Ram 1500 замени мощния двигател V8 с нов 6-цилиндров турбомотор
Обновеният пикап се предлага в хибриден вариант Ramcharger, изцяло електрически REV и мощен бензинов спортист RHO
Петото поколение на пикапа Ram 1500 получи модернизация и разширение. Моделът беше пуснат преди пет години и половина и за него това е първата цялостна актуализация, която донесе промени не само във външния вид, но и в технологиите. В същото време все още се продава и вариантът Ram 1500 Classic, тоест моделът от четвърто поколение. Отвън новите неща не са фундаментални - бронята, радиаторната решетка и основните фарове са едва забележимо променени.
Вижте как изглежда модернизираният Ram 1500 >> >> >>
В интериора списъкът с иновации също не е много обширен. Високо оборудваните версии имат нов вертикален екран на мултимедийната система Uconnect с диагонал 14,5 инча вместо досегашните 12 инча, а за пътника отпред вече има индивидуален 10,5-инчов дисплей, вграден в предния панел. Преди всичко това се появи в електрическия пикап Ram 1500 REV, който обаче все още не е навлязъл на пазара. Използвани са подобрени материали и преработена цветова схема за тапицерията.
Най-голямата сензация при обновения Ram 1500 е изоставянето на двигателите V8, без които американските пълноразмерни пикапи биха изглеждали немислими. От двигателната гама са изключени както атмосферният Hemi с обем 5,7 литра и 400 к.с., така и компресорната версия с обем 6,2 литра с мощност 711 к.с., която беше оборудвана с напускащия пикап Ram 1500 TRX.
Вместо двигателя V8, новият Ram 1500 вече ще има 3,0-литров редови 6-цилиндров агрегат Hurricane с два турбокомпресора. В пикапа Ram 1500 този двигател произвежда 426 к.с. и 636 Нм, но има опция и двигател с 540 к.с. и 706 Нм, който ще бъде инсталиран на Ram 1500 RHO - спортна версия, която частично ще замени лудия TRX. Основният 3,6-литров атмосферен двигател V6 от серията Pentastar с мощност 309 к.с. и 365 Нм остана в експлоатация.
Всички версии на Ram 1500 имат 8-степенна автоматична скоростна кутия, задвижване на задните колела или задвижване на всички колела 4х4. Към гамата е добавен и хибрид под историческото име Ramcharger - през ХХ век това е името на пътническите SUV, базирани на пикапите Dodge.
Тази версия има последователна хибридна система, като под предния капак е монтиран 3,6-литров атмосферен V6, който не е свързан с колелата, а се използва само като генератор за зареждане на батерията с капацитет 92 кВтч. Колелата се въртят от два електрически мотора, по един на всяка ос, с обща мощност 672 к.с. и 834 Нм.
Максималният автономен пробег със заредена батерия и пълен резервоар е 1110 км. Твърди се, че хибридният пикап ускорява от място до 100 км/ч за 4,5 секунди, има полезен товар от 1,2 тона и може да тегли ремарке с тегло до 6,4 тона. Отвън Ram 1500 Ramcharger Hybrid изглежда почти идентичен с бензиновите и газовите версии на Ram, въпреки че електрическият Ram 1500 REV има различен дизайн на предната част.
Платформата STLA Frame с оригиналната подсилена рама е една и съща за хибридния и електрическия пикап. Актуализираните пикапи, задвижвани с газ, ще се появят на американския пазар през първото тримесечие на 2024 г., но цените все още не са обявени. Хибридният Ram 1500 Ramcharger, електрическият Ram 1500 REV и мощният бензинов Ram 1500 RHO ще пристигнат едва през четвъртото тримесечие.