Първото и засега единствено поколение на Porsche Macan беше представено през 2014 г. Оттогава Macan претърпя две актуализации, като втората модернизация беше направена само преди две години. Това беше свързано с необходимостта от удължаване на живота на поточната линия на сегашното поколение, докато не бъде заменено от напълно нов електрически автомобил.

Новият Macan ще дебютира през 2024 г., а сега германците от Porsche разкриват първото официално изображение на интериора на изцяло новия модел. Той предвидимо използва същата архитектура на Porsche Driver Experience, която наскоро се появи при Cayenne и Panamera, и първоначално дебютира в електрическия седан Taycan. Дигиталният инструментален панел е с 12,6-инчов извит дисплей.

Снимка: Porsche

Шофьорът ще има достъп и до проекционен екран с широк зрителен ъгъл и възможност за добавена реалност. Тази технология показва различни интерактивни съвети - например стрелки, указващи посоката на завой или червени сектори с визуализация на опасно разстояние от колата отпред. В центъра на предния панел е основният 10,9-инчов сензорен екран на изцяло новата мултимедийна система, който поддържа безжичните приложения Apple CarPlay и Android Auto, вградени карти на Google или Apple, и функция за безжично актуализиране.

Трети дисплей със същия размер може да бъде поръчан като опция специално за пътника отпред. Той дава достъп до някои вградени функции и най-важното ви позволява да гледате видеоклипове и социални мрежи в движение. Възможно е дори да изтеглите мобилни игри от Porsche App Center. Всичко това е възможно, благодарение на софтуер, базиран на операционната система Android.

Преди година бяха публикувани кратки технически данни на новото Porsche Macan. Второто поколение на Macan ще бъде изцяло електрическо и е изградено върху обещаващата премиум платформа, която има 800-волтова електрическа система и позволява версии с два електромотора и със задвижване на всички колела, както и възможност за зареждане с мощност до 270 кВт.

Най-мощната версия на Macan ще има два електромотора с обща мощност от 612 к.с. и 1000 Нм, батерия с капацитет 100 кВтч, както и въздушно окачване с регулиране на каросерията до 70 мм и напълно контролирано шаси. Задните колела могат да се отклоняват под ъгъл до 5 градуса. Разпределението на теглото по осите е 48:52 в полза на задния мост, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,6 секунди.

Снимка: Porsche

Напълно завършената производствена версия ще бъде представена през първата половина на 2024 г., като доставките до първите клиенти са планирани за септември. Новият Macan ще се произвежда в същия завод на Porsche в Лайпциг, където се произвежда настоящият бензинов модел. Освен това той ще остане в експлоатация до 2026 г., тъй като Porsche не иска да поема рискове и да остави Macan без бензинова версия.