Новото Porsche Cayenne ще има над 1000 конски сили
Четвъртото поколение на спортния кросоувър ще ускорява от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди и и обещава пробег от 600 км
Компанията Porsche се отдръпва от амбициите си за електрически автомобили, осъзнавайки по трудния начин, че търсенето на електромобили не е това, което някога са смятали. Но въпреки това новото Porsche Cayenne ще бъде електрическо. Предстоящият Cayenne Electric ще има над 1000 конски сили и представлява огромна крачка отвъд предишните усилия на Porsche в областта на електрическите автомобили.

Това е най-мощното Porsche Cayenne за всички времена (снимки и видео)
Това е Cayenne от четвърто поколение, E4, както го нарича Porsche, но той ще съществува редом с бензиновия модел от трето поколение в продължение на години. Това е вторият модел на Porsche, базиран на платформата Premium Platform Electric (PPE) на Volkswagen Group след Porsche Macan, но това не е просто по-голям Macan Electric. Porsche оборудва Cayenne с изцяло нов дизайн на батерията. Той се предлага и с маслено охлаждан заден електромотор за версията, наречена Turbo, преработена информационно-развлекателна система и опция за активно окачване Porsche Active Ride.
Новият Cayenne следва пътя на Porsche за разработване на електрически автомобили, като едновременно с това увеличава производителността и е по-добър електрически автомобил. От Porsche споделят, че версията Turbo ще бъде най-мощният им сериен автомобил досега, а като се има предвид, че Taycan Turbo GT има 1019 к.с., очаквайте повече от това. Този голям SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди и от 0 до 200 км/ч за под 8 секунди. Общият въртящ момент е 1070 Нм.
Но Cayenne Turbo е способен и на регенеративно спиране с мощност до 600 кВт, зарежда се с 400 кВт или около 16 минути от 10 до 80%, има батерия с капацитет 113 кВтч, която е по-енергийно плътна от тази на Taycan и обещава пробег от 600 км в оптимистичния европейски тестов цикъл WLTP.
Инженерите са търсили всякакви начини за повишаване на ефективността. Най-важното е батерията, която изоставя традиционната рамка и вместо това закрепва шестте си модула от по 32 клетки към рамката на превозното средство с болтове. Това решение спестява тегло и увеличава енергийната плътност, тъй като няма отделна рамка за батерията. Има и малки мерки, като например преместването на охлаждащите вентилатори пред, а не зад радиаторите.
Задният мотор във версията Turbo също е особено интересен. От Porsche са го проектирали вътрешно и той използва директно маслено охлаждане на медните намотки, за да осигури по-висока устойчива производителност и по-голяма регенеративна способност. Дизайнът е вдъхновен от този на концептуалния автомобил Cayman GT4 E-Performance. Както беше обявено по-рано, новият Cayenne Electric ще бъде първият сериен електромобил, способен на безжично индуктивно зареждане, въпреки че това ще бъде допълнителна функция.
Шасито не е твърде различно от това в Macan, с четирираменно предно окачване и многораменно задно окачване. Подобно на платформения си аналог, задният електромотор е монтиран назад, за да се осигури леко изместване на теглото назад от 52%. Също като Macan, Cayenne Electric използва едностепенни трансмисии, тъй като разпределението на производителността и ефективността на мотора не изисква двустепенната задна скоростна кутия, която Porsche използва в Taycan.
Авангардната система за активно окачване Porsche Active Ride е адаптирана от Panamera и Taycan и работи по същия начин. Всеки амортисьор е свързан с електрохидравличен мотор-помпа, който регулира налягането на хидравличната течност на амортисьора. Това позволява на системата да прилага сила върху каросерията, независимо от пътните условия, което позволява пълен контрол върху каросерията.
В сравнение с Taycan и Panamera, новият електрически Cayenne получава амортисьори с по-големи тръби за офроуд поведение, както и някои софтуерни промени. Стандартно Cayenne Electric получава полуактивно, регулируемо по височина въздушно окачване с адаптивни амортисьори Porsche Active Suspension Management (PASM).
Вътре Porsche също прави крачка напред от Macan. Всичко е познато, разбира се, но акцентът е новият, извит централен дисплей, който се спуска надолу към опората за длани. За щастие, Porsche са запазили и много физически контроли, а бърз поглед върху прототипа разкрива, че потребителският интерфейс е типично лесен за Porsche.
Все още ни делят няколко месеца от световния дебют на Porsche Cayenne Electric, така че все още няма пълни спецификации или цени. Не е изненадващо, че Cayenne Turbo Electric е брутално бърз, ускорявайки безмилостно далеч отвъд трицифрени скорости. Но с активното окачване, контролът на каросерията и сцеплението са изумителни. И тъй като 2/3 от мощността идва от задния електромотор, всъщност можете да направите контролиран дрифт.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.