Първото поколение на Volkswagen Tiguan стана истинска сензация на пазара на компактни SUV при появата си през 2007 година и бързо се превърна в алтернатива на легендарния Golf. Второто поколение на Tiguan дойде през 2016 г. и започна да чупи рекорди, като три поредни години беше най-продаваният компактен SUV в Европа. От 2021 г. първата позиция беше отстъпена заради производството на полупроводници. До пускането на пазара на новото трето поколение Volkswagen Tiguan е продаден в над 7,6 милиона екземпляра.

Вижте в детайли новия Volkswagen Tiguan  >>  >>  >>

Третото поколение на Tiguan беше показано за първи път през миналия септември. Бестселърът на Volkswagen иска да продължи успеха си и в бъдеще, затова инженерите от Volkswagen са подобрили модела във всяко отношение и марката от Волфсбург предлага изцяло нов SUV, пълен с модерни решения и съобразен с желанията на потребителите. От компанията споделят, че са изслушали много внимателно клиентите на предишните модели и са взели предвид техните препоръки.

Снимка: Volkswagen

Третото поколение на Volkswagen Tiguan идва с привлекателен дизайн и използва нова платформа. Това е архитектурата MQB Evo, споделена с новия Passat. Това позволява използването на класически бензинови и дизелови двигатели, но също така и plug-in хибридни решения, като новият Tiguan предлага всички варианти, без изцяло електрическо задвижване, запазено за гамата ID.4 и ID.5.

Новият модел разполага с информационно-развлекателната система MIB от четвърто поколение с образцова графика и впечатляващ 15-инчов сензорен екран на новата мултимедийна система. Новият модерен и иновативен интериор се отличава с интуитивен и добре структуриран дигитален кокпит, опционален проекционен дисплей на стъклото за по-добро и приятно изживяване на водача.

Снимка: Volkswagen

Новата адаптивна система за управление на шасито DCC Pro осигурява максимален комфорт на возене и забележителна динамика в завоите. Новият Volkswagen Tiguan идва с ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели, но също така предлага и зареждащ се в контакта plug-in хибрид с пробег от 100 км изцяло на електричество.

Новият компактен SUV вече се продава от дилърите на Volkswagen и у нас, а цената му е сравнително разумна на фона на постоянно повишаващите се цени и започва от 73 317 лева за модела с бензинов двигател със 150 к.с., 7-степенен автоматик и предно предаване.

Снимка: Volkswagen

Размерите на новия Volkswagen Tiguan почти не са се променили, като дължината е пораснала с 30 мм и сега достига 4,54 метра, докато височината се е увеличила само с 4 мм и сега е 1,66 метра. Широчината от 1,84 метра и междуосието от 2,68 метра са останали без промяна. Предлагат се колела с диаметър от 17 до 20 инча.

Във външния вид на новия Tiguan дизайнерите на Volkswagen са изоставили ъгловите линии и форми, които бяха специфични за предишното поколение. В плавния и модерен дизайн, специфичен за настоящия дизайнерски език на германската марка, се забелязва сходство с електрическото семейство ID. на Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

Радиаторната решетка е преместена в масивния преден спойлер, който използва изцяло черна лъскава пластмаса за ефектен външен вид, а на нейното място е поставена LED лента и елемент от прозрачен материал, който включва логото на Volkswagen. В двата края са плоските оптични блокове на LED светлините, оборудвани с новите матрични интелигентни фарове IQ.LIGHT. Интерактивната осветителна система с общо 38 400 светодиода осветява пътя и околността още по-качествено.

Отворите на радиаторната решетка вече се намират от външните страни на бронята, като осигуряват оптимално насочване на въздуха. В задната част на Tiguan има нова хоризонтална LED светлинна лента и триизмерни LED светлини. В силуета на профила изпъкват атлетичните рамене над предните и задните калници. Каросерията е по-заоблена и обтекаема, като в сравнение с предишното поколение коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е намален от 0,33 на 0,28.

Снимка: Volkswagen

В интериора на новия Volkswagen Tiguan са използвани нови, качествени и приятни на външен вид и на допир материали с по-добра изработка и прецизна сглобка. Пред водача е позициониран практичният волан с обичайните бутони за дистанционно управление на функциите, които са много удобни за достъп. Зад волана е поставено новото дигитално табло с 10,25-инчов екран.

Основното оборудване включва 12,9-инчов сензорен централен екран, а като опция се предлага голям 15-инчов с изцяло нова структура на менюто и нови графики. Под него са разположени сензорни ленти за двузоновия климатроник и силата на звука на аудиосистемата. На централния тунел между бутона за стартиране и електрическата ръчна спирачка има кръгла шайба с вграден OLED дисплей, която служи като универсален превключвател, от който може да се променя както силата на звука на аудиосистемата, така и да се избират режимите на шофиране.

