Новият бензинов двигател 1.4 turbo ecoFLEX е продукт на безкомпромисен „даунсайзинг”. В комбинация с шестстепенната механична предавателна кутия, Start/Stop системата, електрическия усилвател на волана, покрититото с панели дъно за аеродинамично оптимизиране и гумите с размер 225/50 R 17 с ниско съпротивление на търкаляне, това е най-икономочният бензинов двигател в средния клас. Така средният разход на гориво се намалява до 5,7 л/100 км. Емисиите на CO2 са намалени с 45 грама до 134 грама на километър. Същевременно с това въртящият момент на най-икономичния бензинов двигател в средния клас е увеличен с почти 15 процента до 200 Нм. Така Insignia 1.4 turbo ecoFLEX от 0 до 100 км/ч ускорява за 10,9 сек, постигайки максимална скорост 205 км/ч.
Вижте снимки
Другият бензинов двигател с работен обем два литра, директно впръскване на горивото и двойно предаване, за новата моделна година получава 30 допълнителни конски сили. Той може да бъде оборудван с шестстепенна механична или автоматична трансмисия. Двигателят има мощност 185 кВт/250 к.с. и разполага с въртящ момент 400 Нм (350 Нм при предишната версия). Този мощен агрегат може да спринтира до 100 км/ч за 7.5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
Opel Insignia ще разполага и с новата предна камера, използвана досега за разпознаване на пътните знаци и непреднамерено напускане на пътната лента вече разполага с програма Following Distance включваща индикация за следване на дистанцията, при която непрекъснато се измерва разстоянието до предния автомобил.