Още през юни Илон Мъск разкри, че дизайнът на електрическия пикап Tesla Cybertruck е завършен и компанията се надява да започне масово производство на автомобила до средата на следващата година. Външният вид на модела не оставя много на фантазията, но независима проверка показа, че аеродинамиката не е нарушена от спорната естетика.

За електрическите превозни средства като цяло добрата аеродинамика е важна за увеличаване на пробега, но конвенционалните пикапи досега не можеха да се похвалят с нисък коефициент на съпротивление, който при тях варираше от 0,55 до 0,65.

Според Electrek, представители на Numeric Systems са успели да тестват цифров макет на Tesla Cybertruck във виртуален въздушен тунел. Въз основа на приблизителни представи за формата и пропорциите на камиона, резултатите от симулацията не са лоши за автомобил с такъв тип каросерия - коефициентът на съпротивление е по-малък от 0,39. Ако вярваме на ранните изявления на Илон Мъск, и това не е границата за кибермобила - компанията се надява да намали показателя до 0,30.

Според Numeric Systems, необичайният профил на каросерията на Cybertruck не прави горната част на автомобила по-малко обтекаема. Импровизиран дифузьор над товарното отделение създава зона с ниско налягане и намалява турбуленцията. Тя обаче все още се появява в областта на задната врата и в това отношение има място за подобрение на аеродинамиката.

Формите на страничните носачи и предната част на автомобила също я влошават, без да се вземат предвид удължителите на арките на колелата и причудливите капачки на джантите. Все още обаче е рано да се правят окончателни заключения, тъй като не е известно с какви странични огледала ще бъде оборудван серийният пикап, а действителната му форма може да се различава от дигиталния модел, използван в експеримента.