На 29 април 2025 г. на специализираното изложение за търговски превозни средства в Бирмингам, Renault ще представи новите си модели Trafic, Estafette и Goelette. Трите нови електрически лекотоварни автомобила на Renault ще бъдат първите, които ще се отличават с модулната архитектура, разработена от Ampere въз основа на SDV (Software Defined Vehicle или софтуерно дефинирано превозно средство).

Вижте новите лекотоварни модели на Renault - Trafic, Estafette и Goelette  >>  >>  >>

Този иновативен подход бележи началото на нова ера в дизайна, възприемането и употребата на лекотоварните превозни средства. Новите модели Trafic, Estafette и Goelette полагат началото на ново поколение електрически автомобили и променят стандартите в сегмента като първите превозни средства на марката, отличаващи се с модулната архитектура, разработена от Ampere с концепцията за софтуерно дефинирано превозно средство (SDV).

Renault Trafic

Снимка: Renault

Нов подход към автомобилния дизайн

Стандартно автомобилите се проектират въз основа на шаси и двигател с вътрешно горене или електрически силов агрегат. Впоследствие производителите добавят всички електрически характеристики и пакети с оборудване, необходими за различните функции и версии. Този подход към автомобилния дизайн включва огромен брой електронни блокове за управление - до 80 на автомобил, което ограничава производителността и интеграцията на нови характеристики.

Renault Trafic

Снимка: Renault

Възприемайки подход подобен на този при най-мощните компютри, Ampere базира своя нов принцип на една платформа с централизирана софтуерна архитектура и свързана интелигентна операционна система за контрол, анализ и надграждане на автомобилните функции по бърз и надежден начин.

Мощните компютри работят като мозъка на автомобила, обработвайки данните, събрани от бордовите сензори и конкретно от системите за подпомагане на шофирането (ADAS), силовия агрегат, контрола на шасито и услугите за мултимедия/свързаност. Тези компютри могат да бъдат надграждани с нови функции за модернизиране на автомобила или удължаване на експлоатационния му живот, като се използва автомобилната операционна система или CAR OS, създадена от Ampere.

Renault Estafette

Снимка: Renault

Този революционен подход е проектиран и разработен от инженерите на Ampere, като пренаписва съществуващите стандарти. Потребителите на моделите новите Trafic, Estafette и Goelette ще бъда първите клиенти на Renault, които ще се възползват от тази технология.

Персонализация за всеки потребител

Бизнес потребителите ще могат да надграждат своя автомобил както биха направили със своя лаптоп или телефон, добавяйки нови функции в реално време през целия му експлоатационен живот. Ще могат да се предлагат персонализирани оферти, отразяващи действителната употреба и навици на шофиране за всяко лице.

Renault Estafette

Снимка: Renault

По-голямата изчислителна мощност на архитектурата SDV ще направи възможно проследяването на износването на някои части в реално време и стартирането на дистанционна диагностика, за да се планират ремонти или да се предприемат директни коригиращи действия, когато е възможно. Тази функция ще бъде особено полезна за мениджърите на автопаркове, позволявайки им да оптимизират разходите, времето за работа и наличността на превозните средства.

По-висока остатъчна стойност на автомобила

Възможността да се обновяват софтуерно дефинираните превозни средства ще подобри не само изживяването зад волана и на борда, но и на стойността на автомобила. Практически погледнато, това означава, че превозно средство на 3 или 4 години ще губи по-малко от стойността си, тъй като ще бъде подобрено с нови функции. Това води до по-висока остатъчна стойност.

Renault Goelette

Снимка: Renault

Този ефект на забавяне на стареенето е особено полезен за лекотоварните превозни средства. Освен това така се постига далеч по-дълъг експлоатационен живот и са обект на по-интензивна експлоатация от леките автомобили.

Новите лекотоварни модели на Trafic, Estafette и Goelette са разработени в партньорство с Flexis и са произведени във Франция в завода на Renault в Сандувил.

Renault Goelette

Снимка: Renault