Страната търси начини за справяне с безпрецедентния спад на местния автомобилен пазар, който е най-големият в света, предава Automedia.

Според източници на Bloomberg въпросът е обсъждан на най-високо ниво и по всяка вероятност ще се стигне до отмяна на новите тавани, които трябваше да влязат в сила от 1 юли. Сега се мисли дали да не се отменят временно и част от досегашните изисквания.

Много правителства по света вероятно ще бъдат изкушени да пожертват дългосрочните си екологични цели, за да спасят икономиките си от предизвиканата от коронавируса криза. Eвропейският съюз, който налага най-строгите екологични стандарти в света, за момента обаче не е дал признаци дори да обмисля подобни идеи.

Икономисти на Goldman Sachs Group изчислиха, че китайската икономика ще се свие поне 9% през първата четвърт на годината.

"Производителите и автомобилните дилъри са под небивало напрежение и е необходимо законодателите да отхлабят екологичните изисквания, за да спасят индустрията", казва Куй Дъншу, генерален секретар на браншовата организация на автомобилните търговци. "Особено важно е за дилърите, които са изправени пред банкрут".

Отлагане на новите правила ще даде повече време на производителите и дилърите да разпродадат по-стари модели, които не покриват най-високите стандарти. Заради такива модели повечето дилъри имат огромни наличности на склад.

За отбелязване е, че новият пакет екологични мерки в Китай приблизително съответства на онези, които са в сила в Eвропа още от 2014 насам.