Първият изцяло електрически автомобил на спортното подразделение на Hyundai - IONIQ 5 N, издига удоволствието от шофирането до нови висоти. Чрез използване на технологии, заимствани от моторните спортове, новият Hyundai IONIQ 5 N се придържа към трите основни характеристики на модела - кола за дрифт, възможност да се състезава на писта и ежедневен спортен автомобил.

Новият Hyundai IONIQ 5 N извежда електрическата модулна платформа E-GMP на Hyundai Motor Group на следващото ниво по отношение на производителност и динамика. Двата електромотора са оптимизирани така, че да дават повече мощност, въртящ момент и реакция, създавайки основата на електрически автомобил с висока производителност.

Снимка: Hyundai

Платформата E-GMP на Hyundai IONIQ 5 N е първата в историята на марката, оборудвана с четвърто поколение батерия на Hyundai с капацитет 84 кВтч, осигуряваща по-голяма изходна мощност. Използваният двустепенен инвертор с повишена енергийна ефективност, позволява развъртане на електромоторите до 21 000 об/мин и осигурява максимална мощност от 650 к.с. в режим N Grin Boost.

Платформата E-GMP с батерията в дъното на електромобила осигурява нисък център на тежестта и равномерно разпределение на теглото за по-съвършена управляемост, а допълнителните подсилвания осигуряват оптимизирана динамика на шасито.

Снимка: Hyundai

Вдъхновени от Световния рали шампионат WRC, интегрираните задвижващи оси се прилагат както отпред, така и отзад, като са подсилени, за да издържат на по-големия въртящ момент на електромоторите. Те намаляват теглото, заедно с 21-инчовите алуминиеви джанти. Монтажът на двигателя и батерията е подсилен, докато предните и задните подрами са модифицирани за по-добра странична твърдост.

За подобряване на реакцията и обратната връзка от волана, кормилната колона на Hyundai IONIQ 5 N е подсилена за подобрена твърдост. Спортният електромобил разполага със специално настроена система N R-MDPS с електрически усилвател на волана, монтиран на рейка с по-късо предавателно отношение и подобрена обратна връзка. Тези подобрения водят до по-директно и комуникативно управление, което вдъхва по-голяма увереност на водачите.

Снимка: Hyundai

Като най-рационално решение за справяне с теглото и размера на електромобил, е разработена функцията N Pedal, с която се цели постигане на характеристики на управление, наблюдавани в спечелилите шампионата при конструкторите модели Hyundai i20 N WRC.

Тази интелигентна софтуерна функция е проектирана да осигури незабавна реакция при завиване и подобрена чувствителност на педала на газта. На основата на технология, използвана в регенеративната спирачна система на i-Pedal, новата функция N Pedal дава приоритет на бързото завиване пред енергийната ефективност.

Снимка: Hyundai

Интегрираната функция Torque Kick Drift позволява на водача да симулира действието на съединителя на автомобили с двигател с вътрешно горене със задвижване на задните колела за сценарии на шофиране, които изискват по-незабавно иницииране на дрифт. Това е резултат от усъвършенствана технология за електронно управление. функцията N Drift Optimizer помага да се поддържа ъгълът на отклонение чрез балансиране с помощта на множество контролери.

Функцията N Torque Distribution осигурява променливо разпределение на въртящия момент между двата задвижващи моста, което може да се регулира на 11 нива. Електронният диференциал с ограничено приплъзване e-LSD на задната ос оптимизира производителността и контрола при завиване. Допълнителните сензори на колелата и по-широкият работен диапазон на амортисьорите, заедно с увеличения им размер, разширяват обхвата на ефективността на електронно контролираното окачване.

Снимка: Hyundai

Спортното подразделение Hyundai N публикува завладяваща видео поредица от три серии, които разкриват подробности при разработката на IONIQ 5 N и трите стълба на производителност на N - автомобил за дрифт, възможност да се състезава на писта и ежедневен спортен автомобил.

В България новият IONIQ 5 N ще се предлага от официалния вносител на марката Hyundai в страната - "Индустриал Комерс".