Тази година легендарният Volkswagen Golf, който даде неофициално името си на цял клас автомобили, празнува своята 50-годишнина. Първият сериен Volkswagen Golf слиза от поточната линия на завода във Волфсбург в края на март 1974 г. Оттогава са произведени повече от 37 милиона автомобила от осем поколения. Чисто математически това означава, че над 2000 човека по света са избрали да си купят нов Golf всеки ден през последните 50 години. Това прави компактната икона най-успешният европейски автомобил и най-продавания модел на Volkswagen за всички времена.

Вижте как изглежда обновеният Volkswagen Golf  >>  >>  >>

Сега Volkswagen представя най-новия етап от еволюцията на осмото поколение на Golf, който се произвежда от 2019 г. и е насрочен да съвпадне с половинвековния юбилей на модела. Обновеният модел включва нова информационно-развлекателна система и следващо поколение на plug-in хибридно задвижване.

Volkswagen Golf Generations

Снимка: Volkswagen

Най-добрият Golf за последните 50 години ще пристигне в дилърите през пролетта на 2024 г. Обновеният Volkswagen Golf ще стане последният Golf с двигател с вътрешно горене, тъй като вече беше обявено, че впоследствие това име ще носи електрически автомобил.

Шест линии на оборудване при старта

Volkswagen ще пусне новия Golf и Golf Variant с базова версия Golf, последвана от нива на оборудване Life, елегантното Style и спортното R-Line. Двата емблематични спортни модела на продуктовата линия - Golf GTE и Golf GTI, са независимо позиционирани. Гамата от задвижвания на Golf първоначално ще се състои от две plug-in хибридни задвижвания - eHybrid и GTE, две меки хибридни системи с 48-волтова технология eTSI, четири бензинови двигателя с турбокомпресор TSI и два дизелови двигателя с турбокомпресор TDI.

Volkswagen Golf GTE

Снимка: Volkswagen

Елитните спортисти - Golf GTI Clubsport, Golf R и Golf Variant R също ще бъдат представени през втората половина на 2024 г., като моделите R ще бъдат със система за задвижване на четирите колела 4MOTION. Допълнителни версии със задвижване на четирите колела с двигател TSI също ще направят своя дебют през 2025 г. Всички модели на Golf ще имат ново поколение информационно-развлекателна система, нови, осветени контроли за автоматичната климатична система, както и нови LED фарове и LED опашка светлинни клъстери.

Екстериор с нов светлинен дизайн

Екстериорът има ново проектирани LED фарове, нови LED задни светлини и нова предна броня като отличителни черти за подобрените модели Golf. LED фаровете вече имат по-прави линии, визуално по-впечатляващи и значително се стесняват навътре. Като алтернатива на стандартните LED предни светлини, производителни предни светлини ще бъдат налични в първото опционално ниво на конфигурация.

Volkswagen Golf GTE

Снимка: Volkswagen

В този случай предната част ще има светеща емблема на Volkswagen - за първи път в Европа, в допълнение към хоризонтална LED лента в радиаторната решетка. Буквите V и W, както и кръгът около тях са обрамчени от фини светли контури отвън и отвътре. Светещата емблема на Volkswagen води до нов, несъмнено светлинен дизайн. Друг светлинен акцент е второто опционално ниво на конфигурация на LED системите с най-новата версия на интелигентните IQ.Light LED матрични фарове, също със светеща емблема на Volkswagen.

Новите IQ.Light LED матрични фарове са оборудвани с нови високоефективни LED дълги светлини, които имат обхват до 500 метра през нощта, което е значително по-далеч от конвенционалните фарове за дълги светлини. Пакетът от опционални IQ.Light LED матрични фарове включва новите 3D LED задни светлинни клъстери, чиито ефекти за добре дошли и довиждане могат да бъдат персонализирани в настройките на автомобила чрез системата за инфотейнмънт. Има избор от три различни ефекта.

Нови цветове и нови джанти

Единадесетте лакови покрития вече са допълнени от четири нови цвята - кристално ледено металик, синьо металик, сребристо металик и черно металик. Боядисаният в черно покрив се предлага като нова опция за версиите R-Line, GTE и GTI. Още нови допълнения са пет вида алуминиеви джанти с размер до 19 инча.

Volkswagen Golf eHybrid

Снимка: Volkswagen

Интериорът е изпълнен с нови информационно-развлекателни системи. Хардуерът и софтуерът на информационно-развлекателните системи на Golf са изцяло нови. Сега те се базират на модулната информационно-развлекателна система от четвърто поколение MIB4. Работата е значително подобрена и опростена благодарение на чисто новата графика и новата структура на менюто за сензорния дисплей.

Интуитивната информационно-развлекателна система ще се предлага в два различни формата на дисплея 16:9. Основата версия Ready 2 Discover има 10,4-инчов сензорен екран, а като опция се предлага най-добрата версия Discover с диагонал на дисплея 12,9 инча. Новите дисплеи в стил таблет са проектирани да бъдат визуално свободно стоящи.

