynk & Co 900 е получил малък отделен инструментален екран, а в средата на таблото се намира 30-инчовият сензорен екран на мултимедийната система, който се простира почти по цялата ширина на предния панел.

Пътниците отзад също имат свой гигантски дисплей, който е прикрепен към тавана. Още един сензорен панел е вграден в края на подлакътника, разположен между предните седалки, като той отговаря за управлението на различни функции.

Lynk & Co 900

Снимка: Geely

Новият кросоувър Lynk & Co 900 дебютира в луксозна 6-местна версия с три реда седалки, като всичките шест седалки са монтирани на плъзгачи и се задвижват напълно електрически. Седалките от втория ред могат да се движат напред-назад в диапазон от 550 мм, а седалките от третия ред могат да се движат в диапазон от 125 мм. За тапицерията са използвани велур и кожа напа.

Високоговорителите са интегрирани в подглавниците на седалките на първия и втория ред, а облегалките на третия ред седалки могат да се накланят. Обемът на багажника зад третия ред е 300 литра, а отпред има още едно 20-литрово отделение. Списъкът с оборудване включва също две стъклени секции в покрива, автопилот с лидар и други модерни асистенти за водача.

Lynk & Co 900

Снимка: Geely

Новият Lynk & Co 900 е акумулаторен хибрид, който ще бъде достъпен за клиентите в три модификации. Базовият модел Lynk & Co 900 включва 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и два електрически мотора. Общата мощност на този SUV е 761 к.с. Двигателят с вътрешно горене все още може да бъде свързан към колелата, но вече не чрез 3-степенна автоматична скоростна кутия, а чрез 1-степенна скоростна кутия.

Втората версия също има два електрически мотора, но двигателят с вътрешно горене вече е с обем 2,0 литра. Общата мощност на тази опция е 734 к.с. Най-мощният вариант на Lynk & Co 900 получи 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и три електрически мотора, като общата мощност на системата е 857 к.с. По предварителни данни най-бързата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди, а максималната скорост ще надвишава 200 км/ч.

Lynk & Co 900

Снимка: Geely

Платформата SPA Evo запазва основния дизайн с двойни напречни носачи отпред и многораменно окачване отзад, докато стандартно са монтирани адаптивни амортисьори и двукамерно въздушно окачване. При резки завои, а също и проактивно в предварителната настройка Sport, отделните камери работят в синхронизиран режим на единична камера, за да минимизират търкалянето. За първи път на задната ос се е появил кормилен механизъм, а максималният ъгъл на въртене на колелата е до 20 градуса. Кросоувърът може да се движи по диагонал в режим на рачешко ходене. Предните спирачки са оборудвани с 4-бутални механизми.

Новият кросоувър Lynk & Co 900 ще излезе на китайския пазар по-късно тази година. Всички технически спецификации ще бъдат обявени преди старта на продажбите, както и цените.