38 |
8
Opel Kadett се движи на дърва
Сръчен украинец преработи Kadett от 1986 г. за работа на дървесен газ.
Растящите цени на горивата накарали 38-годишния Евгений Коливан да потърси решение в технология, добила популярност през Втората световна война.
Алтернативното гориво се синтезира чрез изгаряне на дървесината при висока температура (1 400 градуса по Целзий). Получаваният в генератора газ се пречиства, охлажда се и се подава към горивната камера на двигателя, чиято конструкция не се нуждае от никакви изменения.
По време на Втората световна война, когато петролни продукти за цивилни автомобили практически липсват, само в Германия с генератори са оборудвани над половин милион автомобили.
Построени са и около 3 000 "дървостанции". На дървесен газ се движат не само леки коли, а и камиони, автобуси, трактори, влакове, кораби и дори мотоциклети.
С газгенератори са оборудвани дори някои танкове, макар че немците произвеждат синтетични горива за военната си техника.
Алтернативното гориво се синтезира чрез изгаряне на дървесината при висока температура (1 400 градуса по Целзий). Получаваният в генератора газ се пречиства, охлажда се и се подава към горивната камера на двигателя, чиято конструкция не се нуждае от никакви изменения.
По време на Втората световна война, когато петролни продукти за цивилни автомобили практически липсват, само в Германия с генератори са оборудвани над половин милион автомобили.
Построени са и около 3 000 "дървостанции". На дървесен газ се движат не само леки коли, а и камиони, автобуси, трактори, влакове, кораби и дори мотоциклети.
С газгенератори са оборудвани дори някои танкове, макар че немците произвеждат синтетични горива за военната си техника.