Растящите цени на горивата накарали 38-годишния Евгений Коливан да потърси решение в технология, добила популярност през Втората световна война.

Алтернативното гориво се синтезира чрез изгаряне на дървесината при висока температура (1 400 градуса по Целзий). Получаваният в генератора газ се пречиства, охлажда се и се подава към горивната камера на двигателя, чиято конструкция не се нуждае от никакви изменения.

По време на Втората световна война, когато петролни продукти за цивилни автомобили практически липсват, само в Германия с генератори са оборудвани над половин милион автомобили.

Построени са и около 3 000 "дървостанции". На дървесен газ се движат не само леки коли, а и камиони, автобуси, трактори, влакове, кораби и дори мотоциклети.

С газгенератори са оборудвани дори някои танкове, макар че немците произвеждат синтетични горива за военната си техника.