В България през 2017 г. BMW Group за първи път от 2008 г. постига четирицифрен търговски резултат. На крайни клиенти са доставени 1127 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента.

За дванадесетте месеца на изминалата година компанията доставя 1014 автомобила с марката BMW и реализира ръст от 12 % спрямо предходната година.

При MINI, на клиенти са доставени 113 автомобила, или с 20% повече, в сравнение с 2016 г.

Изключителна успешна е търговската реализация на BMW Motorrad с 145 продадени мотоциклета и ръст от 125%. В този резултат са включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на Полицията. Ръстът постигнат без да се отчита тази еднократна специална доставка е 55%.

Анализът на продажбите затвърждава популярността на всъдеходните автомобилите на българския пазар. Те имат около 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW – общо 503 автомобила, така и на MINI – 41 автомобила.

Най-продаваният BMW модел е BMW Серия 5 със 181 доставки (18%), следван от BMW X5 със 147 (14%) и BMW X6 със 100 продажби.

Изключително успешно е представянето на марката във висшия сегмент: доставени са 83 автомобила от флагмана BMW Серия 7( 8%), като 11 от тях са върховите BMW 760 Li.

Интересна е и динамиката в моделните семейства BMW M и BMW M Performance, от които общо са реализирани 99 автомобила или ръст от 13%.

През април 2017 г. BMW Group България лансира на българския пазар и суб-бранда BMW i. За период от 8 месеца са доставени 12 автомобила от неговото портфолио. Заедно с BMW iPerfomance автомобилите делът на електрифицирани превозни средства в общите продажби на BMW е 2,37%.

Очакванията на компанията са през първата пълна година на българския пазар – 2018 г., броят на реализираните електрифицирани автомобили да нарасне съществено до общо 50.

По отношение на задвижването, BMW Group България отчита превес на продажбите на дизеловите агрегати, спрямо бензиновите в съотношение 83% към 15%. Близо 3% са електрифицираните автомобили.

При избора на компановка, предпочитанията на клиентите са по-скоро във високия клас, като над 50 % избират шест- осем- или дванадесетцилиндрови агрегати (48% шестцилиндрови, още 3% - 8 цилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови). Делът на четирицилиндровите редови двигатели е 44%, а на трицилиндровите - 5%.

Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 84% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive.

Системата се предлага в повече от 100 модификации в почти всички моделни серии.

Тук обобщението може да е едно - българинът, купуващ нови BMW-та, избира модели от високия сегмент.

Второто поколение MINI Countryman е основният модел, подпомогнал позитивния пазарен резултат на марката MINI. На него се дължат 49 % от продажбите на марката през 2017 г.

MINI Hatch с 3 и 5 врати и MINI Clubman имат приблизително еднакъв дял, съответно 18%, 14%, 17%, а MINI Cabrio допълва оставащите 2% от общата реализация.

Продължава да расте популярността на суб-бранда MINI John Cooper Works с 25 автомобила и 40% ръст спрямо предходната година.

През 2017 г. реализацията на BMW Motorrad достига 145 мотоциклета. Топ 5 на най-продаваните модели са както следва: F 700 GS (50), R 1200 GS Adventure 14, R 1200 RT 13, R 1200 GS 11, G 310 R 9.