Първото поколение на Volkswagen Touareg дебютира на пазара през 2002 г. С този модел марката от Волфсбург влезе в света на кросоувърите и SUV, като спечели симпатиите на широк кръг потребители по целия свят. Моделът се радваше на голям успех и от него до края на 2009 г. бяха продадени над 450 000 екземпляра. През 2010 г. беше представено второто поколение на Touareg, който порасна на ширина и дължина, стана още по-луксозен и технологичен, за да продължи успеха на големия SUV. Между 2010 и 2018 г. Volkswagen продаде почти 480 000 броя от второто издание на Touareg.

Снимка: Volkswagen

Третото и настоящо поколение на Volkswagen Touareg дебютира през 2018 г. и се превърна в технологична витрина за германския концерн. Със своята практична същност на мултифункционално превозно средство за дълги пътувания, теглене на прикачен товар и висока проходимост, третото поколение на Touareg също стана много популярен модел на пазара.

Вижте в детайли обновения Volkswagen Touareg  >>  >>  >>

Наскоро Volkswagen представи обновения Touareg, който има значителни подобрения във външния вид и е получил много новости в стандартното и допълнително оборудване. Подобрения са направени в салона и в окачването, с цел по-висок комфорт на возене. За задвижването се предлагат по-ефективни двигатели, като са добавени и варианти с хибридна система.

Снимка: Ивелин Солаков

Новият Volkswagen Touareg R eHybrid 4Motion се задвижва от plug-in хибридна система със системна мощност от 462 к.с., съчетаваща 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, електромотор и батерия, благодарение на които големият кросоувър се движи изцяло на ток в града, а на магистралата демонстрира спортна динамика.

Новият Touareg се предлага и с доказания 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 286 к.с., който е предпочитан от хората, пътуващи предимно на дълги разстояния извън града.

Светлинна линия отпред и светеща в червено емблема на VW отзад

На външен вид обновеният Volkswagen Touareg се отличава с модернизиран дизайн, но силуетът остава познат веднага и ще можете да разпознаете Touareg от разстояние. В предната част изпъкват обновените матрични фарове, под които се простира LED лента, свързваща двата оптични блока.

Снимка: Димитър Атанасов

Отпред има нови по-масивни брони, по-широка V-образна радиаторна решетка и нови матрични фарове IQ.Light HD с висока разделителна способност. Всеки фар включва над 19 000 светодиода, които гъвкаво променят светлинния лъч, така че да не заслепяват другите водачи. Новите задни LED светлини също са свързани със светлинна лента, като сега емблемата на VW свети в червено.

Спортната версия R-Line допълва гамата с по-агресивен дизайн на бронята и черен декор. Обновеният Touareg се предлага с джанти с размер от 19 до 21 инча, като за спортните версии R-Line и R са налични 22-инчови джанти със сиво матово покритие. Освен в син металик, за каросерията на Touareg R eHybrid може да се поръча и матово сиво лаково покритие Silicon.

Снимка: Volkswagen

Удобни предни седалки с опора, масаж, отопление и вентилация

В салона на обновения Volkswagen Touareg има добре обмислен дигитален кокпит с виртуални инструменти и 15-инчов сензорен екран на новaтa мултимедийна система с меню, вдъхновено от това на смартфон. За радост са запазени редица физически бутони, така че водачът е улеснен за още по-интуитивно управление на функциите. В обновения модел е усъвършенствана навигационната система, която предоставя прецизно навигиране по маршрута. Разполагате и с камера за нощно виждане, която разпознава пешеходците и ги осветява на дисплея на таблото.

Снимка: Ивелин Солаков

Благодарение на обратната връзка на клиентите на настоящия Touareg, при новия модел са използвани материали с най-високо качество. За тапицерията на таблото са използвани по-меки материи, мултимедийната система има подобрен гласов контрол, появили са се конектори USB Type-C, които имат капацитет на зареждане от 45 вата и позволяват значително по-бързо зареждане на електронни устройства като смартфони, таблети или лаптопи.

Снимка: Ивелин Солаков

В интериора на Touareg R има множество сини акценти, седалки с кожена тапицерия и декоративни шевове в сиво, лайстни на праговете със светещи емблеми R, контактен ключ с кожена облицовка и емблема R, панорамен плъзгащ се люк на покрива и много други. Много удобни са предните седалки с лумбална опора и функция за масаж, оборудвани с отопление и вентилация, които са едни от най-добрите в луксозния сегмент. В крайна сметка обновеният Touareg предлага всичко, което един собственик на SUV може да иска.

6-цилиндров турбодизелов мотор за динамични пътешествия

За задвижването на обновения Volkswagen Touareg се предлага избор от 3,0-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател 3.0 TDI и plug-in хибриден вариант със зареждане в контакта R eHybrid, който комбинира 3,0-литров V-образен 6-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 340 к.с. и електромотор. Всички версии Volkswagen Touareg са комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на всички колела от системата 4Motion.

Снимка: Ивелин Солаков

Дизеловият двигател 3.0 TDI с мощност 286 к.с. и с максимален въртящ момент 600 Нм задвижва големият SUV уверено и дори на моменти демонстрира спортни заложби. Например ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,1 секунди, което е по-бързо от някои спортни хечбеци. Максималната скорост от 236 км/ч гарантира спокойно движение в най-лявата лента на германските аутобани.

