Френско-японското обединение се старае да задълбочи сътрудничеството в момент, когато традиционните автомобилостроители са изправени пред натиска на новите конкуренти и на очакваното засилено търсене на електромобили. Трите компании се очаква да обявят в четвъртък инвестиционен план за над 20 милиарда евро (23 милиарда долара) за разработка на електрически превозни средства през идните пет години, уточниха източниците.

До 2030 година се очаква групата да предложи над 30 нови електромобила на батерии, основани на пет съвместни платформи. Към това се прибавят 10 милиарда евро, които партньорите вече са похарчили за електрификация на продуктовата им гама, допълват двамата информирани източници.

Говорителите на Renault и Mitsubishi не са отговорили на молбата за коментар, а говорител на Nissan отказа да коментира "предположения".

Планът "Обединение до 2030" ("Alliance to 2030") има за цел осъществяване на интензивно сътрудничество между автомобилостроителите със споделена визия за електрификацията и свързаната с интернет мобилност, изтъкна един от източниците. Петте съвместни платформи се очаква да покрият 90 процента от електрическите автомобили, които компаниите планират да разработят до 2030 година.

Обединението на трите компании вече е разработило и отчасти разгърнало четири съвместни платформи от електромобили. Едната служи за основа на модели като бъдещия Ariya на Nissan и Megane EV на Renault, втора е за по-базови и не толкова скъпи модели на Nissan и китайския му партньор Dongfeng, както и марката Dacia на Renault.

Другите две платформи произвеждат компактни модели, наричани "кей карс" в Япония, както и леки коли за търговски цели. До средата на десетилетието обединението планира да разгърне пета съвместна платформа за компактни електромобили, разработени от Renault, отбелязват източниците.

Nissan вече е решил да използва тази платформа, наречена CMFB-EV, както и други стандартизирани компоненти, за да електрифицира компактната Nissan Micra, докато Renault се очаква да предложи подобна електрическа кола, основана на същата платформа, разкриват източниците.

Автомобилостроителите се надяват да направят електрическите коли толкова компактни и достъпни като бензиновите с подобни размери, изтъкват източниците.

Очаква се те да използват общи батерии и други ключови компоненти. Алиансът планира да инвестира заедно, за да произвежда във Франция, във Великобритания, в Китай и в Япония общо 220 гигават/часа мощност на батериите до 2030 година в рамките на този план, уточняват източниците.

Като стандартизират и споделят помежду си батериите, трите компании се надяват да намалят наполовина производствените цени на тези компоненти. Източниците допълват, че се очаква партньорите да използват заедно и технологията за литиево-йонните батерии, разработена от Nissan.

Ръководителите на Renault, Nissan и Mitsubishi планираха да обявят плана за 2030 година още миналата есен на събитие в Япония, но представянето беше отложено за тази седмица заради възобновяването на пандемията от Ковид-19, припомнят източниците.