SEAT достави 385 600 автомобила в световен мащаб миналата година, което представлява спад от 18,1 процента в сравнение с 2021 г.

Компанията обвини основно недостига на полупроводници и други основни части за лошия резултат, но също така е важно да се отбележи, че испанският автомобилен производител има сравнително малка гама модели без електрически превозни средства.

Според нов доклад SEAT може да спре всички свои автомобили до края на десетилетието и да избере коренно различна стратегия.

На пръв поглед това звучи като твърде радикална промяна за една от уважаваните марки в Европа. Autocar обаче съобщава, че SEAT може да бъде препозициониран като марка за градска мобилност, насочена към младите хора, живеещи в големите градове.

Обмисля се производството на малки електромобили, електриески скутери и дори тротинетки. От VW са категорични, че последният модел на SEAT с ДВГ ще излезе до края на десетилетието. Именно тогава се очаква преломния момент в историята на марката.

Междувременно отделената Cupra ще продължи с по-традиционен подход в сферата на електрическите спортни хечбеци.