Да си спомним за една уникална концепция на Saab

През 2001 година Saab представи уникално изглеждащ хечбек, който за жалост не успя да се качи на поточната линия.

Обратно в новината

Коментари - Да си спомним за една уникална концепция на Saab | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

сааб са , или по-скоро бяха , уникално тъпи и скъпи автомобили , което естествено доведе до тяхното изчезване

Аве "родояд" щом говориш така, значи нищо не разбираш. Явно освен на ваг или бумер, на друго не си се качвал. Обратното на остър индивид. Сааб ако е тъп автомобил, ти си жълто - млечен продукт от члена на някоя сажда. Аман от разбирачи.

Виж сега няколко факта: Сааб са фалирали. Всъщност не фалираха, изчезнаха без особено някой да се трогне. Спирането на производството беше толкова незначимо за авто индустрията, колкото и глупавите им коли. И ако ни обвиняваш че не сме ги харесвали, защото сме били еди какви си, ще ти кажа че очевидно масово хората не са ги харесвали навсякъде по света. Това че има няколко странни типа, които си ги харесвав няма лошо, но не променя ситуацията, без дизайн, без иновация, разчитащ на тесен кръг купувачи, който и да било автомобикен жеанд няма са го бъде. А сааб повече няма да ги бъде

Антоне, не ми се влиза в глупави спорове. Просто хора, които не са карали Сааб, да не ги окачествяват като "глупави и тъпи". И целия ти коментар показва, колко си невеж. Сааб е СИГУРЕН, ЗДРАВ И КОМФОРТЕН автомобил. Нима външния вид(според аматьори като вас) и иновативните екстри са по-важни от собствения ви живот? Да не говорим, че Сааб са пионерите в животоспасяващите иновации в автомобилното производство. А също така, като производител на самолети, самолетни и ракетни двигатели, компанията е взаимствала от самолетостроенето си и го е прилагала в автомобилното си подразделение. За едно си прав, а именно, че се ползват от определен, тесен кръг хора. Има статистика из интернет, главно собствениците на Сааб са:адвокати, съдии, хирурзи, зъболекари, дипломати. Доста "глупави и тъпи" нали? Аматьори! Нямате грам уважение към големите.

Тука оцели: сааб не съм карал. Обаче човек като ти чете коментара остава с впечатление че в автомобилите са сааб и всички останали. А в действителност са всички останали без сааб. Казваш предлага комфорт и сигурност. Коя кола от нашето съвремение не го предлага това. Преди 20-30 год. Може да са били по-сигурни спрямо тогавашните конкуренти.само че времената се променят и не става само на стара слава и местен пазар. Направих си труда и погледнах укипедиата. Ако й се вярва последните 9-3 излизат 2013. След като ми говориш за комфорт би ли ми споделил: модела предлагсл ли е фабрично ел. Щори за задните прозорци / за да не пече слънце на децата, те да са спокойни и да не те разсейват с мрънкане - комфорт, сигурност/ . Предлага ли фабрично вградени монитори отзад, предлага ли фабрично подгряване на седалки отзад, а масажна функция, hud дисплей за предното стъкло, вентилация на седалки. Все неща свързсни със сигурност и комфорт. Тези екстри са налични в автомобили и преди 2013 год и тук не ти говоря за бутикови марки. Та така........

Avatar952

Тони, SAAB никога не са разчитали на екстри - макар че всичко изброено от теб (че и доста повече) се предлага като опция. Причината да ги няма в повечето SAAB-и втора ръка (каквито основно се карат в БГ) е че за оригиналните собственици тези "глезотии" нямат особенно значение. SAAB предлага на собствениците си две неща - сигурност и удоволствие от шофирането. 9-5 е модел от 1998-ма година и все още е на първо място по сигурност на водача и пътниците - 18 години по-късно все още никой не е направил по-сигурен автомобил. А що се отнася до удоволствието от шофирането - да усетиш как 2 тона комби прави стотата за 6 секунди определено си е удоволствие. Така че качи се на SAAB, покарай малко, виж как е направен (тука ще ти подскажа - направен е като самолет и ВСЯКА система е дублирана) пък тогава коментирай. Просто за съжаление SAAB са поредното доказателство че в съвременния свят нямаш изгода да правиш качаествени продукти - лъскавите повече се продават.

