Продават ”Чайката” на Брежнев

Узбекистанец иска внушителните 424 хил. евро за ГАЗ-13 "Чайка" от 1980 г., за която твърди, че е возила бившия генералния секретар на ЦК на КПСС Леонид Брежнев.

Обратно в новината

Коментари - Продават ”Чайката” на Брежнев | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това може и да е било "Чайката" на Бренев. Щото нямам идея кой е той. Брежнев (Леонид Илич) го возеха в ЗИЛ. От онези четвъртитичките. Е може и "Чайка" да го е возила някога, но тогава когато е бил в това ерархично ниво, най-вероятно машината се е наричала ЗИМ. Ако не знаете, колата беше нещо като пагон за номенклатурата. На апаратчик от ниво политбюро на ЦК се полагаше ЗИЛ. В самото ЦК и до ниво управление на републиките - 'Чайка". По-надолу - "Волга".

Много моля да се научите да пишете или ако неможете, то тогава намерете някой който да ви проверява преди да пускате нещо ново.

"Оборудването включва електрически стъклоповдигачи, климатична инсталация, фарове против мъгла, тонирани стъкла и тапицерия от естествена кожа." Досуш като москвичите и жигулите по онова време.

Някои са били по-равни от други.

Да живей, товарища Леонид Илич БРЕНЕВ..........хахахаха.Ех, Дира, Дира...

Продават Чайката на Бренев

опдават айката на Бренев, на айка ти в ъза ъп урналист :)

И кой е тоя Бренев?

А кой е Бренев? И "чичо Гошо" мълчи по въпроса.

Возил съм се в Чайка като турист (Интурист имаха такива). Предполагам, че е била седан, а тази е лимузина, но общо взето си приличат. Вози страхотно. На втората и петата снимка в ляво се виждат 4 бутончета, които образуват нещо като каро. Това са скоростите - предна, задна, неутрална и парадна. При парадната скоростта е 10 пъти по-ниска при едни и същи обороти. И скоростомерът е като за парад - при 80 км/ч например, показва 8. Разход на гориво по официалнни данни 14/100 извънградско, 21/100 градско. Чел съм за реален тест, тези 14/100 са при 35-40 км/ч. При 140 не ми се мисли.

Чайката няма седан и лимузина. Дължината и е по-голяма от седан, но по-къса от лимузина. Версията с вътрешна преграда между предните седалки и останалия салон се е водила "лимузина", но няма никакви други разлики от седана. Същото междуосие, същата ширина, същия борй седалки със същото разположение. Като модификации има "кабриолет" или "фаетон" - версия с подвижен покрив, използвана за парадни цели. Този кабриолет е забележителен, защото е един от малкото четириврати кабриолети. Другата модификация е "комби", което е по-скоро туниг - преправяни са от стандартни "Чайки" в РАФ - Рига. Ползвани са като медицински автомобили за членовете на ЦК на КПСС.