Да си спомним за една уникална концепция на Saab

През 2001 година Saab представи уникално изглеждащ хечбек, който за жалост не успя да се качи на поточната линия.

Обратно в новината

Коментари - Да си спомним за една уникална концепция на Saab | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Колко жалко трябва до преживявяш, че да се идентифицираш чрез автомобила си?

Що, бе, да не е по-хубаво да се идентифицираш с футболен отбор или с местожителство или професия илис порода кучета и котки, които отглеждаш?

Много е нелепо да говориш за безопасен 15-20 годишен автомобил и да караш на газ. Това е върхът на абсурда. Аз не познавам някой да кара турбо бензин на бензин. Дори да приемем, че сааб е много безопасен, както твърдят някои колеги, да му сложиш ГИ е подигравка със самата идея за безопасност.

аз карам турбо бензин на бензин- 100 октана от 8 години, други твърдения или въпроси да имаш?!?!?

Турбо-бензиновите сааби бяха класика преди 15-ина години. Много приятни машини, които позволяваха лесен тунинг. Относно безопасността - ако тръгнеш да избираш автомобил по това колко бил уж безопасен, това означава да купуваш с мисълта, че ще участваш в птп, което е глупаво, защото така мисловно сам предизвикваш събитията. Едно време хората и джугани са карали по 30-40 години по пътищата, без да им се налага да отварят въздушни възглавници. Всичко опира до късмет, повече внимание на пътя и съдба. Ако ти е писано да си отидеш от този свят, нищо не може да те спаси. Завчера гледах един клип с размазан 900 в Дания. 80-годишният шофьор на място. И той вероятно си е мислил, че колата ще го предпази. Но не е така. Просто всичко е теория на вероятностите.

Който разбира от коли, знае: сааб 9-5 аеро преди 2004 г. Това е Колата!

До 2006-та, след това е Лего салонът с лъскавия обков на фаровете. 1998 -> 2002; 2002 -> 2006; 2006 -> 2010; 2010 -> 2012. Без значение, пак няма нищо от Опел. За сметка на това, "модерният" Опел Изгния си е чиста проба 9-5 NG (който го забавиха и прехвърлиха повечето неща към хлопела, щото е ширпотребна марка без флагман; Вектрата не става за чеп за зейе, нал' така).

То да ти е писано да пукнеш, пък чакай сааб или друга кола да те спаси. Стига глупости. Най-надежден автомобил се води докъм 2008 г. След това на краш-тестовете вече не е първи. След 2007-ма не е е нещо особено, ако го сравняваме с новите баварци и е-класи.

Ave Saab, morituri te salutant Eййййй... Когато сте имали късмета в SAAB да се отървете без драскотина от страничен сблъсък с влак (Strassen Bahn) от шофьорската страна, на прелез с развалена бариера и дори вратите да се отворят след това, и след още няколко години при скорост 140 да ви скочи сърна пак от ляво и Вие и колата да сте ок... тогава говорете... Ave Caesar, morituri te salutant - Отиващите на смърт, Цезаре, те приветстват!

Добри автомобили. За времето си са били легенди. Говоря за края на 80-те и началото на 90-те. След 2004 сааб е по-скоро опел с повече коне и екстри. Аз съм карал 9-5 аеро 2001 г. Много бърз и приятен автомобил. Минусът му бяха скъпите консумативи и малкото майстори, които разбират от такива коли.

Добри автомобили.Само да не беше толкова дървен интериора.

Карал съм и мерцедеси, и баварци от 3-та до 7-ма серия, всякакви японки, порше, а в момента съм на 9-5/2010 година. По-здрава, сигурна и комфортна кола няма.

Карам 9-5 от 11 години. Взех го нов. Не беше евтин, но удовлетворението е пълно - комфорт, динамика, сигурност. И поддръжката е повече от скромна, защото този автомобил просто не се повреди сериозно нито веднъж. Жалко че не ги правят вече.

Е, това е голяма заблуда. Повреждат се и още как - влез си във форумите на сааб и чети. Ти си имал късмет да си купиш нова кола. А поддръжката никак не е евтина. Като за бмв 5 серия.

reotan

Цялата работа е, че не можеш ли да продаваш с печалба, не остават пари да се правят нови разработки и да се влагат средства за реклама. Порочен кръг. GM купува SAAB, когато те вече са били закъсали финансово.

SAAB /свенска аеропланен акцие болагет/ си остава един изключително качествен и надежден автомобил който да се сравнява с разните снобски съвременни резачки е ГРЯХ,автомобилиски ГРЯХ!

