Porsche представи своя втори изцяло електрически модел в две модификации - Macan 4 и Macan Turbo. Новият Macan предлага задвижвания с мощност до 639 к.с., осигуряващи ненадмината динамика, възможност за движение по всякакъв терен и практична функционалност за ежедневието. Пътното поведение и качествата, присъщи на един спортен автомобил, са съчетани с високоефективна система за бързо зареждане с мощност от до 270 кВт и до 613 км автономен пробег според стандарта WLTP.

Вижте как изглежда новото Porsche Macan  >>  >>  >>

Десет години след пускането си на пазара, Porsche Macan се насочва към своето второ моделно поколение, вече в изцяло електрическа форма. Чрез своя прогресивен, вечен дизайн, характерно за Porsche представяне, пробег на дълги разстояния и висока ежедневна практичност, новият Macan 4 и новият Macan Turbo имат за цел да изпълнят напълно изискванията на клиентите на Porsche, избиращи SUV.

Снимка: Porsche

"Издигаме Macan на напълно ново ниво - с изключително електрическо задвижване, наречено E-Performance, ново изживяване за водача и много впечатляващ дизайн", каза Оливър Блуме, председател на изпълнителния съвет на Porsche AG, по време на световната премиера в Сингапур.

"Нашата цел е да предложим най-спортния модел в своя сегмент с изцяло електрическия Macan", казва Йорг Кернер, вицепрезидент, отговорен за продуктовата линия Macan. Porsche използва ексклузивно най-новото поколение електрически двигатели PSM с постоянно възбуждане на предните и задните оси, за да постигне отлична ефективност и да позволи оптимално възпроизвеждане на изходната мощност. Данните сами по себе си показват най-високата класа на динамика на моделите E-Performance.

Снимка: Porsche

В комбинация с Launch Control, Macan 4 произвежда мощност до 408 к.с., докато Macan Turbo може да се похвали с до 639 к.с. Максималният въртящ момент е съответно 650 Нм и 1130 Нм. Това гарантира отлични характеристики на шофиране. Новото Porsche Macan 4 ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди, докато на Macan Turbo му отнема само 3,3 секунди. Двата модела развиват максимална скорост съответно от 220 и 260 км/ч.

Нова електрическа платформа с 800-волтова архитектура

Електромоторите черпят енергията си от литиево-йонна батерия в долната част на автомобила с брутен капацитет от 100 кВтч, от които до 95 кВтч могат да бъдат използвани активно. Батерията е централен компонент на новоразработената "Премиум електрическа платформа" (PPE) с 800-волтова архитектура, използвана от Porsche за първи път в новия Macan. Мощността на зареждане с постоянен ток е до 270 кВт.

Снимка: Porsche

Батерията може да се зареди от 10 до 80% в рамките на приблизително 21 минути в подходяща станция за бързо зареждане. При 400-волтови зарядни станции превключвател за високо напрежение в батерията позволява поетапно зареждане чрез ефективно разделяне на 800-волтовата батерия на две батерии, всяка с номинално напрежение от 400 волта. Това позволява особено ефективно зареждане, без допълнителен бустер с мощност до 135 кВт. Зареждането с променлив ток AC на домашни wall box станции е възможно с мощност до 11 кВт.

Снимка: Porsche

Електрическите мотори осигуряват рекуперативно зареждане с мощност до 240 кВт. Интегрираната захранваща кутия също допринася за ефективността на новите модели Macan, като същевременно спестява тегло и място. Иновативната и компактна захранваща кутия съчетава три компонента - вградено зарядно устройство, високоволтов нагревател и преобразувател. Комбинираният пробег по стандарта WLTP е до 613 км при Macan 4 и до 591 км при Macan Turbo.

Пропорции на спортен модел и линии, характерни за купе

Благодарение на по-острите пропорции и гените на Porsche Design, новите модели Macan изглеждат динамични и доминиращи. "С изцяло електрическия Macan ние представяме първото Porsche, което вземаме електрическо от утвърдена продуктова идентичност", казва Майкъл Мауер, вицепрезидент на Porsche Style.

