Корейската компания Hyundai представи изцяло новия спортен електрически модел IONIQ 5 N на "Фестивала на скоростта" в Гудууд . Новият IONIQ 5 N е базиран на платформата Electric-Global Module Platform E-GMP на марката и осигурява основа за създаването на първия спортен електрически автомобил на Hyundai N.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai IONIQ 5 N се задвижва от модернизирани електромотори на двете оси. Отпред е поставен електромотор с мощност 226 к.с., а моторът отзад е с 383 к.с. Двата електрически агрегата имат системна мощност от общо 609 к.с., въпреки че в режим N Grip Boost тази мощност достига 650 к.с., като предният мотор генерира 238 к.с., а задният - 412 к.с.

Тази висока мощност и максималният въртящ момент от 770 Нм позволяват на новия Hyundai IONIQ 5 N да спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, като в същото време може да достигне максимална скорост от 260 км/ч.

Вижте галерията със снимки на Hyundai IONIQ 5 N >> >> >>

Скоростната кутия е настроена така, че да симулира 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. От Hyundai предлагат и три различни акустични фона при шофиране, сред които има и такъв на ревящ 4-цилиндров турбодвигател, използван при автомобилите от N-серията на корейската марка.

От Hyundai обещават новият IONIQ 5 N да бъде по-фокусиран върху водача и има за цел да бъде толкова забавен за шофиране, колкото желаните N-модели, задвижвани с двигател с вътрешно горене. Електрическият Hyundai IONIQ 5 N е получил задвижване на всички колела с функция за векторно управление на тягата и има отделен режим за дрифт.

Управлението му е по-остро, окачването е по-твърдо, а спирачните дискове са увеличени до 400 мм в диаметър отпред и 360 мм отзад. Новият Hyundai IONIQ 5 N е оборудван с батерия с увеличен капацитет до 84 кВтч, която има 800-волтова архитектура и позволява зареждане в много бърз режим от 10 до 80% за 18 минути.

Екстериорът на Hyundai IONIQ 5 N добавя нови дизайнерски елементи, подобряващи производителността, като контрастиращи черни декоративни части и заден спойлер тип крило, които подчертават спортните аспекти на модела и увеличават неговия потенциал за шофиране на писта.

Снимка: Hyundai

Моделът IONIQ 5 N се отличава от стандартния IONIQ 5 с дискретна промяна на пропорциите. Той е с 80 мм по-дълъг поради по-изпъкналия дифузьор, с 20 мм по-нисък и с 50 мм по-широк в долната част, за да побере по-широки гуми.

Каросерията е качена на 21-инчови алуминиеви джанти, обути с гуми Pirelli P-Zero с размер 275/35 R21 за по-комфортно возене и по-прецизно управление, както и по-добро сцепление на писта. Арките на колелата са леко разширени, пътният просвет е намален и твърдостта на каросерията е увеличена.

На външен вид новият Hyundai IONIQ 5 N има отпред маска N, която представлява графичен панел с функционална мрежа, заедно с въздушна завеса и въздушни клапи за допълнително охлаждане.

Снимка: Hyundai

През долната част на бронята минава тънък спойлер, за да подчертае позицията на автомобила. Ексклузивният за оранжев пакет N Luminous Orange в долната част на черния капак на предната броня продължава покрай страничните прагове, придавайки на IONIQ 5 N спортен вид за състезателна писта.

Отзад изпъкналият спойлер тип крило, заедно с оцветения в оранжево заден дифузьор и въздушния отвор, помагат за контролиране на въздушния поток за поддържане на оптимални аеродинамични характеристики, като допълнително подчертават възможностите за висока производителност на IONIQ 5 N и допълват неговия агресивен стил.

Снимка: Hyundai

Интериорът на новия Hyundai IONIQ 5 N предлага типичните за N-моделите спортни елементи, като спортен волан, спортни седалки, хромирани панели на вратите и метални педали. Новият волан изпъква на видно място с логото N, заобиколен от бутони, които задават желания режим на шофиране, подредени така, че да отговарят на предпочитанията на водача.

Режимите на шофиране могат да бъдат персонализирани и съчетани с всеки бутон в различни комбинации. Бутонът за режима N Grin Boost позволява незабавен и интуитивен достъп за максимално ускоряване и удоволствие от шофирането.

Снимка: Hyundai

Перата на волана са позиционирани оптимално на върха на пръстите на водача, за да включат функциите N e-shift и N Pedal. Спортните N-седалки имат подсилени странични опори, така че дори при силно странично ускорение в остри завои да поддържат здраво тялото на водача.

Педалите на новия IONIQ 5 N са оптимизирани за стабилен контакт с крака при сценарии на шофиране на писта, които включват презавиване, занасяне и силово плъзгане, намалявайки риска от подхлъзване на крака при шофиране с два крака.

Снимка: Hyundai