Второто поколение на Porsche Macan ще бъде изцяло електрическо и ще се появи на пазара съвсем скоро. Като първият модел на Porsche, изграден върху новата премиум електрическа платформа (PPE), изцяло новият SUV трябваше да премине прецизен процес на тестване, за да се гарантира перфектната координация на всички компоненти и системи.

Компанията Porsche отдава голямо значение на тестването в реални условия с камуфлажни прототипи. В същото време симулациите както във виртуалния свят, така и в аеродинамичните тунели са все по-прецизни и играят все по-важна роля, за да може новото Porsche Macan да бъде по-спортно и по-ефективно.

Снимка: Porsche

За да подготви второто поколение на успешния SUV за предстоящата му световна премиера, Porsche подложи прототипи на изцяло новия електрически Macan на взискателна и изтощителна тестова програма. По време на разработването и тестването на новия Macan, инженерите на Porsche не са пестили усилия и средства.

Porsche разработи новия Macan със силен фокус върху типичната за марката динамика на шофиране и познатото усещане за директно управление. Тези основни компетенции на производителя на спортни автомобили са особен фокус по време на тестването. Чрез различните етапи на тестване, целта е да се координират новите компоненти и системи и да се осигури оперативна стабилност и гладко функциониране на тяхното взаимодействие.

Снимка: Porsche

При тестовете за издръжливост експлоатационният живот на автомобила се симулира при тежки условия на работа, които по-късно ще бъдат изпитани от клиентите само при абсолютната граница. Към днешна дата камуфлажните прототипи на изцяло електрическия Macan са изминали повече от 3,5 милиона тестови километра на тестови писти и обществени пътища.

За да се тества взаимодействието на всички активни задвижващи компоненти при екстремни климатични и ситуационни натоварвания, тестовите автомобили се използват по целия свят, така че да покриват всички температурни диапазони. Прототипите на изцяло електрическия Macan бяха подложени на екстремни условия от минус 30 градуса в Швеция до плюс 50 градуса по Целзий в "Долината на смъртта" в Калифорния.

Снимка: Porsche

Новият Macan е тестван не само по пътища, но и извън пътя, върху чакъл, сняг и лед. Фокусираното задно задвижване на всички колела в изцяло електрическите модели на Macan винаги е на домашна територия в това отношение.

Едно от големите предизвикателства е било да се запази продуктовата идентичност на успешната моделна серия Macan, като в същото време се изпълнят необходимите аеродинамични изисквания за осигуряване на висока ефективност и следователно и голям пробег.

Снимка: Porsche

Осигурено е тясно сътрудничество между ръководителите на двата екипа по време на етапите на разработка в отдела за дизайн и аеродинамичните тестове в най-модерния аеродинамичен тунел на Porsche. Чрез тази екипна работа Porsche успя да съчетае своето ДНК на дизайна с оптимизирана за пробега аеродинамика.

Това е постигнато не само чрез впечатляващ силует, но и чрез компонентите на активната аеродинамика на Porsche и други целеви мерки. Всички активни аеродинамични елементи допринасят значително за обхвата. Сред тях са автоматично показващ се заден спойлер и активни охлаждащи клапи на предните въздухозаборници. Променливи елементи има и по долната част.

Снимка: Porsche

Подът на колата е равен и затворен като този на състезателен автомобил, дори в областта на задния мост. Панелите там са гъвкави и осигуряват ниско въздушно съпротивление при отскок - иновативно решение в комбинация с опростените, до голяма степен затворени колела и аеродинамично оптимизираните контури на гумата. По време на нормално движение по черен път, Macan автоматично възприема своята идеална обтекаемост.

Задният спойлер се премества в затворено положение, въздушните клапи се затварят и нивото на шасито се понижава. В тази ситуация е измерен коефициент на съпротивление от 0,25. Всичко това прави новия Macan един от най-аеродинамичните SUV с голямо влияние върху ефективността. Пробегът според WLTP ще бъде повече от 500 км за всички варианти.

Снимка: Porsche

Електромоторите в новия Macan черпят енергията си от литиево-йонна батерия в долната част на автомобила с брутен капацитет от 100 кВтч, от които до 95 кВтч могат да се използват активно. 800-волтовата архитектура в новия Macan позволява бързо зареждане с висока производителност, което се тества в световен мащаб като част от процеса на разработка. Капацитетът за зареждане с постоянен ток за новия Macan на 800-волтови зарядни станции е до 270 кВт.

Нивото на зареждане може да се увеличи от 10 до 80% за по-малко от 22 минути на 400-волтови зарядни станции. Превключвател за високо напрежение в батерията позволява поетапно зареждане чрез ефективно разделяне на 800-волтовата батерия на две батерии, всяка с номинално напрежение 400 волта. Това позволява особено ефективно зареждане до 150 кВт, без допълнителен усилвател. Зареждането с променлив ток е възможно с мощност до 11 кВт.

Снимка: Porsche

Porsche използва най-новото поколение електромотори с постоянно възбуждане на предната и задната ос. Те осигуряват свръхвисока мощност от повече от 450 кВт, предлагат отлична ефективност и позволяват оптимално възпроизвеждане на изходната мощност. Електронно управляваният Porsche Traction Management управлява разпределението на повече от 1000 Нм въртящ момент с Launch Control в топ модела в почти реално време.

За да предложат широкия спектър между висока производителност и комфорт, с който Macan е известен, инженерите са внедрили система за активно управление на окачването на Porsche с технология на амортисьорите с два клапана, въздушно окачване, напречно заключване на задната ос и за първи път - управление на задната ос с ъгъл на завиване до 5 градуса.