Продават ”Чайката” на Брежнев

Узбекистанец иска внушителните 424 хил. евро за ГАЗ-13 "Чайка" от 1980 г., за която твърди, че е возила бившия генералния секретар на ЦК на КПСС Леонид Брежнев.

Обратно в новината

Коментари - Продават ”Чайката” на Брежнев | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Возил съм се в Чайка като турист (Интурист имаха такива). Предполагам, че е била седан, а тази е лимузина, но общо взето си приличат. Вози страхотно. На втората и петата снимка в ляво се виждат 4 бутончета, които образуват нещо като каро. Това са скоростите - предна, задна, неутрална и парадна. При парадната скоростта е 10 пъти по-ниска при едни и същи обороти. И скоростомерът е като за парад - при 80 км/ч например, показва 8. Разход на гориво по официалнни данни 14/100 извънградско, 21/100 градско. Чел съм за реален тест, тези 14/100 са при 35-40 км/ч. При 140 не ми се мисли.

А кой е Бренев? И "чичо Гошо" мълчи по въпроса.

И кой е тоя Бренев?

опдават айката на Бренев, на айка ти в ъза ъп урналист :)

Продават Чайката на Бренев

Да живей, товарища Леонид Илич БРЕНЕВ..........хахахаха.Ех, Дира, Дира...

Някои са били по-равни от други.

"Оборудването включва електрически стъклоповдигачи, климатична инсталация, фарове против мъгла, тонирани стъкла и тапицерия от естествена кожа." Досуш като москвичите и жигулите по онова време.

Много моля да се научите да пишете или ако неможете, то тогава намерете някой който да ви проверява преди да пускате нещо ново.

Това може и да е било "Чайката" на Бренев. Щото нямам идея кой е той. Брежнев (Леонид Илич) го возеха в ЗИЛ. От онези четвъртитичките. Е може и "Чайка" да го е возила някога, но тогава когато е бил в това ерархично ниво, най-вероятно машината се е наричала ЗИМ. Ако не знаете, колата беше нещо като пагон за номенклатурата. На апаратчик от ниво политбюро на ЦК се полагаше ЗИЛ. В самото ЦК и до ниво управление на републиките - 'Чайка". По-надолу - "Волга".

Чайката няма седан и лимузина. Дължината и е по-голяма от седан, но по-къса от лимузина. Версията с вътрешна преграда между предните седалки и останалия салон се е водила "лимузина", но няма никакви други разлики от седана. Същото междуосие, същата ширина, същия борй седалки със същото разположение. Като модификации има "кабриолет" или "фаетон" - версия с подвижен покрив, използвана за парадни цели. Този кабриолет е забележителен, защото е един от малкото четириврати кабриолети. Другата модификация е "комби", което е по-скоро туниг - преправяни са от стандартни "Чайки" в РАФ - Рига. Ползвани са като медицински автомобили за членовете на ЦК на КПСС.