Porsche разширява гамата на своя изцяло електрически спортен седан с моделите Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach. Последният е създаден за пистата и се отказва от задните седалки в полза на още по-добро съотношение мощност/тегло. И двата модела могат да осигурят максимална мощност от над 1100 к.с.

Вижте новите модели Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach  >>  >>  >>

В комбинация с различни мерки за олекотена конструкция и аеродинамика, тези изцяло електрически спортни автомобили GT вдигат летвата по отношение на динамиката на шофиране. На задната ос се използва по-мощен и ефективен импулсен инвертор, който използва силициев карбид като полупроводников материал. Първите модели Taycan Turbo GT трябва да бъдат доставени на клиентите от тази пролет.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Taycan Turbo GT с пакет Weissach все още не е на пазара, но вече е рекордьор. Спортният седан спечели титлата за най-бърз електрически автомобил от серийно производство на пистата "Лагуна Сека", Калифорния, на 23 февруари 2024 г. с време 1:27,87 минути. Пилотът на Porsche Ларс Керн направи по-бърза обиколка, отколкото всеки друг пилот преди с одобрена за движение електрическа кола.

Малко преди това, предсерийна версия на същия този нов модел постави нов рекорд в класа на пистата "Нюрбургринг". Керн също беше зад волана по това време и записа време за обиколка от 7:07,55 минути на "Нордшлайфе". Това официално време за обиколка е с невероятните 26 секунди по-бързо от записаното от Керн за последната му рекордна обиколка в седан Porsche Taycan Turbo S Sport, оборудван с пакета Performance през август 2022 г. Това време е и текущият рекорд за серийни електрически автомобили и също така прави Taycan Turbo GT най-бързият автомобил с четири врати от всеки тип задвижване на "Нюрбургринг".

"Двата рекорда в "Лагуна Сека" и на "Нордшлайфе" показват какъв страхотен потенциал на пистата има в Taycan", казва вицепрезидентът на моделната линия Кевин Гиек. "За да докажеш смелостта си на пистата, не е достатъчно просто да имаш колкото се може повече мощност. Цялостният пакет от ускоряване и спиране, сцепление в завои, аеродинамика, стабилност и фина настройка трябва да е правилен. В Taycan Turbo GT и по-специално Taycan Turbo GT с пакет Weissach, нашите инженери постигнаха това по абсолютно зашеметяващ начин. Те вече свършиха страхотна работа с наскоро актуализираните модели Taycan. Но нашите нови модели GT отново ясно вдигат летвата още по-високо по отношение на динамиката на шофиране", допълни Гиек.

Снимка: Porsche

"Пистата в "Лагуна Сека" тласка Taycan Turbo GT до краен предел. Цялостният пакет е това, което прави разликата", каза пилотът на марката Ларс Керн. "Turbo GT с пакет Weissach поставя нови стандарти в почти всеки показател. Те включват ускорение и спиране, режим Attack, който е интуитивен за използване и задвижващо предаване, проектирано за максимално сцепление и производителност. А нивата на сцепление в завой са също толкова впечатляващи и лекотата е невероятна. Гумите работят много добре и имате точния баланс във всяка ситуация на шофиране. Невероятно забавно е да карате тази кола по вълнообразната писта в Лагуна Сека".

Допълнителната мощност от 120 кВт е достъпна за 10 секунди с натискане на бутон. Режимът Attack е базиран на функцията "натиснете, за да преминете" на другите модели Taycan. Системата е оптимизирана за шофиране на пистата и функционира по подобен начин на състезателните коли 99X, които Porsche използва в Световното първенство за електромобили ABB FIA Formula E. Усилването се индикира от таймер за обратно отброяване в арматурното табло и се настройва динамично с анимирани пръстени на скоростомера.

Снимка: Porsche

В сравнение с функцията "натиснете, за да преминете" в другите модели на Taycan, режимът Attack предлага 50 кВт повече усилваща мощност и се управлява и се предлага по различни начини, като алтернатива на натискането на превключвателя за режим, който е монтиран точно отстрани на волана. Режимът Attack също може да се активира и деактивира чрез десния лост.

