Изненадващо автомобилът няма никаква маскировка, която да скрие някой от детайлите, така че веднага можем да видим серийния модел в пълния му блясък. Развитието на модела започна с концепцията L1 през 2009 г., а след това бе представен и прототипът Formula XL1. Смята се, че серийният модел ще носи името Volkswagen XL1.
Вижте снимки
Volkswagen XL1 има изключително ниско собствено тегло – 795 кг. Това е постигнато чрез използването на карбон и фибро влакна. Колата е с хибридна задвижваща система, съставена от малък двуцилиндров дизелов двигател, с мощност 48 к.с., и електромотор, доставящ допълнителни 27 к.с. Агрегатът е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител, ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 11.9 сек., а максималната скорост достига 160км/ч.
Средният разход на гориво на Volkswagen XL1 е само 0.9 л/100 км, а прототипът е в състояние да измине до 35 километра, като използва само електрическа енергия.
Батерията на Volkswagen XL1 може да бъде презареждана в домашна обстановка, и частично, по време на движение, чрез регенериране на спирачната енергия.
Външният вид на автомобила наподобява много на концепцията Volkswagen L1. Панелите за каросерията на XL1 са от подсилени карбонови влакна, като от VW са патентовали тази нова технология. Подобна е технологията на създаване на каросериите на болидите от F1.