Малката серия ще бъде сглобена в пилотния завод на центъра за проучвания и иновации в Мюнхен (FIZ). В развойната си фаза първото Sports Activity Vehicle (SAV) с технология на водородна горивна клетка вече премина през интензивна изпитателна програма при тежки условия. От пролетта на 2023 година то ще навлезе в подбрани региони като демонстрационен автомобил за мобилността с нулеви локални СО2 емисии. 

"Като мултифункционален енергиен носител, водородът играе ключова роля по пътя към климатичната неутралност. Ние сме убедени, че той ще става все по-важен и в индивидуалната мобилност и затова според нас комбинацията от електрически задвижвания с батерии и горивни клетки е разумна в дългосрочен план. Освен това, горивната клетка не изисква критични суровини като кобалт, литий или никел, така че с нашата инвестиция в този тип задвижване ние укрепваме и геополитическата устойчивост на BMW Group. С нашата тестова флотилия от BMW iX5 Hydrogen ще съберем нов и важен опит. Това ще ни позволи да предложим на нашите клиенти атрактивна гама от продукти, когато водородната икономика стане реалност навсякъде", заяви Франк Вебер, член на борда на директорите на компанията.

Производството на BMW iX5 Hydrogen ще се извършва в пилотния завод на BMW Group във FIZ. На това място, свързващо разработките и производството, за пръв път се реализира всеки нов модел на всяка от марките на BMW Group. Там в областта на каросерийното производство, сглобяването, моделните технология, конструирането на концептуални автомобили и Additive Manufacturing са заети около 900 сътрудника. Те работят по до шест проекта за превозни средства едновременно и гарантират, че както продуктът, така и производственият процес са достатъчно зрели, за да започне серийното производство.

В случая на BMW iX5 Hydrogen специалистите по водородна технология, разработка на автомобили и първоначалното конструиране на нови модели работят в тясно сътрудничество, за да интегрират иновативното задвижване и технологията за съхранение на енергия.