Ти му говориш, то ти приказва, както имаше един лаф. Аз му говоря за СИГУРНОСТ И ЗДРАВИНА, то ми приказва за паркетни екстри,дисплейчета,щори и т. н. И като казваме комфорт, не говорим само за китайска електроника, говорим, за ВОЗИЯ. С возията на шведските марки може да се сравнява само Мерцедес и малка част от британските аристократични модели. Карай си ковчега на баварското машиностроене или меките японски чикии, но не квалифицирай Сааб, като "глупави", още повече, че не си се качвал на тях.

Аз пак ще ти кажа - нямам преки наблюдения от марката. Но това че масово се карат всевъзможни автомобили от други марки,не означава че собствениците им са по-глупави или заблудени, сравнено с изключително малкия процент на шофьори купили си сааб. А тука един господин се опитва да ни внушава колко е велик за това че притежава сааб. Примерно усмивайки hud дисплея, наричайки го китайско екранче. Да се качи да покара автомобил , с такава екстра, за да види колко е удобно, всичко е пред очите ти на предния прозорец. Не е нужно да си отклоняваш погледа даже. Е каква по-голяма сигурност от това.И между другото въпросните дисплей дават началото си от военните изтребители. А нали точно сааб се асоциарат и с авиация. Не че не могат и те да направят подобно нещо, ама изисква време за развойна дейност, изисква финанси, промени по таблото и т.н. И когато всичко това е свързано с пари, а такива няма, защото няма продажби, резултата е видим - говорим си за сигурност, комфорт и некакви такива общи работи. В крайна сметка въпросната марка е доказателство че разчитайки на един малък проц ент индивидуалисти и на стара слава няма как да просъществува.

Пореднио пример как нешто кат отиде при GM бива уништожено!!!!! RIP

Ц Ц Ц абе "разбирач",като катастрофираш(не дай боже),кое ще те спаси бе китайското ,екранче ли или страничните греди във вратите(които са измислени и приложени от СААБ) или меките брони(ако си пешеходец).Кой е измислил двуканалните спирачни дискове,хората слагат и контакния ключ до скоростния лост с цел при ПТП да не се нарани коляното на шофьора.И нещо от мрежата: "В последния модел на пазара 9-3 Sport Sedan е внедрена системата SAHR, която пази от контузии на врата, когато колата е ударена отзад. Моделът се представи изключително добре и в теста, включващ челен удар. Деформируемите зони на автомобила са проектирани така, че поглъщат енергията на удара и тя не достига до усилената предпазна клетка около пътниците. Предните въздушни възгавници се надуват в два режима в зависимост от силата на удара, както и от теглото и позицията на водача. Интериорът пък е проектиран така, че да предпазва пътниците от наранявания.Шведската компания е спасила през 60-годишната си история хиляди, претърпели катастрофи, заради уникалните си технологии, внедрени в колите."

"Попаднах на някакви фен сайтове на Saab в САЩ и останах напълно шокиран. Няколко души бяха публикували снимките на колите си след тежки катастрофи. Ама като казвам тежки, имам предвид наистина такива, каквито стават по американските магистрали, когато някой заспи на волана след 1000 км каране или пък някой дрогиран се нацепи в теб. Онова на снимките не бяха коли, а някакви купчини безформени железа. Хората направо имаха някакво религиозно преклонение пред колите си и твърдяха, че се отървали само с драскотини. Всеки казваше, че без шведския автомобил щеше да се е преселил вече в един по-добър свят. Друг клас публикации пък се отнасяха до здравината и издръжливостта на колата и двигателя. Имаше умопомрачителни примери за 400 000 километра без ремонт. Споделих това с моя приятел и той взе, че го купи онзи 9000. Окончателно се влюбих, когато след време той ми го даде за 2 дни да си закарам семейството при тъщата в провинцията. Никога не бях карал такъв автомобил. " Да не говорим и за аеродинамиката.Виж прочети.Шведската марка е преди Ферари в това отношение. Виновника за фалита на СААБ се нарича ДженералМотърс,така че,като не разбираш не си споделяй некомпетентното мнение. Не ви казвам да си купувате СААБ,само не плюйте,по този гигант спасил живота на стотици хиляди хора по света,нещо,с което не може да се похвали,нито една марка,освен другия шведски звяр.

