30 |
23
Идва ли краят на ръчната спирачка?
Традиционната ръчна спирачка във вида, в който я познават поколения автомобилисти, скоро ще остане в миналото.
Това сочат резултатите от проучване на британската онлайн борса за коли втора ръка CarGurus. Преглед на каталозите на 32 производители показва, че 63% от продаваните нови автомобили в Обединеното кралство са оборудвани с електронни паркинг спирачки, предава факти.бг.
Нещо повече: единствените две марки с класически ръчни спирачки за цялата моделна гама са Dacia и Suzuki. На другия полюс са Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz и Porsche, които не предлагат нито един модел с добрия стар лост с копче на върха за задействане на паркинг спирачката.
Електронните ръчни спирачки имат безспорни предимства. Те не изискват физическо усилие, не се нуждаят от реглаж и освобождават пространство на централната конзола. Много от тях се освобождават автоматично при потегляне и улесняват тръгването по наклон.
Наред с това обаче електронните ръчни спирачки в някои модели страдат и от сериозен недостатък. Един изгорял бушон е достатъчен, за да извади целия механизъм от строя.
Нещо повече: единствените две марки с класически ръчни спирачки за цялата моделна гама са Dacia и Suzuki. На другия полюс са Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz и Porsche, които не предлагат нито един модел с добрия стар лост с копче на върха за задействане на паркинг спирачката.
Електронните ръчни спирачки имат безспорни предимства. Те не изискват физическо усилие, не се нуждаят от реглаж и освобождават пространство на централната конзола. Много от тях се освобождават автоматично при потегляне и улесняват тръгването по наклон.
Наред с това обаче електронните ръчни спирачки в някои модели страдат и от сериозен недостатък. Един изгорял бушон е достатъчен, за да извади целия механизъм от строя.