Дизеловият Touareg има достатъчно тяга за да може да тегли ремарке с тегло 3,5 тона. Освен това двигателят е станал значително по-тих и вибрациите са изчезнали напълно. В същото време моторът е много по-икономичен и средният разход е едва 8,0 л/100 км. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия на ZF и превключва неусетно, а ако имате претенции към бързината на трансмисията, можете да поемете контрола над превключването на предавките в свои ръце чрез перата зад волана.

Зареждащ се хибрид за движение на ток и спортен характер

Най-мощният вариант на обновения Volkswagen Touareg R eHybrid се задвижва от 3,0-литров V6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 340 к.с., съчетан с електромотор със 136 к.с., благодарение на което кросоувърът разполага със системна максимална мощност от цели 462 к.с. Хибридната система включва и литиево-йонна батерия, която се зарежда в контакта.

Снимка: Ивелин Солаков

Touareg R eHybrid е придобил и внушителен системен въртящ момент от 700 Нм, които го превръщат в истинска хала на пътя. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, което осигурява бързи стартове на светофара. Мощната хибридна система изстрелва светкавично напред огромния SUV, а изпреварванията дори на път с ограничена видимост се случват за един миг. На магистралата рядко ще срещнете по-бърза кола, да не говорим, че максималната скорост е 250 км/ч.

В същото време благодарение на електромотора и батерията, имате възможност да шофирате в града само на ток, въпреки че електрическият обхват остава сравнително скромните 52 км. При напълно заредена батерия с капацитет 14,3 кВтч, комбинираният разход на гориво на Touareg R eHybrid е 2,1 л/100 км, а средната консумация на електроенергия е 23,7 кВтч/100 км според WLTP. Когато зарядът в батерията свърши, разходът на бензин е между 8 и 10 л/100 км, в зависимост от темпото на шофиране.

Снимка: Ивелин Солаков

В града Volkswagen Touareg е много маневрен, благодарение на завиващите задни колела. Те са допринесли диаметъра на завой да се намали до 10,9 метра. Пътуването с новия Touareg R e много по-комфортно, благодарение на стандартното въздушно окачване, което доставя наистина приятно чувство при всякакви пътни настилки, дори на лек офроуд.

При накланяне в завоите се активира иновативна адаптивна система, която поддържа големия SUV хоризонтално. На магистралата със скорост над 120 км/ч, пътният просвет се намалява автоматично до 185 мм. Touareg е отлично изолиран от шум и вибрации, и в салона не проникват шумове нито от дизеловия двигател, нито от широките гуми, нито от вятъра.

Преминава през снежни преспи и коловози с 4х4 и просвет до 27 см

Серийната система за постоянно задвижване на четирите колела 4Motion осигурява на Volkswagen Touareg уверено движение в снежни преспи и коловози, и стабилно поведение на хлъзгави настилки.

Снимка: Цветан Илиев

Системата 4х4 разпределя въртящия момент по осите в съотношение 40:60. Механичният самоблокиращ се диференциал Torsen може да прехвърли до 70% от тягата към предната ос и до 80% върху задната ос. Като опция се предлага технология за промяна на настройките и режими за шофиране на пясък, чакъл, сняг и офроуд. Адаптивното въздушно окачване позволява да се увеличи пътния просвет от 20 до 27 см и така големият SUV може да преодолее водно препятствие с дълбочина от почти 60 см.

Обновеният Volkswagen Touareg R има много богато стандартно оборудване, което включва спортна външност с лого R на предната решетка, черни накрайници на ауспуховите тръби и черни релси на покрива, лакирани в синьо спирачни апарати с емблеми R, осветена в червено емблема на VW на задния капак, осветление пред вратите със светлинна емблема R чрез прожектори в корпусите на външните огледала и 21-инчови алуминиеви джанти в комбинация с пневматично окачване, регулиращо пътния просвет.

Снимка: Цветан Илиев

Като опция се предлага функция за дистанционно паркиране с влизане и напускане на паркомястото от разстояние чрез смартфон. Обновеният Touareg се произвежда в завода на Volkswagen в Словакия и вече се предлага в дилърствата на марката. Цената на модела с дизелов двигател във версията Elegance започва от 146 375 лева, а същият модел в ниво R-Line струва поне 156 237 лева. Хибридният спортист Touareg R стартира от 176 694 лева.

Технически характеристики

Volkswagen Touareg R 3.0 V6 eHybrid 4Motion

Размери

Дължина: 4902 мм

Широчина: 1984 мм

Височина: 1693 мм

Междуосие: 2899 мм

Собствено тегло: 2481 кг

Обем на резервоара: 75 литра

Задвижване

6-цилиндров турбобензинов + електромотор

Работен обем: 2995 куб. см

Батерия: литиево-йонна с капацитет 17,8 кВтч

Системна мощност: 462 к.с.

Системен въртящ момент: 700 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 250 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 5,1 секунди

Среден разход на бензин: 2,1 л/100 км

Среден разход на електроенергия: 23,7 кВтч/100 км

Емисии на СО2: 48 г/км

Автономен пробег на ток: 52 км

Цена на модела с ДДС: от 176 694 лева