Първият в историята напълно електрически модел на Maserati беше представен преди броени дни у нас. Новото луксозно и спортно SUV Grecale Folgore (от италиански език мълния или светкавица) е предназначено да наелектризира ежедневието на бъдещите си собственици с пъргаво представяне на пътя и луксозен интериор. Смелият дизайн на Maserati Grecale Folgore прегръща електрическите иновации, като се превръща във вдъхновение за съвременна нова гама от цветове и материали.

Вижте как изглежда в детайли новото Maserati Grecale Folgore  >>  >>  >>

Maserati се превърна в пионер в електрическата мобилност още през миналата година, когато GranTurismo Folgore GT се появи с превъзходна динамика, почти водещо в класа ултрабързо зареждане и голям автономен пробег. Това повишава очакванията за новото Maserati Grecale Folgore, не на последно място защото електрическият средноразмерен спортен и луксозен италиански SUV ще бъде като електрически заместител на Levante след години. Новото Maserati Grecale Folgore е силно конкурентен модел с изящен външен вид, елегантен и луксозен интериор, безкомпромисно представяне на двата електромотора и до 550 км автономен пробег.

Снимка: Maserati

Новото Maserati Grecale Folgore е сред най-добрите в своя премиум SUV клас, що се отнася до технологиите. Нещо повече, клиентите със сигурност ще оценят колко интуитивна и лесна е технологията за ежедневна употреба. В новото Grecale Folgore водачът е посрещнат от двойни 12,3-инчови екрани, като централният сензорен екран предлага високи нива на свързаност и най-новото отразяване на смартфона. Той се комбинира с мощна аудиосистема Sonus Faber Premium Sound с 14 високоговорителя, докато под основния екран има отделен 8,8-инчов екран, който показва функциите за управление на климатика.

Снимка: Maserati

Между двата екрана в централната конзола на Maserati Grecale Folgore се намират бутоните за избор на предавките P, R, N и D, като по този начин се освобождава повече място за съхранение в традиционното местоположение на централната конзола. Дизайнерският екип е избрал по-съвременен външен вид на интериора, вместо да напълни купето със старинно дърво и кожа, които бяха характерни за колите на Maserati преди години. В таблото е интегриран дигитален часовник, който също е в унисон със съвременните тенденции.

Снимка: Maserati

Централната конзола за съхранение без скоростен лост осигурява лесна функционалност на всички технологии и добавя практичност за водача. Новото Grecale Folgore е напълно електрическо, но с точно толкова пространство, колкото може да се очаква от Grecale. В купето шофьорът и пасажерите могат да се радват на внимателно изработените детайли, докато се наслаждават на просторния салон на Grecale и пространството за пътниците отзад.

Снимка: Maserati

Благодарение на междуосието от 2,90 метра, пространството в салона е напълно достатъчно за двама възрастни на втория ред. За да се гарантира, че голямата батерия не отнема пространството от пътниците, захранващият блок е монтиран под пода между осите. Модулите също са подредени един над друг под задната седалка. Багажникът разполага със завидна вместимост от 535 литра, за да се приспособи към всеки нов ден. Няма резервно колело и част от това пространство ще бъде заето от кабела за зареждане, тъй като Maserati не е оборудвал Grecale Folgore с багажник в предната част.

Снимка: Maserati

Новото Maserati Grecale Folgore е проектирано с електрическата технология от пистата, взета директно от болида на Maserati във Формула Е. Новото Grecale Folgore се задвижва от два електромотора със системна мощност от 550 конски сили. Двата електрически мотора задвижват всяка ос поотделно. Максималният въртящ момент на двумоторното задвижване е 820 Нм. Тези щедри цифри са достатъчно лесни за преодоляване на значителното собствено тегло от 2480 кг на електрическия SUV.

