28 |
0
Колко по-опасни са старите коли?
Макар и по-здрави, старите коли не са по-безопасни
Националната служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) публикува изследване върху зависимостта между възрастта на автомобила и равнището на пасивната му безопасност. Целта е била да се установи как влияе годината на производство върху смъртността при катастрофи, предава факти.бг.
За проучването са били използвани данните от статистика за пътнотранспортните произшествия с летален изход в периода от 2012 до 2016 г. Под внимание са взети катастрофи на извънградски пътища, в които е загинал поне един водач или пътник.
Анализът включва модели от всякакви типове и класове - хечбекове, комбита, кросоувъри, всъдеходи, пикапи и миниванове. Резултатите показват, че за 33 години пасивната безопасност на автомобилите се е подобрила повече от двукратно.
За проучването са били използвани данните от статистика за пътнотранспортните произшествия с летален изход в периода от 2012 до 2016 г. Под внимание са взети катастрофи на извънградски пътища, в които е загинал поне един водач или пътник.
Анализът включва модели от всякакви типове и класове - хечбекове, комбита, кросоувъри, всъдеходи, пикапи и миниванове. Резултатите показват, че за 33 години пасивната безопасност на автомобилите се е подобрила повече от двукратно.
Година на производство | Процент на смъртност |
---|---|
до 1984 г. |
55% |
от 1985 г. до 1992 г. | 53% |
от 1993 г. до 1997 г. | 46% |
от 1998 г. до 2002 г. | 42% |
от 2003 г. до 2007 г. | 36% |
от 2008 г. до 2012 г. | 31% |
от 2013 г. до 2017 г. | 26% |