Снимка: Volkswagen

Този въртящ се контролер показва режимите на шофиране и преминаване през сензорната зона за контрол на температурата. Многобройните функции на колата и информационно-развлекателната система могат лесно да се управляват с гласови команди, благодарение на новия гласов асистент IDA с вграден чатбот ChatGPT с изкуствен интелект.

Новият гласов асистент IDA може да се използва за лесно управление на множество функции в автомобила с помощта на английски или немски език, като навигация и климатик, като дори можете да задавате въпроси, на които асистентът отговоря от Интернет.

Снимка: Volkswagen

Новият Tiguan се предлага само с автоматична скоростна кутия и има пера зад волана за ръчна смяна на предавките. Селекторът на автоматичната трансмисия е преместен от дясната страна на кормилната колона, където обикновено ще намерите лостчето за управление на чистачките. Това е същият стил на електронен селектор, който вече беше използван в гамата от електрически модели ID.

В първия момент не е много естествено, но само след няколко минути се свиква. Преместването на селектора горе е освободило място на централна конзола. В салона има достатъчно места за съхранение на вещи, бутилки или чаши в джобовете на вратите. В новия Tiguan има две зони за индуктивно зареждане на смартфони, плюс модулно пространство за напитки в централната конзола. Технологията поддържа Apple CarPlay и Android Auto.

Снимка: Volkswagen

Новите предни седалки ergoActive Plus с 4-степенна пневматична лумбална настройка са създадени за изключително удобно пътуване на дълги разстояния и са оборудвани с функции като тристепенно ниво на отопление, тристепенно охлаждане и различни видове масаж. Голямо удобство е опцията за програмиране на автоматично отопление или вентилация на седалките в зависимост от температурата навън.

Снимка: Volkswagen

В салона на новия Tiguan без проблем се побират петима пътници, но за пълен комфорт отзад могат да пътуват не повече от двама пасажери. Хората на задната седалка ще могат да се насладят на централния подлакътник и регулирането във вертикална посока на облегалката. Подлакътникът предлага място за още две напитки за пътниците отзад. Новият Tiguan има обем на багажника от 652 литра, а при сгъване на задните облегалки капацитетът се увеличава до 1650 литра.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tiguan се предлага с голям избор на задвижвания, налични благодарение на новата платформа MQB Evo. В гамата на новия модел се предлагат бензинови турбомотори TSI, дизелови турбодвигатели TDI, меки хибриди eTSI и зареждащи се plug-in хибриди eHybrid.

Гамата започва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 eTSI с 48-волтов стартер-генератор с мощност 150 к.с., който има автоматично активно управление на цилиндрите ACT. Този нов вариант на Tiguan 1.5 eTSI съчетава своята висока ефективност с отлична динамика при потегляне. По-големите 2,0-литрови 4-цилиндрови турбомотори 2.0 TSI са с мощност 204 или 265 к.с.

Снимка: Volkswagen

Предлагат се и два 2,0-литрови 4-цилиндрови турбодизелови мотора 2.0 TDI с мощност 150 или 193 к.с. Всички те са комбинирани със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Само най-мощните дизелови и бензинови версии имат и задвижване на четирите колела 4Motion, а останалите модификации са с предно предаване.

В гамата има и два зареждащи се в контакта plug-in хибрида с модерен бензинов турбодвигател 1.5 TSI, съчетан с електрически мотор, интегриран в 6-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Системната мощност на базовия plug-in хибрид е 204 к.с., а при по-високата версия достига 272 к.с. Plug-in хибридите са оборудвани с батерия с повишен капацитет от 19,7 кВтч, с която автономният пробег в изцяло електрически режим достига около 100 км.

Снимка: Volkswagen

Батерията може да се зарежда на бърза станция с мощност 50 кВт, като за зареждането от 10 до 80% са необходими около 23 минути. Благодарение на електромотора и батерията, при ежедневна употреба в рамките на 100 км, новият Tiguan eHybrid се превръща в пълноценен електрически автомобил без да харчи гориво и да отделя вредни емисии.

Най-напред шофирам версията, оборудвана с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 eTSI, свързан с 48-волтова микрохибридна система с малка батерия и стартер-алтернатор, който осигурява допълнителен въртящ момент от 56 Нм при стартиране например. С тегло от 1,6 тона за модела със 150 к.с., динамиката не е спортна, но е напълно достатъчна. Двигателят остава дискретен за слуха, като при малко натоварване системата деактивира два цилиндъра.