Volkswagen Golf GTE

Снимка: Volkswagen

Като част от това, сензорните плъзгачи за контрол на температурата и силата на звука сега са по-ергономични за използване и са осветени. Проекционният Head-up дисплей на предното стъкло отново ще се предлага като опция за Golf и Golf Variant.

Информационно-развлекателен дисплей

Новите системи MIB4 са изключително интуитивни за работа. Основата за това е новоразработена структура на менюто за дисплея. Екранът е разделен на две сензорни ленти в горната и долната част и внушителния начален екран в средата. Водачът може да присвои предпочитани функции за директен достъп до големи области на горната лента и началния екран.

Голямото предимство е индивидуално конфигурираната горна лента и статичната долна лента, които остават непрекъснато показани, когато водачът отваря различни функции под формата на приложения на началния екран. Това значително опростява работата. Новите системи MIB4 работят много бързо. Горната лента има нов бутон за директен достъп най-вляво, който позволява на водача да отвори главното меню с преглед на всички приложения само с едно щракване.

Снимка: Volkswagen

Вдясно от него има стилизиран бутон за превозно средство за новия център за управление, който предлага директен достъп до най-важните функции на автомобила. Главното меню и центърът за управление на автомобила са винаги достъпни, без да се налага да затваряте активното приложение. Вдясно от центъра за управление на автомобила има допълнителни функции за директен достъп, които могат да бъдат зададени индивидуално, например с бутони за режимите на шофиране, функциите за паркиране, системите за подпомагане и мултимедийната библиотека.

Големият начален екран съдържа съдържанието от най-важните приложения върху свободно присвоявани графични плочки с различни размери. Класическите приложения като навигационната система, радиото и настройките на звука, както и нови функции като визуализираните инструкции от гласовия асистент IDA се показват в плочките на началния екран. Долната лента съдържа постоянен директен достъп до климатичната система и климатика на седалките, както и началния бутон, който водачът може да използва, за да се върне към централния начален екран по всяко време.

Персонализиран дигитален кокпит

Интериорът на обновения Golf беше показан на CES 2024. В същото време беше обявено внедряването на изкуствения интелект ChatGPT като част от гласовия асистент IDA. Новият модел има усъвършенствани дигитални инструменти на борда като стандарт. Виртуалният 10,25-инчов кокпит сега е стандартен и има две опции за показване - с класически циферблати и модни графики.

Снимка: Volkswagen

Водачът може да използва съответните бутони на новия мултифункционален волан, за да настрои две различни основни графични конфигурации и информационни профили - класически с кръгли инструменти и прогресивни с плочки на дисплея. Зоната между кръглите инструменти или плочки може да се определя свободно - например с насочване на маршрута на навигационната система или дисплеи от системите за подпомагане. Зоните вътре в кръглите инструменти и плочките могат да бъдат запълнени с различна информация. Има и специфични за модела информационни профили за Golf R-Line, Golf GTI и Golf GTE.

По-добри функции за паркиране

Нова функция на борда на Golf и Golf Variant е Park Assist Pro. Системата позволява автомобилът да влиза и излиза от паркоместа с помощта на смартфон. Шофьорът контролира процедурата за паркиране извън превозното средство със своя смартфон. Новият Golf управлява, спира и ускорява независимо в рамките на предварително определени параметри. Друга нова функция е системата Area View, която създава 360-градусов кръгов изглед чрез четири камери, а съответното изображение се прехвърля на сензорния екран на информационно-развлекателната система.

Богато стандартно оборудване в базовата версия

Новите Golf и Golf Variant ще се предлагат в базова версия Golf, както и с по-високите спецификации на оборудване Life, Style и R-Line. Те покриват широк спектър от нива на оборудване и опции за задвижване, които клиентите очакват от Golf. Икономичен 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и активно управление на цилиндрите ACT plus се използва като стандартен двигател за всички тези модели. Спортните варианти Golf GTE и Golf GTI имат свои отделни опции за позициониране и задвижване.

Volkswagen Golf eHybrid

Снимка: Volkswagen

Базовият модел Golf вече е щедро оборудван, предлагайки функции като автоматичен климатроник, подобрен мултифункционален волан, система за безключов достъп и стартиране с бутон, динамичен дисплей на пътните знаци, система за круиз контрол, асистент за паркиране отпред и отзад, новата информационно-развлекателна система, безжична интеграция на приложения за смартфони с Apple CarPlay и Android Auto, интерфейс за мобилен телефон, дигитален кокпит и новите LED фарове и LED задни светлини.

Следващото ниво на оборудване за новия Golf е Life. Тук на борда са налични допълнителни детайли като хромиран пакет, външни огледала с функция за памет, безжично зареждане за смартфони, външно осветление, вътрешно трицветно фоново осветление, комфортни седалки с лумбална опора отпред, както и кожен мултифункционален волан и адаптивен круиз контрол ACC. Стандартни са и 16-инчовите лети джанти.