Това прави функцията по-лесна за използване на пистата. "Можете също да задействате усилването със състезателни ръкавици и без да сваляте ръка от волана", обяснява Керн. "С този прост, безопасен и бърз начин на работа, новото Porsche Taycan Turbo GT е съобразено с нуждите на пилота". С левия лост на волана нивото на рекуперация може да се настрои и адаптира към ситуацията на шофиране.

Нова силова електроника в задвижването

Porsche наскоро значително обнови моделната линия Taycan и като цяло увеличи общата системна мощност на автомобилите. Освен всичко друго, подобреното задвижване с нов двигател на задната ос позволява още по-динамично представяне в сравнение с предшестващите модели. Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach са новите спортни водещи модели и издигат производителността на Taycan на следващото ниво. Оборудвани с по-мощен импулсен инвертор, двата автомобила имат мощност от 777 к.с.

С функцията Launch Control, мощността се увеличава до 1019 к.с., а за две секунди до 1092 к.с. според метода за измерване. Taycan Turbo GT се нуждае от само 2,3 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч или само 2,2 секунди с пакета Weissach. Това прави модела с една до две десети от секундата по-бърз от Taycan Turbo S. Разликата в ускорението от място до 200 км/ч е още по-голяма: 6,6 секунди за Taycan Turbo GT и 6,4 секунди с пакета Weissach, което е с до 1,3 секунди по-бързо от Taycan Turbo S.

Снимка: Porsche

Импулсният инвертор е ключовият компонент за управление на електромотора. И в двата модела Taycan Turbo GT на задната ос се използват импулсни инвертори с максимален ток от 900 ампера. Те осигуряват още повече мощност и въртящ момент от импулсния инвертор от 600 ампера в Taycan Turbo S. За по-добра ефективност силициевият карбид се използва и като полупроводников материал в импулсния инвертор.

Това значително намалява загубите при превключване в захранващия инвертор и позволява по-високи честоти на превключване. Предавателното отношение и здравината на скоростната кутия също са подобрени, което позволява по-високи стойности на въртящия момент. Максималният въртящ момент и в двете версии е до 1340 Нм. Пробегът на моделите Taycan Turbo GT е до 555 км според измерванията на WLTP.

Снимка: Porsche

Олекотена конструкция и шаси

С интелигентни мерки за олекотена конструкция Porsche намали теглото на Taycan Turbo GT с до 75 кг в сравнение с Taycan Turbo S. Редица карбонови части допринасят за това. Въглеродни влакна се използват за облицовките на В-колоните, горните капаци на огледалата на вратите и инкрустациите на страничните прагове, наред с други компоненти. Седалките, изработени от Полимери, подсилени с въглеродни влакна, олекотеното багажно отделение и липсата на функцията за електрическо плавно затваряне на вратата на багажника също спестяват тегло.

Taycan Turbo GT е оборудван стандартно с динамичния пакет. Това включва окачването Porsche Active Ride със специфична за GT настройка. При динамични ситуации на шофиране това окачване осигурява почти перфектна връзка с пътя, благодарение на балансираното разпределение на натоварването на колелата. Освен това пакетът от оборудване включва специални летни гуми, монтирани на 21-инчови олекотени ковани джанти. Ексклузивните колела за Turbo GT имат релефно фрезовани спици, което спестява тегло и в същото време ефективно вентилира спирачките.

Снимка: Porsche

Porsche Taycan Turbo GT се доставя стандартно с леки керамични спирачки. Спирачната система е базирана на керамични композитни дискове и е оптимизирана от гледна точка на теглото. Промените в дизайна на камерата на спирачния диск и корпуса на спирачния апарат намаляват повече от 2 кг. Това има положителен ефект както върху динамиката на шофиране, така и върху производителността. Спирачните апарати са боядисани в златист цвят.

Външен дизайн със заден спойлер и подобрена аеродинамика

Porsche разработи преден спойлер с аеродинамични лопатки специално за Taycan Turbo GT. Изгледът отзад е доминиран от адаптивен спойлер, чийто откъсващ се ръб включва капак Gurney с гланцово покритие от въглеродна тъкан. Матричните LED фарове са стандартни. Те могат да бъдат надградени до HD матрични LED фарове на Taycan Turbo GT като опция и без допълнително заплащане.

