Така към 2 януари 2019 година броят на притежатели на такива коли, които са се вписали в регистъра, открит в края на ноември, достига общо 373 000 души, съобщава AFP, предава факти.бг.

Германската асоциация на потребителите VZBV започна съдебната процедура през ноември в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на Volkswagen във Волфсбург. През 2015 г. концернът призна, че е занижавал показанията за вредните емисии на 11 000 000 дизелови автомобила, 2.4 милиона от които са продадени в Германия.

Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, която позволява да се подаде колективен съдебен иск. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера.

Ищците обвиняват Volkswagen, че умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, който манипулира показанията за вредните емисии. Жалбоподателите настояват за обезщетения, а евентуално положително съдебно решение за принципа на овъзмездяване ще даде възможност за индивидуални искове за финансови обезщетения от автомобилостроителя.

Присъединяването към колективната процедура ще бъде възможно до деня преди началото на процеса, очакван през 2019 година. Потребителската асоциация обаче призова клиентите си да регистрират жалбите си до 31 декември 2018 година, тъй като е възможно след тази дата Volkswagen да пледира за изтекла давност.

Досега Дизелгейт е струвал на автомобилния гигант над €28 млрд. за сервизни кампании и съдебни процедури. По-голямата част от тази сума е изплатена в САЩ, където Volkswagen не само върна парите на близо половин милион клиенти, а и покри лихви и обезщетения до $10 000 (€8 797).

В Германия Volkswagen плати само две глоби на обща стойност €1.8 млрд. и препоръча на германските си клиенти да не правят технически изменения по колите си. Концернът предлага по-скоро подмяна на манипулиращия софтуер и субсидии за връщане на стари коли и придобиване на нов, по-екологично чист модел.