Avatar952

Антоне, карал съм кола с HUD дисплей и е много дразнещо - мене лично ме разсейва и само пречи. При изтребителите е друго - там има информация която постоянно ти трябва, при колите не е така - на таблото (и съответно на HUD-а) информацията по никакъв начин не ти е необходима при управление на автомобила (освен може би от любопитство). И още нещо за SAAB-ите - знаеш ли защо има толкова много собственици на SAAB оцелели при катастрофи с над 200 км/ч ? Първо защото със SAAB не е проблем да вдигнеш 200, и второ защото колата е направена ако катострофиращ с тази скорост да оцелееш и да си купиш следващия SAAB.

Личен опит: ТИР се удря в задницата на карания от мен СААБ 95 Аеро. Предницата на ТИР-а заедно с един фар счупена.. Аз му дадох контакти и си продължих.. Най-добрият СААБ в България.. Късметлия бях.. Сега не знам кой го кара..

Системите цитирани от теб: странични греди във вратите имат всички автомобили прозиведени последните може би 15 год, - контактен ключ до скоростния лост, за да няма наранявания,съвременните автомобил имат бутон за стартиране на двигателя.в последните 10-15 год. почти всяка кола от среден клас има аирбег за коленете. -системата им sahr, за защита от камшичен удар. съществува и при много други производители, но с различно име. - надуването на въздушните възглавници в различни режими също се прилага и при други производители. Спомням си даже преди около 14 год. дилъра ми обясняваше че аирбега е на степенни според удара........, когато си купувах един ярис....... Всъщност не виждам нищо толкова уникално в тези системи. Дори много коли на база данни от сила на натискане на спирачка, странично ускорение и други подобни стойности, преценяват че има риск от удар и променят положението на седалките в определена посока, натягат предпазните колани , и такаче няколко стотни преди удара вече си подготвен. Имаш ли идея че пиропатрона е със срок на годност 8-10 год. и после я се отвори, я не се отвори. И това се отнася за всики производители, и като сложиш ръждясалите ламарини и заварки на 15-20 год, които не се знаят накъде ще цъфнат ми говори за сигурност. А с 200 като се изплескаш умираш, може да уцелееш ама по-скоро руско рулетка. Не със сааб със каквоти и да си. И не ми говори заклетки, еърбеци и не знам си какво. Защото с 200 тялото го държи колана и еърбега, прехвалената ти клетка не позволява на ламарината да те смаже / макър и много съмнително/ , но мозъка с огромна скорост се удря в черепната ти кутия, сърцето в гръдния кош, дробовете на пихтия и те в ребрата. И от силата на удара те просто се размазват вътре в теб. И резултата е травми несъвместими с живота. Да сигурно има оцелли при подобни скорости , но това е по-скоро късмет. То имаше и една стюардеса паднала без парашут от самолет и оцеляла ама това си мал шанс.

Офф мега изнервящ невеж си бате,честно. Нали ми говорише за иновации,ето ти иновации.Тези неща,които си изброил първо СААБ ги въвеждат в автомобилистроенето.Дори и това за степента на аербега е иновация на СААБ,пък ти си грухти за някви пучи въшки Яриси,мяриси.Спирам да споря с теб,защото трудно се спори с радио точка.Карай си твоите кошници и не обиждай марката Сааб.

Е какво излезе в крайна сметка? Това което предлага сааб го предлагат и всички останали. Дори сааб да са измислили всички тези системи /което малко ме съмнява, ама така да бъде/ отново се връщаме в изходна позиция, а именно: спрели са разивитието си и иновциите преди 30 год. и от тогава нищо., никаква иновация......никаква полза от тях. Резултата е ясен: няма ги :) Някой беше написал че сааб се карат от адвокати, лекари, инжинери, абе с една дума каймака на обществото. Като ти чета изказа , и епитетите, които използваш - невеж, "специалист", "родояд" "жълта сажда", очевидно по-скоро отиваш в графа ГАЛФОН, отколкото средностатиситчески гражданин. А с такива прости хора като теб не желая да комуникирам! Весело посрещане на коледните празници !

SAAB /свенска аеропланен акцие болагет/ си остава един изключително качествен и надежден автомобил който да се сравнява с разните снобски съвременни резачки е ГРЯХ,автомобилиски ГРЯХ!

reotan

Цялата работа е, че не можеш ли да продаваш с печалба, не остават пари да се правят нови разработки и да се влагат средства за реклама. Порочен кръг. GM купува SAAB, когато те вече са били закъсали финансово.