Снимка: Volkswagen

Ефективността на Tiguan се насърчава от неговата хибридизация, която позволява фази на шофиране в режим на свободен ход. Така новият Tiguan 1.5 eTSI има разход на гориво между 6,3 до 6,8 л/100 км в комбиниран цикъл според WLTP. За оптимизиране на разхода, новият Tiguan може да разчита и на умната навигационна система, която предвижда регенерация в зависимост от маршрута.

Изпробвам и новия Tiguan с по-мощната версия на дизеловия двигател 2.0 TDI със 193 к.с., със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия DSG. Моделът предлага оптималното съотношение между пъргава динамика и нисък разход на гориво. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен още от 1750 Нм и се запазва чак до 3500 об/мин. Двигателят е много тих и еластичен, като ускорява Tiguan с лекота и му позволява да тегли ремарке с тегло до 2,5 тона.

Снимка: Volkswagen

Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,7 секунди. Предлагат се няколко режима на шофиране, включително спортен режим, който поддържа високи обороти, за да може да забърза реакциите на двигателя при рязко подаване на газ. Въпреки големите си размери, кросоувърът е доста икономичен и комбинираният разход на гориво е в рамките на 6,1 до 6,4 л/100 км.

Двигателят е съчетан стандартно със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Трансмисията превключва толкова бързо предавките, че въобще не се налага водача да ползва лостчетата зад волана и да сменя ръчно скоростите. Системата за задвижване на четирите колела 4Motion подобрява сцеплението и помага на шофьора да се чувства по-сигурен по заснежените пътища и върху хлъзгави настилки, особено през зимата. Също така с Tiguan 4х4 спокойно можете да хванете някой черен път.

Снимка: Volkswagen

Въпреки че тестовият модел беше оборудван с най-големите налични 20-инчови джанти, компактният SUV показа безупречно пътно поведение. С отзивчивото си кормилно управление, Tiguan се шофира с лекота и няма да ви подведе в завой, дори да сте влезли с по-висока скорост.

Новият Tiguan вози още по-меко, благодарение на новото адаптивно управление на окачването, което го прави по-добър във всеки аспект. Предното окачване е независимо тип McPherson, а отзад е монтирано многораменно. Новата система за активно окачване DCC Pro използва амортисьори с два контролирани клапана, единият предназначен за компресия, а другият за отскок.

Снимка: Volkswagen

Новото активно електронно управление на амортисьорите DCC Pro реагира плавно и непрекъснато в зависимост от вида и състоянието на настилката, както и от конкретната ситуация на пътя, осигурявайки оптимален комфорт на возене и подобрена динамика.

На пътя се усеща по-забележима разлика между комфортния и спортния режим, в който новият SUV е още по-стабилен и почти не се наклонява, тъй като амортисьорите се грижат за хоризонталното положение на каросерията. Благодарение на електронния блокаж на диференциала и намалените странични наклонявания на каросерията, пътното поведение на новия Tiguan е по-неутрално, а кормилното управление е по-прецизно.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tiguan е стандартно оборудван с много асистиращи системи, които улесняват водача. Сред най-впечатляващите е системата за автоматично и дистанционно контролирано паркиране Park Assist, която работи чрез приложение в смартфона и позволява автоматизирано влизане и излизане от местата за паркиране без водачът да е в автомобила, а да го управлява дистанционно. Има и асистент, който помага по-лесно маневриране с ремарке.

Снимка: Volkswagen

Изцяло новият Volkswagen Tiguan вече се предлага в България в четири нива на оборудване - Life, Life Plus, Elegance и R-Line. Ако искате да имате Tiguan, който привлича вниманието, тогава изберете най-високото ниво R-Line. С оборудването Life цената за новия Volkswagen Tiguan започва от 73 317 лева за модела 1.5 TSI със 150 к.с. Версията 2.0 TDI със 150 к.с. струва 78 511 лева.

За малко повече пари можете да изберете нивото на оборудване Life Plus, което е с начална цена 73 707 лева, но ще разполагате с допълнителни опции на цена около 8000 лева. След това гамата се допълва от нивото Elegance, а най-високото ниво на оборудване R-Line се предлага само с двигателя 2.0 TDI със 193 к.с. със задвижване 4Motion и е с начална цена от 95 578 лева.

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI OPF DSG

Размери

Дължина: 4539 мм

Широчина: 1842 мм

Височина: 1660 мм

Междуосие: 2676 мм

Собствено тегло: 1618 кг

Обем на резервоара: 50 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов редови с турбокомпресор

Работен обем: 1498 куб. см

Максимална мощност: 150 к.с. при 5000 об/мин

Максимален въртящ момент: 250 Нм при 1500-3500 об/мин

Скоростна кутия: 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 210 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 9,1 секунди

Комбиниран разход: 6,2 л/100 км

Емисии на СО2: 140 г/км

Цена на модела с ДДС: от 73 317 лева (Life)