След успешната пазарна премиера на новия Cayenne в началото на 2023 г., сега Porsche завършва цялостно преработеното трето поколение на този успешен SUV с нов модел. Най-мощният Cayenne отново е plug-in хибрид и се казва Cayenne Turbo E-Hybrid.

Вижте новия Cayenne Turbo E-Hybrid във варианти SUV и Coupe  >>  >>  >>

Новият спортен SUV се задвижва от обстойно преработения 4,0-литров V8-образен битурбо бензинов двигател с мощност 599 к.с., допълнен от електрически мотор с мощност 176 к.с.

Снимка: Porsche

Заедно двата задвижващи агрегата осигуряват комбинирана мощност от 739 к.с. и максимален въртящ момент от 950 Нм. Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid ускорява от място до 100 км/ч за 3,7 секунди и достига максимална скорост от 295 км/ч.

Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid предлага значително по-голям изцяло електрически пробег и по-кратки времена за зареждане. Високоволтовата батерия, монтирана под пода на товарното отделение е с увеличен капацитет от 25,9 кВтч и позволява електрически пробег до 82 км.

Снимка: Porsche

Новото вградено зарядно устройство с мощност 11 кВт съкращава времето за зареждане на подходящо стенно зарядно устройство или станция за зареждане до под 2 часа и половина, въпреки увеличаването на капацитета на батерията.

Благодарение на увеличения електрически пробег и производителността, новият Cayenne Turbo E-Hybrid става флагман в гамата на Cayenne и е подходящ както за ежедневната употреба, така и за динамично шофиране по пътища и писти.

Новият модел Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid се предлага стандартно с адаптивно въздушно окачване, което включва нова двукамерна технология с два клапана. Това дава възможност за отделно регулиране на етапите на отскок и компресия на работата на окачването.

Тази технология подобрява комфорта и безопасността в еднаква степен, като същевременно предлага още по-широк спектър между настройките на окачването Comfort и Sport Plus.

Снимка: Porsche

Окачването съчетава уверено управление при динамично завиване с характеристики, фокусирани върху комфорта при ситуации на бавно шофиране и максимално потискане на накланянето.

В стандартното оборудване на Cayenne Turbo E-Hybrid също е включена системата за векторизация на въртящия момент PTV Plus, а динамичният контрол на шасито PDCC и управлението на задната ос се предлагат като опции.

Снимка: Porsche

Върховият характер на Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid се демонстрира от стила на двата модела SUV и Coupe. И двата варианта на каросерията носят отличителния стил на предната част, запазен за моделите Turbo, с увеличени отвори за охлаждащ въздух, подчертани от лъскави черни перки.

Калниците и задната броня в цвета на екстериора допълнително подчертават спортния характер на моделите, фокусирани върху представянето. Двата модела Turbo E-Hybrid имат по две двойни ауспухови тръби от полирана неръждаема стомана и червени спирачни апарати.

Снимка: Porsche

Отвътре алуминиевите вложки в арматурното табло и облицовките на панелите на вратите подчертават засиления фокус върху производителността. Облицовката на покрива е с Race-Tex.

Стандартното оборудване включва отопляем спортен волан GT, превключвател за режимите за бърз и директен избор на желания режим на шофиране и регулируеми в 18 посоки кожени спортни седалки. Като алтернатива се предлагат комфортни кожени седалки, регулируеми в 14 посоки.

Снимка: Porsche

Новият Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid също се възползва от всички нови функции, въведени в модела, представен в началото на 2023 г. Те включват нов кокпит с изцяло дигитален инструментален панел с извит дизайн с променливи опции за дисплеите, преработена централна конзола и опционален дисплей за пътниците.

Иновативните матрични LED фарове с висока разделителна способност са стандартни в новите модели Turbo E-Hybrid и предлагат по-голям комфорт и безопасност на тъмно.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe с пакет GT пакет задава още по-спортен тон. Моделът с формата на купе внася в гамата от хибридни модели избрани експлоатационни характеристики от Cayenne Turbo GT, ориентирани към пътя.

Цялото шаси и системите за управление, включително въздушното окачване, са специално настроени за новия модел. Каросерията е разположена с 10 мм по-ниско.

Снимка: Porsche

Специфичните за GT шарнирни лагери увеличават наклона на предната ос и в комбинация с по-широките предни колела позволяват още по-динамична реакция на кормилното управление в завои, по-висока цялостна прецизност на управление и особено подобрено сцепление в завой. Високоефективната карбоново-керамична композитна спирачна система на Porsche също идва като стандарт в пакета GT.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe с пакет GT съчетава спортния стил на шофиране с гъвкавостта на новата хибридна система E-Hybrid, предлагайки най-широкия спектър от динамична производителност и ефективност в моделната гама на Cayenne.

Отвън пакетът GT се откроява със специфична предна част с черни акценти, черни разширения на калниците, карбонови странични плочи на спойлера на покрива, централно разположените накрайници на титаниевата изпускателна система от Turbo GT и карбонов заден дифузьор.

Снимка: Porsche

Покривът също е изработен от леки карбонови влакна. Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe с пакет GT ускорява до 100 км/ч за 3,6 секунди и достига максимална скорост от 305 км/ч.

Новият Cayenne Turbo E-Hybrid е вторият от трите хибридни модела, които Porsche ще представи през 2023 г. Той може да бъде поръчан на почти всички пазари на Porsche и цената му в Германия започва от 176 324 евро. Версията Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe започва от 179 775 евро. Цената на новия Cayenne Turbo E-Hybrid с пакет GT започва от 208 454 евро.