На автосалона в Шанхай се състоя световната прeмиера на новия модел Lexus ES. Изборът на място за дебюта никак не е случаен, тъй като китайският пазар представлява около половината от продажбите на Lexus ES в световен мащаб. Осмото поколение на седана с четири врати е пораснало забележимо и вече освен хибридна, има и изцяло електрическа модификация.

Вижте как изглежда новият Lexus ES  >>  >>  >>

Новият модел ще се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Новият Lexus ES ще остане глобален модел и ще се продава в почти всички региони, където присъства премиум марката, собственост на Toyota, включително в Европа и САЩ. Новият Lexus ES запазва платформата GA-K, която е създадена в рамките на архитектурата TNGA.

Lexus ES

Снимка: Lexus

Седанът на Lexus е базиран на значително модифицирана версия на тази платформа, която вече е подходяща както за хибриди, така и за пълноценни електрически автомобили. Твърдостта на каросерията е увеличена, намалявайки вибрациите и осигурявайки по-директно и по-интуитивно управление, както и плавно ускорение и забавяне. Новият Lexus ES за първи път получава многораменно задно окачване.

Екстериорът е проектиран в стила на прототипа Lexus LF-ZC. Дизайнът на Lexus ES с четири врати включва двусекционни фарове при които светлините с форма на мълния са разположени отгоре, а основните блокове на фаровете са разположени под тях. Правят впечатление релефният преден капак и профилните стени, като вратите имат необичайни сгъваеми дръжки. Отзад колата лесно може да бъде сбъркана с лифтбек, но всъщност е седан с отделен капак на багажника. По цялата ширина на задната част се простира светеща лента, която свързва задните светлини.

Lexus ES

Снимка: Lexus

В новото поколение седанът е нараснал забележимо. Дължината е 5140 мм, което е със 165 мм по-дълго от глобалния му предшественик. Широчината на новия модел е 1920 мм, което е увеличение от 55 мм, а височината е 1560 мм, което значи със 115 мм повече. Междуосието е увеличено с 80 мм до 2950 мм. Новият Lexus ES е оборудван с алуминиеви джанти с размер 18, 19 или 21 инча според модификацията.

Интериорът е доста строг и лаконичен, като най-съществената разлика е новият мултимедиен екран, който е отделен от виртуалното арматурно табло. Освен това Lexus ES ще се предлага с две опции за интериорен дизайн, като в Европа и САЩ седанът има мултимедийна система с екран в обичайния формат, а за китайския пазар е подготвено гигантско табло с два дисплея, поставени в един корпус.

Lexus ES

Снимка: Lexus

За всички пазари е предоставена функцията с чувствителните на допир бутони за управление на климатроника и други функции, разположени под сензорния екран, които не се виждат, когато двигателят е изключен. Пред водача има волан с три спици, а зад него има дисплей с инструменти под малка козирка. Инженерите са особено горди от значително увеличеното пространство в салона, особено на задния ред. За пътниците е предвиден и гигантски панорамен покрив. Новият Lexus ES разполага с модерен набор от системи за безопасност усъвършенствания пакет за автономно шофиране Lexus Safety System+.

За осмото поколение на седана Lexus ES са обявени както хибридни, така и чисто електрически версии, въпреки че всички спецификации все още не са разкрити. Пълноценните хибриди са ES 300h и ES 350h, като и двата ще се предлагат с предно предаване или задвижване на всички колела. Всички те са оборудвани със собствена безстепенна автоматична трансмисия с електромеханичен вариатор.

Lexus ES 350e

Снимка: Lexus

Най-достъпният хибриден седан ES 300h, който ще се предлага само на определени пазари, съчетава 2,0-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател и електромотор с обща системна мощност от 197 к.с. Хибридната система на Lexus ES 300h AWD ще предлага задвижване на всички колела с 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене и електромотор на задната ос с обща мощност 201 к.с.

Модификацията ES 350h се предлага и с предно или двойно задвижване, но и в двата случая ще има един и същ 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене и електромотор с обща мощност 247 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,4 секунди за базовия седан с предно предаване и 7,8 секунди за версията със задвижване на всички колела ES 350h AWD.

Lexus ES 350e

Снимка: Lexus

Електрическите модификации са обозначени като ES 350e и ES 500e. Базовият електрически автомобил е само с предно предаване и е оборудван с електромотор с мощност 224 к.с. на предния мост, който ускорява седана от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди. Втората версия Lexus ES 500e има задвижване на всички колела от два електромотора с обща мощност от 343 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди.

Все още няма информация за батерията, но от Lexus съобщиха, че предварителният пробег на електрическия автомобил с предно предаване и 19-инчови колела е 685 км според китайския цикъл CLTC, а на този със задвижване на четирите колела е 610 км. Продажбите на новия Lexus ES в Китай ще започнат тази година, но пускането на седана на световния пазар ще се състои едва през 2026 г.