Разходите за проучване и развитие на 14-те най-големи автомобилни компании в света са се увеличили със средно 8% от 2009 година, се посочва в анализа, предаде ДПА, цитирана от БТА.
От 2011 година до 2012 година парите за проучвания са нараствали със скромните 3% годишно.
Големите доставчици на компоненти като Bosch и Continental също са увеличили разходите си за развойна дейност, отбелязва Boston Consulting Group. Усилията на компаниите в тази насока са отразени в увеличения брой регистрирани патенти в областта на автомобилостроенето след спад от 25% през финансовата криза 2008-2009 година.
Компанията отбеляза, че повечето патенти по един или друг начин са свързани с трансмисиите на автомобилите, олекотените материали наред със системите за подпомагане и обезопасяване на шофьорите.
В доклад на Boston Consulting Group, публикуван през септември, Toyota, Ford и BMW са откроени като компаниите, въвеждащи най-много новости.
Според най-новото проучване на Boston Consulting Group миналата година 14 от 50-те най-иновативни компании в света са били автомобилопроизводители. През 2012 година те са били 10 спрямо едва 5 от автомобилния сектор през 2005 година.