Снимка: Porsche

"Новият Macan е ясно разпознаваем чрез своята идентичност на марката като част от семейството на Porsche. Класическите пропорции на Porsche са доразвити и оптимално адаптирани към предизвикателствата на електрическия автомобил. Това допълнително подчертава спортния, модерен и динамичен външен вид на Macan. Дизайнът ясно показва, че Macan си остава спортната кола в своя сегмент, дори и в електрическа форма".

Плитката стъпка на предния капак и силно изразените калници придават динамичен външен вид на спортния SUV, дори когато е неподвижен. Новото Porsche Macan е с дължина 4784 мм, широчина 1938 мм и височина 1622 мм, а междуосието е с 86 мм по-дълго от предишния модел и достига 2893 мм, като се компенсира от къси надвеси отпред и отзад. Спортният SUV е оборудван с до 22-инчови джанти с гуми.

Снимка: Porsche

Фаровете са разделени на две части, като плоският горен светлинен блок с четириточкови дневни светлини е вграден в калниците и подчертава ширината на автомобила. Основният модул на фаровете с опционална матрична LED технология е разположен малко по-ниско в предния край.

Характерната линия на Porsche образува едно цяло с плоското задно стъкло. В комбинация с вратите без рамки с характерни странични перки, резултатът е елегантен, спортен дизайн. Силно изразените рамене придават на задницата мускулест вид. Логото на Porsche сега се намира в центъра на скулптурната 3D светлинна лента.

Активна и пасивна аеродинамика за увеличаване на пробега

Porsche съчетава своя дизайн с аеродинамика, оптимизирана за по-голям пробег. Благодарение на активната аеродинамика на Porsche с активни и пасивни елементи и коефициент на съпротивление от 0,25, новият Macan е един от най-модерните SUV на пазара, с положителен ефект върху пробега и консумацията на енергия.

Снимка: Porsche

Системата за активна аеродинамика включва адаптивен заден спойлер, клапи за активно охлаждане на предните въздухозаборници и гъвкави капаци на напълно уплътнената долна част. Въздушните завеси под модула на фаровете и ниско наклонената предна част оптимизират въздушния поток. Отзад страничните откъсващи се ръбове и релефният дифузьор осигуряват аеродинамична ефективност.

Две отделения за багаж и увеличено вътрешно пространство

Новото Porsche Macan е SUV, ориентиран към производителността, с високо ниво на практичност за ежедневна употреба, висококачествено оборудване и просторна конфигурация. Електрификацията доведе до увеличаване на багажното пространство в Macan. В зависимост от модела и монтираното оборудване, капацитетът зад задната седалка е до 540 литра.

Снимка: Porsche

Освен това има второ багажно отделение под предния капак с капацитет от 84 литра. Така общото багажно пространство е със 127 литра по-голямо от това на предходния модел. Ако облегалката на задната седалка се сгъне напълно, капацитетът на багажника се увеличава до 1348 литра. Максималният капацитет на теглене от 2000 кг завършва практичните качества на новия Macan.

В зависимост от модела и монтираното оборудване, водачът и пътникът отпред вече седят до 28 мм по-ниско от преди, докато пътниците отзад седят до 15 мм по-ниско с увеличено пространство за краката. Интериорът е безпогрешно разпознаваем за Porsche. Ширината на кокпита е подчертана от интегриран черен панел. Издигащият се дизайн на централната конзола засилва впечатлението за ниска и фокусирана върху производителността позиция в автомобила.

Снимка: Porsche

В същото време големите прозорци придават усещане за светлина и простор на вътрешното пространство. В допълнение към модерните дигитални потребителски интерфейси, има и избрани аналогови контролни елементи, например на вентилационните отвори и контролите на климатика. LED светлинна лента е интегрирана в обмислено проектираната декоративна лента на пилотската кабина и вратите. Тя действа както като околно осветление, така и като комуникационна светлина.