Пореднио пример как нешто кат отиде при GM бива уништожено!!!!! RIP

Ти му говориш, то ти приказва, както имаше един лаф. Аз му говоря за СИГУРНОСТ И ЗДРАВИНА, то ми приказва за паркетни екстри,дисплейчета,щори и т. н. И като казваме комфорт, не говорим само за китайска електроника, говорим, за ВОЗИЯ. С возията на шведските марки може да се сравнява само Мерцедес и малка част от британските аристократични модели. Карай си ковчега на баварското машиностроене или меките японски чикии, но не квалифицирай Сааб, като "глупави", още повече, че не си се качвал на тях.

Avatar952

Тони, SAAB никога не са разчитали на екстри - макар че всичко изброено от теб (че и доста повече) се предлага като опция. Причината да ги няма в повечето SAAB-и втора ръка (каквито основно се карат в БГ) е че за оригиналните собственици тези "глезотии" нямат особенно значение. SAAB предлага на собствениците си две неща - сигурност и удоволствие от шофирането. 9-5 е модел от 1998-ма година и все още е на първо място по сигурност на водача и пътниците - 18 години по-късно все още никой не е направил по-сигурен автомобил. А що се отнася до удоволствието от шофирането - да усетиш как 2 тона комби прави стотата за 6 секунди определено си е удоволствие. Така че качи се на SAAB, покарай малко, виж как е направен (тука ще ти подскажа - направен е като самолет и ВСЯКА система е дублирана) пък тогава коментирай. Просто за съжаление SAAB са поредното доказателство че в съвременния свят нямаш изгода да правиш качаествени продукти - лъскавите повече се продават.

Аз пак ще ти кажа - нямам преки наблюдения от марката. Но това че масово се карат всевъзможни автомобили от други марки,не означава че собствениците им са по-глупави или заблудени, сравнено с изключително малкия процент на шофьори купили си сааб. А тука един господин се опитва да ни внушава колко е велик за това че притежава сааб. Примерно усмивайки hud дисплея, наричайки го китайско екранче. Да се качи да покара автомобил , с такава екстра, за да види колко е удобно, всичко е пред очите ти на предния прозорец. Не е нужно да си отклоняваш погледа даже. Е каква по-голяма сигурност от това.И между другото въпросните дисплей дават началото си от военните изтребители. А нали точно сааб се асоциарат и с авиация. Не че не могат и те да направят подобно нещо, ама изисква време за развойна дейност, изисква финанси, промени по таблото и т.н. И когато всичко това е свързано с пари, а такива няма, защото няма продажби, резултата е видим - говорим си за сигурност, комфорт и некакви такива общи работи. В крайна сметка въпросната марка е доказателство че разчитайки на един малък проц ент индивидуалисти и на стара слава няма как да просъществува.

Ц Ц Ц абе "разбирач",като катастрофираш(не дай боже),кое ще те спаси бе китайското ,екранче ли или страничните греди във вратите(които са измислени и приложени от СААБ) или меките брони(ако си пешеходец).Кой е измислил двуканалните спирачни дискове,хората слагат и контакния ключ до скоростния лост с цел при ПТП да не се нарани коляното на шофьора.И нещо от мрежата: "В последния модел на пазара 9-3 Sport Sedan е внедрена системата SAHR, която пази от контузии на врата, когато колата е ударена отзад. Моделът се представи изключително добре и в теста, включващ челен удар. Деформируемите зони на автомобила са проектирани така, че поглъщат енергията на удара и тя не достига до усилената предпазна клетка около пътниците. Предните въздушни възгавници се надуват в два режима в зависимост от силата на удара, както и от теглото и позицията на водача. Интериорът пък е проектиран така, че да предпазва пътниците от наранявания.Шведската компания е спасила през 60-годишната си история хиляди, претърпели катастрофи, заради уникалните си технологии, внедрени в колите."

"Попаднах на някакви фен сайтове на Saab в САЩ и останах напълно шокиран. Няколко души бяха публикували снимките на колите си след тежки катастрофи. Ама като казвам тежки, имам предвид наистина такива, каквито стават по американските магистрали, когато някой заспи на волана след 1000 км каране или пък някой дрогиран се нацепи в теб. Онова на снимките не бяха коли, а някакви купчини безформени железа. Хората направо имаха някакво религиозно преклонение пред колите си и твърдяха, че се отървали само с драскотини. Всеки казваше, че без шведския автомобил щеше да се е преселил вече в един по-добър свят. Друг клас публикации пък се отнасяха до здравината и издръжливостта на колата и двигателя. Имаше умопомрачителни примери за 400 000 километра без ремонт. Споделих това с моя приятел и той взе, че го купи онзи 9000. Окончателно се влюбих, когато след време той ми го даде за 2 дни да си закарам семейството при тъщата в провинцията. Никога не бях карал такъв автомобил. " Да не говорим и за аеродинамиката.Виж прочети.Шведската марка е преди Ферари в това отношение. Виновника за фалита на СААБ се нарича ДженералМотърс,така че,като не разбираш не си споделяй некомпетентното мнение. Не ви казвам да си купувате СААБ,само не плюйте,по този гигант спасил живота на стотици хиляди хора по света,нещо,с което не може да се похвали,нито една марка,освен другия шведски звяр.

