Компанията Porsche се отдръпва от амбициите си за електрически автомобили, осъзнавайки по трудния начин, че търсенето на електромобили не е това, което някога са смятали. Но въпреки това новото Porsche Cayenne ще бъде електрическо. Предстоящият Cayenne Electric ще има над 1000 конски сили и представлява огромна крачка отвъд предишните усилия на Porsche в областта на електрическите автомобили.

Това е най-мощното Porsche Cayenne за всички времена (снимки и видео)

Това е Cayenne от четвърто поколение, E4, както го нарича Porsche, но той ще съществува редом с бензиновия модел от трето поколение в продължение на години. Това е вторият модел на Porsche, базиран на платформата Premium Platform Electric (PPE) на Volkswagen Group след Porsche Macan, но това не е просто по-голям Macan Electric. Porsche оборудва Cayenne с изцяло нов дизайн на батерията. Той се предлага и с маслено охлаждан заден електромотор за версията, наречена Turbo, преработена информационно-развлекателна система и опция за активно окачване Porsche Active Ride.

Porsche Cayenne Electric Снимка: Porsche

Новият Cayenne следва пътя на Porsche за разработване на електрически автомобили, като едновременно с това увеличава производителността и е по-добър електрически автомобил. От Porsche споделят, че версията Turbo ще бъде най-мощният им сериен автомобил досега, а като се има предвид, че Taycan Turbo GT има 1019 к.с., очаквайте повече от това. Този голям SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди и от 0 до 200 км/ч за под 8 секунди. Общият въртящ момент е 1070 Нм.

Но Cayenne Turbo е способен и на регенеративно спиране с мощност до 600 кВт, зарежда се с 400 кВт или около 16 минути от 10 до 80%, има батерия с капацитет 113 кВтч, която е по-енергийно плътна от тази на Taycan и обещава пробег от 600 км в оптимистичния европейски тестов цикъл WLTP.

Porsche Cayenne Electric Снимка: Porsche

Инженерите са търсили всякакви начини за повишаване на ефективността. Най-важното е батерията, която изоставя традиционната рамка и вместо това закрепва шестте си модула от по 32 клетки към рамката на превозното средство с болтове. Това решение спестява тегло и увеличава енергийната плътност, тъй като няма отделна рамка за батерията. Има и малки мерки, като например преместването на охлаждащите вентилатори пред, а не зад радиаторите.

Задният мотор във версията Turbo също е особено интересен. От Porsche са го проектирали вътрешно и той използва директно маслено охлаждане на медните намотки, за да осигури по-висока устойчива производителност и по-голяма регенеративна способност. Дизайнът е вдъхновен от този на концептуалния автомобил Cayman GT4 E-Performance. Както беше обявено по-рано, новият Cayenne Electric ще бъде първият сериен електромобил, способен на безжично индуктивно зареждане, въпреки че това ще бъде допълнителна функция.

Porsche Cayenne Electric Снимка: Porsche

Шасито не е твърде различно от това в Macan, с четирираменно предно окачване и многораменно задно окачване. Подобно на платформения си аналог, задният електромотор е монтиран назад, за да се осигури леко изместване на теглото назад от 52%. Също като Macan, Cayenne Electric използва едностепенни трансмисии, тъй като разпределението на производителността и ефективността на мотора не изисква двустепенната задна скоростна кутия, която Porsche използва в Taycan.

Авангардната система за активно окачване Porsche Active Ride е адаптирана от Panamera и Taycan и работи по същия начин. Всеки амортисьор е свързан с електрохидравличен мотор-помпа, който регулира налягането на хидравличната течност на амортисьора. Това позволява на системата да прилага сила върху каросерията, независимо от пътните условия, което позволява пълен контрол върху каросерията.

Porsche Cayenne Electric Снимка: Porsche

В сравнение с Taycan и Panamera, новият електрически Cayenne получава амортисьори с по-големи тръби за офроуд поведение, както и някои софтуерни промени. Стандартно Cayenne Electric получава полуактивно, регулируемо по височина въздушно окачване с адаптивни амортисьори Porsche Active Suspension Management (PASM).

Вътре Porsche също прави крачка напред от Macan. Всичко е познато, разбира се, но акцентът е новият, извит централен дисплей, който се спуска надолу към опората за длани. За щастие, Porsche са запазили и много физически контроли, а бърз поглед върху прототипа разкрива, че потребителският интерфейс е типично лесен за Porsche.

Porsche Cayenne Electric Снимка: Porsche

Все още ни делят няколко месеца от световния дебют на Porsche Cayenne Electric, така че все още няма пълни спецификации или цени. Не е изненадващо, че Cayenne Turbo Electric е брутално бърз, ускорявайки безмилостно далеч отвъд трицифрени скорости. Но с активното окачване, контролът на каросерията и сцеплението са изумителни. И тъй като 2/3 от мощността идва от задния електромотор, всъщност можете да направите контролиран дрифт.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.