Въпреки това има и такива компании, които не споделят това мнение. Сред тях е и лидерът по продажби сред марките в световен мащаб Toyota, предава Automedia.

Японската компанията не се отказва от прехода към електромобили, но ще заложи на по-консервативен и съответно по-продължителен преход. От Toyota обявиха, че за достигане на въглеродна неутралност важна роля ще продължат да играят хибридите - както стандартните, така и зареждащите се (PHEV), а също така и автомобилите с водородно задвижване.

Според американското представителство на марката, все още е много рано да се говори за отказ от двигателя с вътрешно горене. Разчетите на марката показват, че през 2030 година не повече от 15% от продажбите на Toyota в САЩ ще се падат на електромобили (BEV) и водородни модели (FCEV). В същото време компанията ще е електрифицирала 70% от продадените автомобили на Lexus и Toyota, което означава, че повечето от тях ще бъдат именно хибриди.

В световен мащаб Toyota очаква след 9 години да продава около 8 млн. електрифицирани превозни средства, като не повече от тях 2 млн. от тях ще бъдат BEV и PHEV. А това означа, че в обозримо бъдеще компанията няма как да се лиши от двигателите с вътрешно горене, които ще продължат да играят основна роля в предлаганите от нея модели.