Новата Skoda Superb дебютира у нас в началото на месец март и само няколко седмици по-късно беше избрана за "Кола на годината" на България. Естествено и този път изборът предизвика множество недоволства от страна на конкурентните марки, но всъщност престижната титла е напълно обоснована. Накратко - разбира се, че има и по-добри коли от новата Skoda Superb, но при избора на победителя не е най-важно да си най-добрият, а да имаш най-добър баланс от качества, които да те изведат на върха. В това отношение новата Skoda Superb е безспорен победител.

Вижте как изглежда новата Skoda Superb Combi >> >> >>

Новият флагман на чехите надгражда силните страни на своя предшественик, като предлага още по-стилен дизайн, повече пространство в интериора, по-луксозен салон, по-висок комфорт на возене и множество модерни технологии. Новият Superb се предлага с два вида каросерии - лифтбек и комби, като и двата варианта се характеризират с просторен интериор и с огромен багажник.

Снимка: Skoda

Освен това новата Skoda Superb предлага избор между три вида задвижване. В гамата има два бензинови двигателя с мощност 150 и 265 к.с., както и два дизелови мотора със 150 и 193 к.с. Портфолиото включва и нов плъгин хибриден агрегат за комбито с мощност 204 к.с., който предлага изцяло електрически пробег от над 100 км.

В новия Superb дебютират иновативни помощни системи като асистентите за завиване и за предотвратяване на инцидент на кръстовище. Най-важното за българския потребител обаче си остава цената, която започва от 65 580 лева за версията лифтбек и от 69 420 лева за версията комби. На пръв поглед това не са малко пари, но всеки, който се е интересувал от покупката на нов автомобил през последната година, е напълно наясно, че тези цени са много атрактивни, тъй като вече дори в базовото ниво на оборудване има почти всички необходими екстри.

Снимка: Skoda

Най-напред у нас дойде новият Superb с каросерия комби и сега ще надникнем в същността му, където преобладават положителни качества с малки изключения. Новата Skoda Superb комби е пораснала в сравнение с предшественика си и сега на дължина достига 4,90 метра, което я прави един наистина голям автомобил. Широчината от 1,85 метра, височината от 1,48 метра и междуосието от 2,84 метра са предпоставка за един много просторен интериор и голям обем на багажника.

Външният дизайн на новата Skoda Superb впечатлява с визията си, характерна за автомобил от премиум сегмента, която му носи висока оценка. Както се вижда и на снимките, особено добре изглежда предната част, в която са комбинирани новата осмоъгълна решетка и опционалните LED матрични светлини с по два модула един до друг - за късите светлини и за дългите светлини.

Снимка: Skoda

Под BiLED модулите има тънка LED лента, имитираща фигурата на леден блок и оформена като хоризонтално L, която служи като светлина при паркиране, дневна светлина и пътепоказател. Логото на Skoda е поставено на предния капак. Задните светлини са значително по-тънки, а най-високото ниво на оборудване Laurin & Klement включва динамични мигачи.

Всички външни панели на каросерията са нови, предното стъкло е с по-голям наклон, което е намалило коефициента на челно съпротивление при комбито до Cd 0,25. Новият Superb се предлага стандартно с 16-инчови алуминиеви джанти, а като опция са налични до 19-инчови. Четвъртото поколение се предлага в шест цвята металик и два, които не са металик. Шест от цветовете са изцяло нови - бяло Purity, сребристо Pebble, черно Ebony, синьо Cobalt, червено Carmine и жълто Ice Tea.

Снимка: Skoda

Интериорът на новата Skoda Superb се различава много от предходния модел и в първия момент дори собствениците на предишното поколение на модела ще бъдат много изненадани. Новата концепция на подреждане на уредите се отличава с централна конзола, която осигурява повече място за съхранение.

Пред погледа на водача е поставен нов 10-инчов инструментален панел с виртуални прибори, покрити с козирка. Като опция за първи път се предлага пълноценен проекционен екран на предното стъкло. Мултимедийната система е оборудвана стандартно с 10-инчов сензорен екран, а като опция се предлага 13-инчов сензорен дисплей, който шокира с големия си размер.

Снимка: Skoda

Информационно-развлекателната система включва приложения за времето, новини, трафик, календар, паркиране. Могат да бъдат добавени онлайн функции като навигация, допълнителни цветове и функции за амбиентното осветление, и управление на дългите светлини.

Голямата изненада е преместването на селектора на автоматичната скоростна кутия DSG от дясно на кормилната колона. Тук идва ред да кажа, че новият Superb се предлага само с автоматична скоростна кутия и повече няма да има версии с ръчно превключване. Лостът от лявата страна служи за задействане и на мигачите, и на чистачките. В първия момент това разместване ми се стори доста неудобно, но след определено време се свиква. Светлините вече се управляват с бутон.

Снимка: Skoda

В централния тунел има вградено гнездо за безжично зареждане за смартфон с функция за охлаждане. Новият Superb е запазил класическия климатроник с три въртящи се бутона, но във всеки от тях има дигитален дисплей с диаметър 32 мм. От централния бутон може да се настройва силата на вентилатора, посоката на потока, режимите на климатизация, силата на звука на аудиосистемата, превключването на режимите на шофиране или увеличаване на навигационната карта.

Превключването между функциите се извършва чрез продължително натискане на бутона, като можете да програмирате набора и последователността на тези функции в мултимедийната система. Всички функции работят отлично, но отново изискват известно време за свикване.

Снимка: Skoda

Новата Skoda Superb предлага още по-просторен и удобен пътнически салон, като пространството за главите е увеличено от 6 до 11 мм на различните редове седалки. Зад волана можете да седнете в удобна ергономична седалка със сертификат от AGR (Организация за подобряване на ортопедичното здраве на гърба), която се регулира електрически, има отопление и вентилация, както и 8 програми за масаж с 10 възглавници за грижа за гръбнака и бедрата.