Снимка: Porsche

Страничният профил разкрива редица компоненти, изработени от въглеродни влакна. Рамките на страничните прозорци са боядисани в черно с гланц. Докато Taycan Turbo и Taycan Turbo S с функции Turbonite се различават от другите модели в серията, Taycan Turbo GT има повече състезателна атмосфера. И двата модела носят цветната емблема на Porsche на предния капак, както и на капаците на главините на леките алуминиеви джанти. Логото Turbo GT на задния капак е боядисано в черен матов цвят.

Предлагат се общо шест екстериорни цвята, включително новите опции за боядисване на синьо металик Pale и лилаво металик Sky. Те са запазени изключително за Taycan Turbo GT за една година. Обширната програма за боя по поръчка от Porsche Exclusive предлага допълнителни опции за персонализация. Набор от стикери с логото на Taycan се предлага в долната част на вратите и на предния капак.

Седалки тип корито и спортна атмосфера в интериора

Спортните модели се предлагат с черни кожени тапицерии като стандартно оборудване, което също включва леки седалки тип "корито" с покритие от въглеродна тъкан с гланц . Предните адаптивни спортни седалки Plus с електрическо регулиране в 18 посоки и пакет памет могат да бъдат поръчани като опция и без доплащане. На предните облегалки за глава е избродирано логото Turbo GT.

Снимка: Porsche

Освен това, под панела за управление на климатика се намира емблема с логото на индивидуалния модел. Ексклузивно интериорно оборудване с контрастни тонове във синьо Volt или сребристо GT се предлага при поискване. Спортният волан е покрит с черен велур и има маркировка на 12 часа. Taycan Turbo GT включва пакета Sport Chrono от Taycan Turbo S.

Проектиран за писта: Taycan Turbo GT с пакет Weissach

Porsche Taycan Turbo GT с пакет Weissach е още по-спортен, благодарение на допълнителна аеродинамика и мерки за олекотена конструкция. Porsche Taycan Turbo GT с пакет Weissach ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,2 секунди, което прави двуместния автомобил с една десета от секундата по-бърз от аналогично мощния Taycan Turbo GT. Максималната му скорост е 305 вместо 290 км/ч.

Допълнителните аеродинамични мерки включват въздушни дефлектори на дъното и нов преден дифузьор. Отзад моделът с пакет Weissach разполага с фиксирано задно крило с покритие от въглеродна тъкан с опори за крилата, фиксирани към каросерията. Общата притискаща сила тук е до 220 кг. Логото на пакета Weissach е разположено от двете страни на задното крило.

Снимка: Porsche

Външният цвят в синьо Volt, черно или черен мат допълнително подчертава спортния характер на автомобила. Раираният дизайн може да се комбинира с черния комплект стикери. Премахването на цялото оборудване, което не е необходимо за шофиране на писта, е намалило с още около 70 кг теглото в сравнение с Taycan Turbo GT без пакета Weissach.

Вместо обичайната система на задната седалка, има изработена по поръчка, висококачествена олекотена карбонова рамка с отделение за съхранение зад седалките за водача и пътника отпред. Премахнат е часовникът от пакета Sport Chrono, който обикновено присъства на арматурното табло, както и стелките за краката, а в багажника е използван по-малко изолационен материал.

Снимка: Porsche

Taycan Turbo GT с пакет Weissach има само порт за зареждане от страната на пътника, която се управлява ръчно вместо електрически. Специалното изолиращо стъкло и звуковият пакет Plus също спестяват тегло. Последният е без задни високоговорители и замества системата BOSE Surround Sound. Интериорният пакет GT в черно идва като стандарт. От страната на пътника има емблема с логото на пакета Weissach. За Taycan Turbo GT с пакет Weissach се предлагат контрастните шевове в съответния цвят. Цените за Taycan Turbo GT и Turbo GT с пакет Weissach в Германия започват от 240 000 евро.