Renault изцяло продаде дяловете си в Русия, изтегляйки се от страната. Това решение обрича десетки хиляди хора на безработица, а Кремъл и френската марка не желаят това.

Московският завод на Renault ще се върне към производството под марката "Москвич", написа в личния си блог кметът на града Сергей Собянин, цитиран от ТАСС.

Какви обаче ще бъдат новите Москвичи?

На първо място, това няма да са старите съветски модели. Невъзможно е фабриките, които от 2006 година са били осъвременени от Renault да се върнат към производствени процеси разчитащи на технологии от миналия век.

От Renault дори уточняват, че са си запазили опция в бъдеще отново да изкупят акциите.

Технологичният партньор на възродената марка ще бъде "Камаз". Макар да свързваме марката единствено с камиони, в края на 2020 година тя представи концепция на малък градски електромобил.

Малкият автомобил може да изминава 200 км с едно зареждане, има места за четирима и тежи около 1300 килограма. Планираше се в първата година на производството да бъдат сглобени 20 000 бройки.

Възможно е именно малкият електромобил да е един от обявените бъдещи електрически модели на Москвич.

Що се отнася до автомобилите, които могат да се очакват в най-скоро време, то е почти сигурно, че те ще стъпват на технологиите на Dacia.

Много е вероятно моделите да са допълнително опростени и без някои системи за сигурност или съобразяване с екологичните норми. Причината е, че Русия не очаква да изнася бъдещите Москвичи в Европа, поради което счита оскъпяването им за излишно.