Според изданието Autoreview, което се позовава на свои източници в АвтоВАЗ, освен нова платформа всъдeходът ще получи турбодвигателт, който Renault разработи заедно с Mercedes, както и пътен просвет от 24 см, предава Automedia.

Като размери автомобилът ще бъде съпоставим със сегашната версия с на модела с 5 врати. На дължина той ще достигне 4280 мм (с 40 мм повече от настоящата Lada Niva Legend, бивша Lada 4x4), но разстоянието между двете оси ще намалее със 100 мм и ще бъде 2600 мм.

АвтоВАЗ готви две модификации на всъдехода – градска и офроуд, като именно втората ще предлага впечатляващия клирънс от 240 мм (сега той е 200 мм). И двете версии ще бъдат с постоянно задвижване на четирите колела с електромагнитен съединител и редуктор на задната ос.

Гамата двигатели вече е известна, като тя ще включва 1,8-литровия атмосферен двигател от Lada Vesta с мощност 122 к.с., както и 1,3-литровият турбомотор на Renault, който се поставя още на модели на Mercedes-Benz, Nissan и Dacia. При новата Lada Niva мощността му ще бъде 150 к.с.

За варианта с атмосферен мотор е предвидена 6-степенна механична скоростна кутия, а за този с турбодвигател – трансмисия CVT на компанията Jatco. Вече е известно, че следващата Niva ще използва платформата CMF-B на Renault-Nissan, на която са изградени и моделите на Dacia.