Новото Porsche Macan получава версия със задно предаване и пробег до 641 км
Изцяло електрическият SUV ще има и модификация Macan 4S с два мотора и системна мощност до 516 конски сили
Най-новото попълнение в моделната гама на изцяло електрическото Porsche Macan е версията със задвижване на задните колела. Освен това новият SUV ще се предлага и в модификация Macan 4S, позиционирана в по-високата част на моделната гама. Докато фокусът при Macan със задно предаване е предимно върху високата ефективност и максималния автономен пробег, достигащ до 641 км, то новият Macan 4S ще заеме място в нишата между Macan 4 и Macan Turbo.
Вижте новите модели Porsche Macan и Macan 4S >> >> >>
Подобно на моделите, представени в началото на 2024 г., новото Porsche Macan 4S е оборудвано с електронно контролирана система Porsche Traction Management (ePTM), която разпределя задвижващата сила между предния и задния мост около пет пъти по-бързо от конвенционална механична система за задвижване на всички колела.
Новото Porsche Macan получава захранване с високо напрежение от батерия с бруто енергийно съдържание от 100 кВтч. Задвижването се осигурява от електрически мотор на задния мост, който се използва в Macan 4, с мощност от 340 к.с. и комбинирана консумация на енергия до 19,8 кВтч/100 км.
Батерия с капацитет от 100 кВтч за максимален автономен пробег
Електрическият мотор е с импулсен инвертор, работещ с токове от до 480 ампера, в който се използват управляващи прибори от високоефективния полупроводников материал силициев карбид с цел осигуряване на по-висока ефективност. Той значително намалява загубите при преходните процеси в режими на натоварване и позволява реализацията на по-високи честоти на превключване. В комбинация с функцията за стартиране Launch Control, новият Macan генерира моментна мощност до 360 к.с. при Overboost, а максималният въртящ момент е 563 Нм.
Ускорението от място до 100 км/ч става за 5,7 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Липсата на задвижване на четирите колела води до намаляване на теглото на Macan със 110 кг спрямо Macan 4, което изисква по-малко енергия за задвижване. Благодарение и на това, комбинираният пробег по WLTP достига 641 км.
Мощни електромотори и стандартно електронно управление на амортисьорите
Новото Porsche Macan 4S е оборудвано с нов електрически мотор на задния мост и мощен импулсен силициево-карбиден инвертор с работни токове до 600 ампера. В съчетание с електрическия мотор на предния мост, използван също в Macan 4 и Turbo, общата системна мощност достига 448 к.с. с кратко повишение до 516 к.с. Консумация на енергия е в рамките на 17,7 - 20,7 кВтч/100 км. Максималният въртящ момент е 820 Нм. Динамичните качества също са впечатляващи.
С функцията за контролирано стартиране Launch Control, новият Macan 4S прави стандартния спринт от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди и постига максимална скорост от 240 км/ч. Той има комбиниран пробег до 606 км. Новото Porsche Macan 4S е оборудвано стандартно с електронно управление на амортисьорите. Адаптивното въздушно окачване със система за нивелиране и регулиране на височината и завиването на задния мост позволяват допълнително оптимизиране на поведението на ходовата част и подобрени динамични качества и комфорт.
Двата нови модела Porsche Macan и Macan 4S притежават всички качества на второто поколение на Macan, включително атрактивен дизайн с оптимизирана аеродинамика за подобряване на пробега от Cх 0,25. Новата премиум електрическа платформа с 800-волтовата архитектура дава възможност за зареждане с постоянен ток с мощност до 270 кВт. Високоволтовата батерия може да се зарежда от 10 до 80% в рамките на около 21 минути при подходяща станция за бързо зареждане.
Нов цвят, нови колела и нов дизайнерски пакет Offroad
За всички модели на Macan вече е наличен новият сив цвят на каросерията - Slate Neo. Към предложенията по отношение на колелата са добавени 20-инчови с дизайн от Macan S. Опционално за всички варианти се предлага и нов дизайнерски пакет Offroad, който допълнително подобрява функционалността на Macan в ежедневието.
Благодарение на този пакет, груби черни пътища и особено стръмни изкачвания и спускания могат да се овладяват още по-лесно от преди. Променена e геометрията на предната част на бронята с увеличен ъгъл на предния надвес до 17,4 градуса, в зависимост от модела, при наличие на въздушно окачване на специално повишено ниво. В комбинация с адаптивното въздушно окачване, пакетът Offroad спомага за увеличаване на просвета с 10 мм до 195 мм при нормална настройка.
Porsche предлага пакета в сив цвят Vesuvius на каросерията. Предната бронята, страничните прагове, панелите на дифузьора и релсите на покрива са в съответствие със сивия цвят Vesuvius. В унисон са и 21-инчовите колела за пакета Offroad. За клиенти, които избират дизайнерския пакет Offroad в цвета на каросерията на автомобила, защитните лайстни на вратите са боядисани в същия цвят. Релсите на покрива могат да бъдат поръчани в черно, сребристо или Turbonite за версията Turbo. За всички модели Macan, Macan 4 и Macan 4S предната броня с офроуд вложки в сив цвят Vesuvius също се предлага отделно. Предният ъгъл на заход се увеличава, както при пакета Offroad.
С електрификацията на Macan, Porsche въведе изцяло нов дисплей и система за управление в своя успешен SUV. За вълнуващото изживяване на водача на Porsche Macan се предлага комбинация от дигитални и аналогови уреди. Те включват 12,6-инчов извит инструментален дисплей, 10,9-инчов дисплей за пътника, head-up проекционен дисплей с технология за добавена реалност и амбиентно осветление с комуникационна светлина.
Porsche отново напълно актуализира дизайна на екраните за всички модели Macan. Сега той включва емоционална приветлива анимация, променен съвременен външен вид и новото приложение Themes, което може да се използва за регулиране на цвета на фона на дисплеите и амбиентното осветление, което да съответства на цвета на каросерията с 12 цвята за избор. Двата нови модела на Porsche Macan са налични за поръчка, а доставките започват през втората половина от годината.