Снимка: Maserati

Новото Grecale Folgore е светкавично бързо, като спринтира от 0 до 100 само за 4,1 секунди и достига максимална скорост от 220 км/ч, за да разшири границите на спортните постижения в категория SUV. На пътя Grecale Folgore се чувства адски бързо. Стартът е съпроводен със светкавичен катапулт напред, а изпреварванията стават със скоростта на мисълта.

В момента, в който виждате пред вас има друго превозно средство и си помислите, че искате да го изпреварите, то вече е в огледалата за обратно виждане. Става наистина много бързо, трудно е да се опише. Благодарение на спортната динамика, новото Maserati Grecale Folgore съчетава в себе си високата позиция на SUV и динамиката на спортните модели на "Тризъбеца". Въпреки че е електрическо, усещането е толкова яко, като във всяко едно Maserati.

Снимка: Maserati

Новото Maserati Grecale Folgore черпи енергия от литиево-йонна батерия с нетен капацитет от 105 кВтч. Благодарение на тази голяма батерия, автономният пробег варира между 426 и 550 км, потвърден от WLTP. Средната консумация на енергия е 24 кВтч/100 км. 400-волтовата система на Grecale Folgore позволява зареждане със 150 кВт. В резултат на това батерията може да се зареди от 20 до 80 процента на обществени зарядни станции само за 29 минути. Освен това Maserati Grecale Folgore може да се зарежда с променлив ток със скорост до 22 кВт за по-малко от 4 часа, така че повечето собственици могат да зареждат батерията на колата ежедневно у дома.

Снимка: Maserati

При разработването на Maserati Grecale Folgore инженерите на Maserati са възприели безкомпромисен подход. И наистина електрическото SUV има окачване с двойни носачи отпред и усъвършенствано многораменно разположение отзад, докато както въздушните пружини, така и адаптивните амортисьори са стандартни. Зад волана на електрическото Grecale на водача се предлагат четири режима на шофиране - GT, Max Range, Off-road и Sport, които се избират чрез въртящ се кръгъл бутон на волана.

Снимка: Maserati

Едва ли мнозина ще използват режима Off-road, но той е полезен, тъй като повдига каросерията с около 20 мм, като я държи по-далеч от храсти или скалисти терени, ако собствениците някога се отклонят от асфалтираните пътища. Регенерацията на спирачната енергия може да се променя чрез лостчетата на волана. Дори в режим GT, новото Grecale Folgore тръгва убедително напред, но ако искате да почувствате моменталната реакция на въртящия момент на задвижването с два електромотора, тогава изберете режим Sport, който най-много съответства на името Maserati.

Снимка: Maserati

При натискане на газта настъпва впечатляващо ускорение, което за броени секунди стига до трицифрени скорости. Изборът на нови колела Aero, специално разработени за новото Maserati Grecale Folgore допринася за по-добра аеродинамика, подобрявайки стабилността и сцеплението. Високото сцепление допринася да прецизното кормилно управление.

На пътя Grecale Folgore се оказва бърз и много тих автомобил, освен когато изкуствено предава своя футуристичен саундтрак в купето чрез мощната аудиосистема. Maserati създаде звуков пейзаж за Grecale Folgore, като постави два външни високоговорителя на изпускателната система и още един отпред зад бронята. Наистина излъчваният звук докато ускорявате е много вдъхновяващ, като не се опитва да възпроизведе V6 или V8, или някаква космическа музика.

Технически характеристики

Maserati Grecale Folgore

Размери

Дължина: 4865 мм

Широчина: 1948 мм

Височина: 1651 мм

Междуосие: 2903 мм

Собствено тегло: 2480 кг

Задвижване

Тип: два синхронни електромотора

Максимална мощност: 550 к.с.

Максимален въртящ момент: 820 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Предаване на колелата: двойно/4х4

Динамика

Максимална скорост: 220 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 4,1 секунди

Среден разход на електрическа енергия: 24 кВтч/100 км

Комбиниран автономен пробег (WLTP): 501 км

Нетен капацитет на батерията: 105 кВтч