Avatar952

Антоне, карал съм кола с HUD дисплей и е много дразнещо - мене лично ме разсейва и само пречи. При изтребителите е друго - там има информация която постоянно ти трябва, при колите не е така - на таблото (и съответно на HUD-а) информацията по никакъв начин не ти е необходима при управление на автомобила (освен може би от любопитство). И още нещо за SAAB-ите - знаеш ли защо има толкова много собственици на SAAB оцелели при катастрофи с над 200 км/ч ? Първо защото със SAAB не е проблем да вдигнеш 200, и второ защото колата е направена ако катострофиращ с тази скорост да оцелееш и да си купиш следващия SAAB.

Тука оцели: сааб не съм карал. Обаче човек като ти чете коментара остава с впечатление че в автомобилите са сааб и всички останали. А в действителност са всички останали без сааб. Казваш предлага комфорт и сигурност. Коя кола от нашето съвремение не го предлага това. Преди 20-30 год. Може да са били по-сигурни спрямо тогавашните конкуренти.само че времената се променят и не става само на стара слава и местен пазар. Направих си труда и погледнах укипедиата. Ако й се вярва последните 9-3 излизат 2013. След като ми говориш за комфорт би ли ми споделил: модела предлагсл ли е фабрично ел. Щори за задните прозорци / за да не пече слънце на децата, те да са спокойни и да не те разсейват с мрънкане - комфорт, сигурност/ . Предлага ли фабрично вградени монитори отзад, предлага ли фабрично подгряване на седалки отзад, а масажна функция, hud дисплей за предното стъкло, вентилация на седалки. Все неща свързсни със сигурност и комфорт. Тези екстри са налични в автомобили и преди 2013 год и тук не ти говоря за бутикови марки. Та така........

Chefo77

Хей, неинформирания - болшинството от това, което описваш, СААБ го предлагаха в модели от ранните 90 години. Не е зле да имаш някаква елементарна автомобилна култура, преди да започнеш да плюеш.

Антоне, не ми се влиза в глупави спорове. Просто хора, които не са карали Сааб, да не ги окачествяват като "глупави и тъпи". И целия ти коментар показва, колко си невеж. Сааб е СИГУРЕН, ЗДРАВ И КОМФОРТЕН автомобил. Нима външния вид(според аматьори като вас) и иновативните екстри са по-важни от собствения ви живот? Да не говорим, че Сааб са пионерите в животоспасяващите иновации в автомобилното производство. А също така, като производител на самолети, самолетни и ракетни двигатели, компанията е взаимствала от самолетостроенето си и го е прилагала в автомобилното си подразделение. За едно си прав, а именно, че се ползват от определен, тесен кръг хора. Има статистика из интернет, главно собствениците на Сааб са:адвокати, съдии, хирурзи, зъболекари, дипломати. Доста "глупави и тъпи" нали? Аматьори! Нямате грам уважение към големите.

Виж сега няколко факта: Сааб са фалирали. Всъщност не фалираха, изчезнаха без особено някой да се трогне. Спирането на производството беше толкова незначимо за авто индустрията, колкото и глупавите им коли. И ако ни обвиняваш че не сме ги харесвали, защото сме били еди какви си, ще ти кажа че очевидно масово хората не са ги харесвали навсякъде по света. Това че има няколко странни типа, които си ги харесвав няма лошо, но не променя ситуацията, без дизайн, без иновация, разчитащ на тесен кръг купувачи, който и да било автомобикен жеанд няма са го бъде. А сааб повече няма да ги бъде

Аве "родояд" щом говориш така, значи нищо не разбираш. Явно освен на ваг или бумер, на друго не си се качвал. Обратното на остър индивид. Сааб ако е тъп автомобил, ти си жълто - млечен продукт от члена на някоя сажда. Аман от разбирачи.

сааб са , или по-скоро бяха , уникално тъпи и скъпи автомобили , което естествено доведе до тяхното изчезване