Моделът е с еволюционен дизайн и следва линиите, заложени от предходното поколение. Основните промени са свързани с предните и задни светлини, както и с радиаторната решетка.

Вижте снимки >> >> >>


За сметка на екстериор, технологичните подобрения във второто поколение на Audi Q5 обаче са значителни.

Интериорът идва с дигитален информационен клъстер, инфотейнмънт система с 8,3-инчов сензорен дисплей, система за регулиране на осветлението в салона, седалки с функция за масаж и аудиосистема на Bang&Olufsen.

Кросоувърът е пораснал на размери, но е станал с 90 килограма по-лек.

Дължината на Q5 е 4660 мм, широчината - 1890 мм, а височината - 1660 мм. Междуосието е 2820 мм, а обемът на багажника е 550 литра, като при свалени задни седалки колата може да побере 1550 литра.

Автомобилът е с оптимизирана аеродинамика, а коефициентът му на въздушно съпротивление е 0,30 Cd.

Новото Audi Q5 е създадено на базата на MLB Evo платформата, която се използва още от A4 и A5. Двигателната гама предлага 5 опции - 1 бензинова и 4 дизелови.

От страната на дизелите ще видим 2.0-литров TDI във версии с мощност от 150 к.с., 163 к.с. и 190 к.с., както и 3.0-литров V6 с мощност от 286 к.с. и 620 Нм въртящ момент.

Бензиновият мотор е 2.0-литров 4-цилиндров TFSI с мощност от 252 к.с.

Твърдостта на окачването ще може да се променя чрез системата Drive Select. Клиентите могат да поръчат и версия с адаптивно въздушно окачване.

Кросовърът е снабден със система за разпознаване на пътните знаци, адаптивен круиз-контрол, система за следене на сляпата точка, функция за предупреждаване за евентуален челен сблъсък, система за следене на пътното платно и аварийна спирачка.

Продажбите на модела ще стартират в началото на идната година, а цената в Германия за базовия модел ще е около 45 000 евро.