Новият Volkswagen Tayron ще бъде показан за първи път след броени дни на предстоящия автомобилен салон в Париж от 14 до 20 октомври. Универсалният SUV е позициониран между флагманския кросоувър Touareg и ефективния SUV със среден размер Tiguan.

Вижте как изглежда новият Volkswagen Tayron

Името Tayron се появи в моделната гама на Volkswagen още през 2018 г., но досега беше използвано за кросоувър, предназначен само за китайския пазар. Сега Volkswagen Tayron дебютира в Европа, но това е съвсем различна кола. В Европа новият Tayron ще замени удължения Volkswagen Tiguan Allspace, така че форматът на колата е запазен, но вече се нарича по различен начин.

Снимка: Volkswagen

Отвън европейският Volkswagen Tayron повтаря дизайна на новия Tiguan. Дължината му е 4,77 метра, което е с 23 см повече от Tiguan. Междуосието е удължено с 11 см до 2,79 метра. Ширината от 1,85 метра и височината от 1,66 метра надхвърлят минимално размерите на по-малкия брат.

Увеличението на размера не само донесе със себе си трети ред седалки, който се предлага срещу доплащане, но също така допринесе за увеличаването на вътрешното пространство на кросоувъра. Обемът на багажника варира от 345 литра зад третия ред до 1905 литра със сгънати задни седалки. Стандартната петместна версия има товарен обем от 885 литра или 2090 литра със сгънат втори ред седалки.

Снимка: Volkswagen

Интериорът на новия Volkswagen Tayron очаквано повтаря този на Tiguan. На предния панел има 10,25-инчов инструментален дисплей и в зависимост от конфигурацията - 12,9-инчов или 15-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Новият Volkswagen Tayron е оборудван с тризонов климатроник, адаптивен круиз контрол с широк набор от асистенти на водача, панорамен покрив, вентилирани седалки с функция за масаж и аудиосистема Harman/Kardon.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tayron е изграден на платформата MQB Evo и предлага широка гама от задвижващи агрегати. Базовият вариант 1.5 eTSI е 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива мощност 150 к.с. и е оборудван с мека хибридна система.

По-големият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TSI в зависимост от модификацията произвежда максимална мощност от 204 или 272 к.с. Турбодизеловият 2,0-литров 4-цилиндров агрегат 2.0 TDI развива 150 или 193 к.с. Всички версии са оборудвани със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG, а задвижването на четирите колела 4Motion е налично само при вариантите с мощност над 190 к.с.

Снимка: Volkswagen

Гамата включва и зареждащи се в контакта Plug-in хибриди с предно предаване и с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В скоростната кутия има вграден електромотор, който подпомага бензиновия двигател 1.5 TSI. Предлагат се версии с пикова мощност от 204 или 272 к.с. Литиево-йонната батерия с капацитет 19,7 кВтч предоставя възможност за изминаването на чисто електрически пробег от 100 км, а общият автономен пробег достига 850 км.

Снимка: Volkswagen

Новият кросоувърът Volkswagen Tayron вече може да бъде поръчан в Европа. На германския пазар цената му започва от 45 000 евро, докато за Tiguan у нас искат от 69 900 лева. Новият Tayron ще стартира с три линии на оборудване - Life, Elegance и R-Line.

Гамата започва с Life, който идва с богат пакет серийно оборудване, като тризонов автоматичен климатик, 10-цветно фоново осветление, 9 въздушни възглавници, селектор за избор на режими на шофиране, включително профил за задвижване на всички колела за моделите 4х4, силата на звука на аудиосистемата и активиране на предварително програмирани светлинни и музикални настроения.

Снимка: Volkswagen

Сензорният екран на информационно-развлекателната система е 12,9-инчов и включва навигационна функция и App-Connect Wireless за Apple CarPlay и Android Auto, дигитални прибори, LED фарове с автоматично управление на дългите светлини, осветено лого на Volkswagen отпред и отзад, сенници на задните врати и 17-инчови лети джанти.