ВАЗ-Э1101
През 1968 година главният конструктор на АвтоВАЗ инициира създаването на съвсем нов автомобил, като за целта натоварва младите конструктори в завода. Резултатът е този ВАЗ-Э1101, който се появява на бял свят през 1972 година. Колата е с предно предаване и с експериментален 0.9-литров мотор, пише Факти.бг.

Вижте как изглежда ВАЗ-Э1101 >> >> >>


ВАЗ-3Э1101
Това е третият вариант на ВАЗ-3Э1101, който е показан през 1976 година. Автомобилът също е с предно предаване, но изглежда доста по-елегантно от предшествениците си. Монтиран е нов експериментален двигател с обем от 1.1 литра и мощност 55 коня. Авторът на този проект впоследствие отива на работа в ЗАЗ и прави Таврия.

Вижте как изглежда ВАЗ-3Э1101 >> >> >>



ВАЗ-2151
През 2002 година в АвтоВАЗ възниква идеята за създаване на нов автомобил със задно предаване. Така се появява ВАЗ-2151, който е по-широк и по-дълъг от универсала ВАЗ-2104, разполага с предно окачване McPherson, както и с вентилирани спирачни дискове отпред. Моторът е заимстван от Лада Нива.

Вижте как изглежда  ВАЗ-2151 >> >> >>



ВАЗ-Porsche 2103
Германската компания Porsche доволно много сътрудничи през годините с АвтоВАЗ. В началото на 70-те години на миналия век немците предлагат своето виждане за луксозен руски автомобил. Тази кола получава индекс ВАЗ-2103, но от нея са произведени само шест бройки.

Вижте как изглежда  ВАЗ-
Porsche 2103 >> >> >>


Лада Амадео
През първата половина на 90-те години компанията ЛЛД е известна с различни тунинг версии на УАЗ-ките. Именно тя обаче конструира един кабриолет на базата на Самара. Автомобилът носи моделното име Амадео и е създаден съвместно със специалистите от Толиати. Търсенето на подобна кола обаче се оказва нищожно.

Вижте как изглежда Лада Амадео >> >> >>



ВАЗ-21106
Седанът ВАЗ-21106, оборудван с двигател с мощност 150 конски сили от Opel е пуснат в малка серия. През 2002 година е конструкторите правят и двуврата версия, която е с индекс ВАЗ-21106С. Формално автомобилът е постъпил в продажба, но желаещите да го купят са малко и той бързо е свален от поточните линии.

Вижте как изглежда ВАЗ-21106 >> >> >>



Лада Роудстър
Тази Лада роудстър с отварящ се твърд таван е показана пред публика през 2000 година, но серийно производство никога не е планирано. Това е една от концептуалните разработки, които през тези години не са никак малко на брой, но нито една не влиза в серия.

Вижте как изглежда Лада Роудстър >> >> >>



Лада Рапан
Това е може би най-странната Лада правена някога. По думите на самите инженери от АвтоВАЗ, Рапан е експериментален електромобил с био-дизайн, произведен в малка серия. За задвижването отговарял електромотор, съчетан с батерия с капацитет от 25 кВт. Максималната скорост била 90 км/ч, но максималният пробег е неизвестен. Автомобилът дебютира през 1998 година и определено няма динамиката на днешните електромобили - Лада Рапан ускорява от 0 до 60 км/ч за 14 секунди. Някои фенове на АвтоВАЗ обаче са категорични - електрическият Рапан е най-грозното нещо, което са виждали в живота си.

Вижте как изглежда Лада Рапан >> >> >>



Лада Силует
Този седан е от малко по-висок клас, а за направата му отново са били повикани специалисти от Porsche. Дебютът е през 2005 г., през 2006 моделът получава означение ВАЗ-2116, а очакванията са колата да влезе в производство до 2009 г. Годините обаче минават, а Лада Силует така и не се качва на поточната линия.

Вижте как изглежда Лада Силует >> >> >>



Лада Надежда
Това е първият сериен миниван в историята на руското автомобилостроене. Моделът носи означението ВАЗ-2120 и предлага място за 7 души. Задвижването е 4х4, а двигателят е 1,8- или 1,7-литров, с мощност от съответно 80 к.с. и 84 к.с. За база е използвана Лада Нива (от където идва и двигателната гама). Моделът не е лош, а от АвтоВАЗ имат надежди Надежда да се продава. Истината обаче е, че от ВАЗ-2120 са произведени едва 1500 бройки, а търсенето е екстремно ниско.

Вижте как изглежда Лада Надежда >> >> >>