Британската марка Bentley официално представи четвъртото поколение на купето Continental GT. Според информацията от Bentley 68% от компонентите на новия модел са променени или преработени спрямо предшественика, но платформата, структурата на купето и интериорният дизайн остават практически непроменени.

Вижте новото купе Bentley Continental GT и кабриолета Continental GTC  >>  >> >>

Новото Bentley Continental е запазило същите форми и пропорции на каросерията, но в дизайна е настъпила революция. За първи път от 2003 г. компанията изостави дизайна на предницата с четири фара. Новото Bentley Continental GT има нови овални фарове с мигли, които отговарят за светлините и мигачите.

Bentley Continental GT Speed

Снимка: Bentley

Задните светлини не са се променили толкова много, но все още са по-тънки, което визуално разширява задната част. Предната и задната броня са сменени, а формата на изпускателните тръби също е ревизирана. Колелата с диаметър 22 инча са стандартни. В интериора няма големи промени.

Ревизиран е само малка част от салона, като е добавен йонизатор на въздуха, а също така вече е възможно да се поръча кожена тапицерия с триизмерен модел. Запазен е въртящият се централен модул на предния панел, който има два екрана - 12,3-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система и блок от три аналогови скали пред погледа на водача.

Bentley Continental GT Speed

Снимка: Bentley

Основната новост е под капака. Там инженерите от Bentley вече са поставили нова хибридна система, наречена Ultra Performance Hybrid. Тя се състои от познатия 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател и то в най-форсираната версия с мощност от 600 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

Двигателят е специално модернизиран, като например налягането на директното впръскване е увеличено от 200 на 350 бара. В 8-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител е интегриран електромотор с мощност 190 к.с. и 450 Нм. Пиковата системна мощност достига 782 к.с., а сумарният въртящ момент е цели 1000 Нм.

Bentley Continental GTC Speed

Снимка: Bentley

Сега това е най-мощното шосейно Bentley в историята на марката, защото предишният чисто бензинов модел Continental GT Speed с двигател W12 имаше 659 к.с. и 900 Нм. Батерията е с брутен капацитет от 25,9 кВтч, от който се използват 85%, има работно напрежение 400 волта и е разположена в задния надвес, благодарение на което новият Continental за първи път има разпределение на теглото с акцент върху задната част, а не предната ос, в съотношение 49:51. В чисто електрически режим можете да изминете до 81 км и да достигнете максимум 140 км/ч.

Bentley Continental GTC Speed

Снимка: Bentley

На борда има само зарядно устройство с мощност 11 кВт. В хибриден режим купето може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, а максималната скорост е 335 км/ч. Кабриолетът Continental GTC Speed, представен по същото време, достига 100 км/ч от място за 3,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 285 км/ч.

Задвижването на всички колела с електронно контролирано заключване на задния диференциал eLSD и напълно контролирано шаси се запазват. Промени има във въздушното окачване, защото вместо трикамерни въздушни пружини, навсякъде са монтирани двукамерни, плюс нови адаптивни амортисьори с отделни клапани за компресия и отскок. Активните стабилизатори са запазени и не са прехвърлени от 48-волтова електрическа система към обикновена 400-волтова.

Bentley Continental GTC Speed

Снимка: Bentley

Отпред са монтирани 10-бутални спирачки апарати, а отзад са 4-бутални. Срещу доплащане се предлагат карбоново-керамични дискове вместо стандартните чугунени.

Доставките на четвъртото поколение на Bentley Continental GT купе и кабриолет ще започнат през третото тримесечие на 2024 г. Версията Speed ще струва от 236 000 британски лири, като по-късно ще бъде налична и базова хибридна версия с V6.