Volkswagen Golf Variant

Снимка: Volkswagen

Бъдещите клиенти на новите Golf и Golf Variant имат избор между две еквивалентни версии от най-висок клас с различно позициониране: Style и R-Line. Елегантният Golf Style се характеризира със 17-инчови алуминиеви джанти, индивидуализирани брони в дизайн Style с хромирани ленти и мощни фарове заедно с осветено лого на Volkswagen отпред.

Вътре оборудването е подобрено от спортни комфортни седалки с калъфи ArtVelours, електрическо регулиране в 14 посоки за седалката на водача и 30-цветно фоново осветление. Стандартният пакет оборудване се допълва от система от камери за обратно виждане.

Снимка: Volkswagen

В екстериора спортният Golf R-Line се различава от Golf Style по отличителните брони в дизайна на R-Line и многобройни елементи в гланцово черно, включително страничните лайстни на праговете. Те се допълват от черни 17-инчови алуминиеви джанти с диамантено изрязани външни повърхности.

Интериорът и функционалното оборудване се отличават от Golf Style с кожен мултифункционален спортен волан с функция за превключване за версиите с автоматична скоростна кутия с двоен съединител, избор на профил на шофиране и първокласни спортни седалки с R-Line тапицерии за седалки.

Спортни варианти на Golf - GTE и GTI

Volkswagen Golf GTE винаги е бил тясно свързан с Golf GTI. В най-новите версии и двата модела все още споделят специфичния за GT дизайн на предната част. Това включва голямата радиаторна решетка тип "пчелна пита" в бронята, която е оградена отстрани с впечатляващи въздуховоди и от преден спойлер в стила на сплитер за моторните спортове. Друг елемент от GT е цветната лента в горната радиаторна решетка и над новите фарове. Това е традиционно червено за Golf GTI и синьо за Golf GTE.

Volkswagen Golf GTI

Снимка: Volkswagen

Двата модела се различават един от друг в задната част - Golf GTI има кръгли хромирани ауспуси отляво и отдясно на черния дифузьор. Обикновено задвижван електрически в ежедневието, Golf GTE се характеризира с елегантна хромирана лента над дифузьора вместо накрайниците на ауспуха. Стандартни и за двата модела са 17-инчовите алуминиеви джанти Richmond.

Отвътре VW Golf GTI и Golf GTE впечатляват със своите първокласни спортни седалки в легендарния кариран модел и кожен мултифункционален спортен волан. Докато елементи като шевовете, кантовете на предните облегалки за глава и централната скоба на волана са червени в Golf GTI, синьото се използва в Golf GTE, като шевовете на волана са в черно.

Volkswagen Golf GTI

Снимка: Volkswagen

Другите стандартни функции и в двата модела включват бутон за скоростите с алуминиева обвивка, 30-цветно фоново осветление, тризонова система климатроник и голямата информационно-развлекателна система Discover от най-висок клас. Новият Golf GTI може да бъде оборудван и с опционални интериорни приложения от истински карбонови влакна за първи път.

Бензинови и дизелови двигатели, mild хибрид и plug-in хибрид

Двигателната гама е намалена, като базовият 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател 1.0 TSI е оттеглен. Вместо това 1,5-литровият 4-цилиндровият бензинов турбомотор 1.5 TSI вече има версия само със 116 к.с., в допълнение към обичайната версия със 150 к.с. Тези двигатели могат да се комбинират с 6-степенна механична трансмисия или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. Във втория случай Golf става eTSI mild hybrid, защото в скоростната кутия е вграден 48-волтов стартер-генератор.

Volkswagen Golf GTE

Снимка: Volkswagen

Зареждащите се в контакта plug-in хибридни версии eHybrid са обновени. Те разчитат на същия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 TSI в тандем с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. Базовият plug-in хибрид е с мощност 204 к.с., но е придобил нова батерия с капацитет 19,7 кВтч, което е увеличило електрическия обхватна 100 км.

Мощността на зареждане също е увеличена от 3,6 на 11 кВт. Мощният хибрид Golf GTE е получил значително увеличение на мощността до 272 к.с. Спортният вариант Volkswagen Golf GTI също е станал по-мощен и сега развива 265 к.с., но е загубил 6-степенната ръчна скоростна кутия и сега се предлага само със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG.

Volkswagen Golf GTI

Снимка: Volkswagen

Противно на световните тенденции Volkswagen е запазил в гамата 2,0-литровия 4-цилиндров турбодизел 2.0 TDI в Golf и то в две версии - с мощност 116 и 150 к.с. По-скромният е съвместим само с ръчна скоростна кутия, а по-мощният е съвместим с автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. Всички варианти на Volkswagen Golf имат само задвижване на предните колела. Най-екстремният Golf R, както и повдигнатото комби Golf Alltrack ще имат задвижване на всички колела и ще се появят в средата на годината.