25 години Opel Calibra (галерия)
Opel чества 25-годишнината от създаването на своето емблематично купе - Calibra.
Дебютирала на автоизложението във Франкфурт през 1989 година, Opel Calibra бързо печели свои фенове и се превръща в едно от най-успешните купета за своето време.
Вижте снимки >>
Със своята изключително аеродинамична форма, имаща дълго време най-добрия коефицент на въздушно съпротивление сред серийните автомобили - 0.26 Cd и достъпна начална цена (началната версия на Calibra се продава едва за 33 900 марки), купето се превръща във изключителен успех за Opel.
От него за 7 години са продадени 238 647 бройки, а колата се превръща в едно от най-успешните купета на 90-те.
Според Opel формулата на успеха включва съчетание от спортен дух, икономичност и надеждност.
Спортният дух на автомобила се гарантира от аеродинамичната форма и двата двигателя - базовият 2.0-литров двигател с мощност от 115 к.с. и максимална скорост от 203 км/ч и версията с четири клапана на цилиндър със 150 к.с., осигуряваща на модела максимална скорост 223 км/ч.
По-късно се появява и Calibra Turbo, която блести с уникалния си 2.0-литров турбо мотор с 204 к.с.
Въпреки това колата има добра икономичност, като за върховата версия средният разход е едва 7.7 литра на 100 километра.
Ефективността и аеродинамичността не идват на цената на комфорта, като автомобилът има доста голямо за класа си багажно пространство и немалко място за пътниците отзад.
През 1997 година от завода в Рюселсхайм излиза последната бройка на култовото купе, което продължава да се радва на прилична популярност на вторичния и третичния пазар.
Вижте снимки >>
Със своята изключително аеродинамична форма, имаща дълго време най-добрия коефицент на въздушно съпротивление сред серийните автомобили - 0.26 Cd и достъпна начална цена (началната версия на Calibra се продава едва за 33 900 марки), купето се превръща във изключителен успех за Opel.
От него за 7 години са продадени 238 647 бройки, а колата се превръща в едно от най-успешните купета на 90-те.
Според Opel формулата на успеха включва съчетание от спортен дух, икономичност и надеждност.
Спортният дух на автомобила се гарантира от аеродинамичната форма и двата двигателя - базовият 2.0-литров двигател с мощност от 115 к.с. и максимална скорост от 203 км/ч и версията с четири клапана на цилиндър със 150 к.с., осигуряваща на модела максимална скорост 223 км/ч.
По-късно се появява и Calibra Turbo, която блести с уникалния си 2.0-литров турбо мотор с 204 к.с.
Въпреки това колата има добра икономичност, като за върховата версия средният разход е едва 7.7 литра на 100 километра.
Ефективността и аеродинамичността не идват на цената на комфорта, като автомобилът има доста голямо за класа си багажно пространство и немалко място за пътниците отзад.
През 1997 година от завода в Рюселсхайм излиза последната бройка на култовото купе, което продължава да се радва на прилична популярност на вторичния и третичния пазар.