В зависимост от ситуацията лентата предоставя информация или предупреждения - като например за поздрави, процеси на зареждане или във връзка със системите за подпомагане на водача. Оборудването в новия Macan позволява висока степен на персонализация. Porsche също се стреми да използва повече екологични материали в своите автомобили. Част от тези материали се използват в избрани части в интериора на изцяло електрическия Macan.

Снимка: Porsche

Висока изчислителна мощност и ниво на свързаност за водача

Porsche Macan е оборудван с последно поколение дисплей и концепция за управление с до три екрана, включително 12,6-инчов инструментален панел с извит дизайн и 10,9-инчов централен дисплей. За първи път пътникът може също така да преглежда информация, да коригира настройките на системата за инфотейнмънт или да предава поточно видео съдържание, докато колата се управлява, чрез собствен опционален 10,9-инчов екран.

За първи път Porsche Driver Experience включва и проекционен Head-up дисплей с технология за добавена реалност. Виртуалните елементи като навигационните стрелки са визуално интегрирани безпроблемно в реалния свят. Изображението се появява на водача на разстояние 10 метра и съответства на размера на 87-инчов дисплей.

Снимка: Porsche

Информационно-развлекателната система от ново поколение е базирана на Android Automotive OS. Стандартното гласовият асистент Hey Porsche предлага маршрути, включително спирки за зареждане, със светкавична скорост. В новия център за приложения на Porsche, пътниците могат директно да имат достъп до популярни приложения от доставчици трети страни и да ги инсталират директно в новия Macan.

Първият Macan със завиване на задния мост и двуклапанни амортисьори

Porsche разработи новия Macan със силен фокус върху типичната за Porsche динамика на шофиране и характерно усещане при управление. "Благодарение на особено спортната позиция на седалката и ниския център на тежестта, както и на впечатляващата си динамика на шофиране и прецизност на кормилното управление, новият Macan създава усещане за истински спортен автомобил", обяснява вицепрезидентът на продуктовата линия Йорг Кернер.

Както Macan 4, така и Macan Turbo имат задвижване на всички колела. Двата електромотора се управляват чрез силова електроника почти в реално време. Електронно контролираният тракшън контрол на Porsche работи около пет пъти по-бързо от конвенционалната система за задвижване на четирите колела и може да реагира на приплъзване в рамките на 10 милисекунди.

Снимка: Porsche

Освен това разпределението на задвижването на четирите колела се управлява от избраната програма за шофиране. Електронно контролираният блокаж на диференциала на задната ос също допринася за сцеплението, стабилността при шофиране и страничната динамика на Macan Turbo. Моделите на Macan с въздушно окачване, също стандартно за Turbo, са оборудвани с електронно управление на амортисьорите, което вече може да се комбинира и със стоманено пружинно окачване като опция.

Електронното управление на амортисьорите вече разполага и с амортисьори с двуклапанна технология. Благодарение на по-обширната карта на амортисьорите, това води до по-широк спектър между комфорт и производителност и прави разликите между програмите за шофиране още по-осезаеми.

Снимка: Porsche

За първи път Porsche Macan има опционално управление на задния мост с максимален ъгъл на завиване от пет градуса. Той позволява компактен диаметър на завиване от 11,1 метра в градски трафик и при маневриране, като същевременно позволява изключителна стабилност при шофиране при по-високи скорости, умело подпомагана от последователното и прецизно управление на предния мост, с което марката е известна.

От 2014 г. Porsche е доставило повече от 800 000 екземпляра от Macan по целия свят. Тази история на успеха ще продължи с този изцяло електрически наследник, който се произвежда по нетен въглероден неутрален начин в завода на Porsche в Лайпциг. Новите модели ще бъдат доставени на първите клиенти през втората половина на годината. Цените за България с включено ДДС стартират от 172 100 лева за Macan 4 и 231 200 лева за Macan Turbo.