Вижте SSangYong XLV в действие >> >> >>


В днешно време конкуренцията на пазара на кросоувъри е доста голяма, а желанията на клиентите са доста разнообразни. В желанието си да се харесат на всеки някои марки правят редица компромиси със своите автомобили. Най-старият корейски автопроизводител SSangYong обаче има друг подход. Вместо да правят компромиси със своя SUV, SSangYong са създали два колкото идентични, толкова и различни модела, използващи обща и напълно нова платформа - един предназначен за търсещите спортна визия, компактност и динамика и един за хората, искащи да имат на разположение не просто красив, но и практичен автомобил. Нека научим повече за Tivoli и XLV - SUV "братята" на SSangYong.

Дизайн


Снимка


Дизайнът на Tivoli и XLV е много сходен. Предниците са идентични и разполагат с изразителни и леко извити фарове, тънка радиаторна решетка, хромирани елементи и монтирани отдолу защитни елементи. Страничният профил е мускулест, като приятно впечатление правят раздутите задни калници. Така стигаме и до основната разлика - XLV разполага с допълнителна трета колона, а в резултат на това задницата на модела е по-дълга. Разлика има и в стоповете. Клиентите могат да поръчат автомобила с 16- или с 18-цолови лети джанти.

Интериор


Снимка


Интериорът на двата модела също е почти еднакъв. Седалките са ергономични и много комфортни, като предните могат да се подгряват. Централната конзола е изградена от меки на допир елементи и разполага със 7-инчов сензорен дисплей, от който имате достъп до навигацията и задната камера. Базовата версия обаче е без екран и има стандартна аудиосистема.

Приятно впечатление прави воланът с плоско дъно и наличието на други полезни екстри, като скрита поставка за слънчеви очила и напълно стандартен контакт, в който може да включите лаптопа си.

Всъщност от SSangYong са се постарали да предложат множество екстри, дори и в базовия си модел, като по този показател изпреварват почти всички свои конкуренти.

Що се отнася до разликите в салона, те са свързани с обема на багажника.

Размери



Снимка
SSangYong Tivoli има дължина от 4202 мм, широчина от 1798 мм и височина от 1590 мм. Междуосието е от 2600 мм. Пътният просвет с 16-цоловите джанти е 167 мм. Моделът тежи 1270 кг. Заслужава да се отбележи, че Tivoli е шампион по полезен обем в своя компактен клас, като в стандартна конфигурация багажникът е 423-литров, а това е с около 70 литра повече спрямо Nissan Juke и Peugeot 2008.


Снимка
SSangYong XLV има дължина от 4440 мм, широчина от 1798 мм и височина от 1590 мм. Междуосието е от 2600 мм. Пътният просвет с 16-цоловите джанти е 167 мм. Моделът тежи 1315 кг. Едно от предимствата на XLV спрямо Tivoli е полезният обем на багажника, който в своята стандартна конфигурация предлага на разположение цели 720 литра. Ако задния ред седалки бъде спуснат, то полезният обем нараства до около 1500 литра, а това е значително повече от всички конкуренти на SsangYong XLV.

Офроуд и Системи за сигурност


Снимка


Моделите са проектиран така, че да гарантират устойчивост на пътя и извън него. Над 70% от конструкцията на купето е изработена от високоякостна стомана, което свежда до минимум деформацията при удар, 10 ключови зони са допълнително подсилени чрез пресоване при висока температура. За безопасността на пътниците се грижат и 7 въздушни възглавници, включително възглавница за колената на водача. Истинското предимство на модела обаче е неговата постоянна 4х4 система, която го отличава значително от останалите паркетни кросоувъри. Това не е изненада, предвид факта, че SSangYong е една от малкото марки, изцяло посветени в направата на кросоувъри и всъдеходи.

Двигател


Двигателната гама на Tivoli и XLV е идентична и изглежда по следния начин:

- 1.6-литров 4-цилиндров дизелов комън рейл, VGT с променлива геометрия и мощност от 115 к.с. и 300 Нм въртящ момент

- 1.6-литров 4-цилиндров многоточков инжекцион, CVVT бензинов двигател с със 128 к.с. и 160 Нм въртщ момент


Ние тествахме бензиновия агрегат на XLV, като мощността му се подаваше на 4-те колела, посредством 6 степенна автоматична скоростна кутия AISIN. Максималната скорост е 178 км/ч, а средният разход на гориво, който постигнахме бе малко над 8 литра на 100 км.

В сравнение с XLV, Tivoli е по-икономичен с малко над половин литър и по-бърз с 5 км/ч.

Разходът на дизеловия двигател е около 6 литра на 100 километра, като версията с предно предаване налична и за двата мотора и модела е по-икономична с около литър.

Личното ни впечатление е, че дизеловият двигател предлага по-висока пъргавост и динамичност.

Заключение


Снимка


SSangYong Tivoli и XLV ни очароваха със своите способности и екстри, идващи на изключително изгодни цени. Моделите могат да се закупят от дилърските центрове на Ratola, като базовата версия на SSangYong Tivoli струва 31 500 лева, а SSangYong XLV може да се закупи за 33 500 лева.

Дори базовите варианти разполагат със система за круиз-контрол, затъмнени втори и трети ред стъкла и автоматично прибиращи се странични огледала. В по-горните нива на оборудване са налични автономна аварийна спирачка, система за предупреждение за челен сблъсък, активен асистент за задържане в пътната лента, автоматично превключване на къси/дълги светлини, система за разпознаване на пътните знаци и други, перфориран кожен салон и др.

SsangYong XLV се доказа като един много свеж и способен градски всъдеход, който е идеалният избор за семейства и пътешественици. Ако искате да може да маневрирате из натоварените софийски улици, да паркирате по-лесно и да имате повече динамика на разположение, то вашият избор определено трябва да е Tivoli

Сравнете SsangYong Tivoli и XLV >> >> >>