Карам 9-5 от 11 години. Взех го нов. Не беше евтин, но удовлетворението е пълно - комфорт, динамика, сигурност. И поддръжката е повече от скромна, защото този автомобил просто не се повреди сериозно нито веднъж. Жалко че не ги правят вече.

Карал съм и мерцедеси, и баварци от 3-та до 7-ма серия, всякакви японки, порше, а в момента съм на 9-5/2010 година. По-здрава, сигурна и комфортна кола няма.

Добри автомобили.Само да не беше толкова дървен интериора.

Е, това е голяма заблуда. Повреждат се и още как - влез си във форумите на сааб и чети. Ти си имал късмет да си купиш нова кола. А поддръжката никак не е евтина. Като за бмв 5 серия.

Добри автомобили. За времето си са били легенди. Говоря за края на 80-те и началото на 90-те. След 2004 сааб е по-скоро опел с повече коне и екстри. Аз съм карал 9-5 аеро 2001 г. Много бърз и приятен автомобил. Минусът му бяха скъпите консумативи и малкото майстори, които разбират от такива коли.

Ave Saab, morituri te salutant Eййййй... Когато сте имали късмета в SAAB да се отървете без драскотина от страничен сблъсък с влак (Strassen Bahn) от шофьорската страна, на прелез с развалена бариера и дори вратите да се отворят след това, и след още няколко години при скорост 140 да ви скочи сърна пак от ляво и Вие и колата да сте ок... тогава говорете... Ave Caesar, morituri te salutant - Отиващите на смърт, Цезаре, те приветстват!

То да ти е писано да пукнеш, пък чакай сааб или друга кола да те спаси. Стига глупости. Най-надежден автомобил се води докъм 2008 г. След това на краш-тестовете вече не е първи. След 2007-ма не е е нещо особено, ако го сравняваме с новите баварци и е-класи.

Който разбира от коли, знае: сааб 9-5 аеро преди 2004 г. Това е Колата!

Chefo77

Хей, неинформирания - болшинството от това, което описваш, СААБ го предлагаха в модели от ранните 90 години. Не е зле да имаш някаква елементарна автомобилна култура, преди да започнеш да плюеш.

Турбо-бензиновите сааби бяха класика преди 15-ина години. Много приятни машини, които позволяваха лесен тунинг. Относно безопасността - ако тръгнеш да избираш автомобил по това колко бил уж безопасен, това означава да купуваш с мисълта, че ще участваш в птп, което е глупаво, защото така мисловно сам предизвикваш събитията. Едно време хората и джугани са карали по 30-40 години по пътищата, без да им се налага да отварят въздушни възглавници. Всичко опира до късмет, повече внимание на пътя и съдба. Ако ти е писано да си отидеш от този свят, нищо не може да те спаси. Завчера гледах един клип с размазан 900 в Дания. 80-годишният шофьор на място. И той вероятно си е мислил, че колата ще го предпази. Но не е така. Просто всичко е теория на вероятностите.

Много е нелепо да говориш за безопасен 15-20 годишен автомобил и да караш на газ. Това е върхът на абсурда. Аз не познавам някой да кара турбо бензин на бензин. Дори да приемем, че сааб е много безопасен, както твърдят някои колеги, да му сложиш ГИ е подигравка със самата идея за безопасност.

Колко жалко трябва до преживявяш, че да се идентифицираш чрез автомобила си?

Що, бе, да не е по-хубаво да се идентифицираш с футболен отбор или с местожителство или професия илис порода кучета и котки, които отглеждаш?

До 2006-та, след това е Лего салонът с лъскавия обков на фаровете. 1998 -> 2002; 2002 -> 2006; 2006 -> 2010; 2010 -> 2012. Без значение, пак няма нищо от Опел. За сметка на това, "модерният" Опел Изгния си е чиста проба 9-5 NG (който го забавиха и прехвърлиха повечето неща към хлопела, щото е ширпотребна марка без флагман; Вектрата не става за чеп за зейе, нал' така).

аз карам турбо бензин на бензин- 100 октана от 8 години, други твърдения или въпроси да имаш?!?!?