Голямото междуосие осигурява щедро пространство за пътниците на задните седалки, където могат да седнат до трима човека. Подобрена е и шумоизолацията на модела с акустичните стъкла на всички прозорци, така че външният шум да не пречи на слушането на музика от аудиосистемата Canton с мощност 725 вата, 14 високоговорителя и 16-канален усилвател.

Снимка: Skoda

Четвъртото поколение на Skoda Superb предлага отново огромен багажник, който сега е още по-просторен, като за лифтбека обемът на товарното отделение се е увеличил до 645 литра, а за версията комби - до 690 литра. Общият капацитет на багажното отделение на комбито със сгънати задни седалки е впечатляващите 1920 литра. В списъка с така наречените иновации Simply Clever вече има 28 функции, като нови са електрическият капак на багажното отделение при комбито, двойни джобове на гърба на предните седалки и стойка за таблет в задния централен подлакътник.

Снимка: Skoda

При дебюта си четвъртото поколение на Skoda Superb се предлага с избор от пет ефективни задвижвания с мощност от 150 до 265 к.с. Базовият модел се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.5 TSI с мощност 150 к.с., допълнен с 48-волтова мека хибридна система. Моторът е комбиниран със 7-степенна автоматична предавателна кутия DSG с двоен съединител.

Агрегатът с деактивиране на два цилиндъра ACT е много икономичен, като средният разход на бензин е едва 5,7 л/100 км. Динамиката е доста прилична дори за толкова голям автомобил, но ако държите на спортен характер, ще трябва да заложите на по-мощната версия на бензиновия мотор 2.0 TSI с 265 к.с., който ще пристигне на пазара по-късно през годината със задвижване 4х4.

Снимка: Skoda

Базовият турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с. и въртящ момент от 360 Нм също осигурява прилична динамика, като ускорява пъргаво колата от място и при изпреварване. Той е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Комбинацията осигурява динамично темпо на магистралата, като е достатъчно за да изпреварвате без риск. Дизеловият двигател е по-икономичен и харчи средно 5,2 л/100 км, което го превръща в идеалният служебен и семеен автомобил в едно. Бензиновата и дизеловата версии с по-високата мощност се предлагат и със задвижване на всички колела.

Снимка: Skoda

За хората, които шофират предимно в града, комбито на Skoda Superb се предлага и с най-новото поколение плъгин хибридно задвижване, което се състои от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.5 TSI и електромотор, които осигуряват системна мощност от 204 к.с. Тягата се предава към предните колела чрез 6-степенна автоматична кутия с двоен съединител DSG. Батерията с капацитет от 25,7 кВтч позволява изцяло електрически пробег от над 100 км според WLTP. Батерията може да се зареди с 11 кВт от домашни станции и точки с променлив ток до 100% за 2 часа и половина. Зареждането на обществени станции DC със скорост от 50 кВт от 10 до 80% отнема само 25 минути. Енергията се възстановява и по време на намаляване и спиране.

Снимка: Skoda

Мултимедийната система на Superb Combi iV се предлага със специални функции за прецизно локализиране на станциите за зареждане и ще поддържа и Plug & Charge. Плъгин хибридното задвижване на Superb комби разширява възможностите за използване. Резултатът е един разумен модел, който съчетава предимствата на електромобил и кола с бензинов двигател.

Снимка: Skoda

За високия комфорт на возене, новата Skoda Superb Combi в топверсията Laurin & Klement е оборудвана стандартно с адаптивно окачване на шасито DCC Plus с двуклапанни амортисьори. Това окачване предлага по-бързи реакции и по-широка гама от настройки за комфортно возене до подчертано динамична конфигурация.

Благодарение на новото окачване, шофирането на Superb е удоволствие. В режим Comfort колата не се люлее и поддържа движенията на каросерията под контрол, като в същото време не е загубила нищо от предлагания комфорт и поема всички неравности гладко и дори тихо с 19-инчовите джанти.

Снимка: Skoda

В режим Sport окачването се втвърдява осезаемо, за да можете спокойно да се облягате на него в по-острите завои, но не е прекалено твърдо, а по-скоро еластично. Режимът Normal е най-удачен за ежедневно шофиране. Ако нито един от трите зададени режима не ви подхожда, можете да програмирате личен режим, като изберете от общо 15 опции. Прогресивното кормилно управление също подобрява контрола на завиване и осигурява впечатляваща стабилност в завоите.

Новата Skoda Superb е наистина един много усъвършенстван автомобил, който представлява още по-зряла и напреднала версия на успешния си предшественик. Моделът се отличава още по-убедително като едно балансирано комби за всеки вкус. Новата Skoda Superb вече се продава у нас и цените започват от 65 580 лева за версията лифтбек, а комбито стартира от 69 420 лева. Новото поколение на флагмана на Skoda се произвежда в завода на Volkswagen Group в Словакия.

Технически характеристики

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG

Размери

Дължина: 4902 мм

Широчина: 1849 мм

Височина: 1497 мм

Междуосие: 2837 мм

Собствено тегло: 1678 кг

Обем на резервоара: 66 литра

Двигател

Тип: редови 4-цилиндров турбодизелов

Работен обем: 1968 куб. см

Максимална мощност: 150 к.с. при 3000-4200 об/мин

Максимален въртящ момент: 360 Нм при 1600-2750 об/мин

Скоростна кутия: 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG

Задвижване на колелата: предно предаване

Динамика

Максимална скорост: 222 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 9,3 секунди

Среден разход: 4,9-5,4 л/100 км

Емисии на СО2: 130-143 г/км

Цена на модела с ДДС: 72 460 лева (Comfort)