Световната премиера на изцяло новия Volkswagen Tiguan е сред най-важните събития за германската марка през тази година. Компактният кросоувър Tiguan е безспорен бестселър в гамата и един от най-успешните модели на Volkswagen в света днес. Над 7,6 милиона потребители са избрали да притежават компактния кросоувър от премиерата му през 2007 г.

Вижте как изглежда новият Volkswagen Tiguan  >>  >>  >>

Третото поколение на Tiguan дебютира с харизматичен дизайн, прогресивни технологии и ново plug-in хибридно задвижване, което позволява изцяло електрически пробег от 100 км и бързо зареждане. Новият интериор се отличава с интуитивен и добре структуриран дигитален кокпит, информационно-развлекателна система с 15-инчов екран и head-up проекционен дисплей, ориентирани към подобряване на цялостно изживяване на водача.

Новата адаптивна система за управление на шасито DCC Pro2 е характерна за премиум сегмента и осигурява максимален комфорт и забележителна динамика. Новият Tiguan ще бъде пуснат в продажба още през първото тримесечие на 2024 г.

Снимка: Volkswagen

В дизайна на новия Volkswagen Tiguan се забелязва обединение с електрическото семейство ID. Радиаторната решетка е напълно преместена в бронята, а обичайното ѝ място е заето от хоризонтална LED лента с гланцирано покритие, а в двата края са поставени плоски LED фарове.

Tiguan е първият модел, който ще е оборудван с новите матрични интелигентни фарове IQ.LIGHT HD. Интерактивната осветителна система с общо 38 400 светодиода осветява пътя и околността по изцяло нов начин. Отворите на радиаторната решетка вече са разположени от външните страни на бронята, където въздушните завеси осигуряват оптимално насочване на въздуха.

Снимка: Volkswagen

В задната част на Tiguan има нова хоризонтална LED лента. Каросерията е по-заоблена и обтекаема, като в сравнение с предишното поколение коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е намалял от 0,33 на 0,28.

Размерите на новия Tiguan почти не са се променили - той е добавил 32 мм на дължина и сега достига 4,54 метра и 5 мм във височина, която сега е 1,64 метра). Ширината от 1,84 метра и междуосието от 2,68 метра не са се променили. Силуетът се характеризира с атлетични рамене над калниците. Предлагат се колела с диаметър от 17 до 20 инча.

Снимка: Volkswagen

Интериорният дизайн на новия Volkswagen Tiguan е много подобен на наскоро представения Passat. В интериора на Tiguan са използвани нови, по-приятни материали с по-високо качество на изработката. Многобройните функции на колата и информационно-развлекателната система могат лесно да се управляват с гласови команди, благодарение на новия гласов асистент.

През водача е поставено виртуално табло с 10,25-инчов екран В центъра на предния панел е монтиран опционален 15-инчов сензорен екран с изцяло нова структура на менюто и графики, и нов мултифункционален превключвател на режима на шофиране с вграден OLED дисплей.

Снимка: Volkswagen

Основното оборудване включва по-скромен 12,9-инчов екран. Под него са разположени сензорни ленти за двузоновия климатроник и силата на звука на аудиосистемата, познати ни от моделите на Volkswagen ID. В централния тунел между старт-стоп бутона и електрическата ръчна спирачка, има кръгла шайба на универсален превключвател, който може да бъде конфигуриран както за промяна на силата на звука, така и например за промяна на режимите на шофиране.

Селекторът на автоматичната трансмисия, както при новия Passat, е преместен от дясната страна на кормилната колона. Позиция D означава шофиране напред и логично в позиция R движението е назад, докато с натискане на бутона P отстрани активирате ръчната спирачка.

Снимка: Volkswagen

Всички модели на Tiguan имат лостчета зад волана. Новият Volkswagen Tiguan няма да се предлага с механична скоростна кутия, но е оборудван с нови системи като функция за пневматичен масаж за предните седалки, създадени за дълги пътувания. Новите седалки ergoActive Plus с 4-степенна пневматична лумбална настройка и пневматична 10-камерна функция за масаж под налягане са перфектна комбинация с висококачествения интериор на Tiguan.

Голямо удобство е опцията за програмиране на автоматична активация на отоплението или вентилацията на седалките в зависимост от температурата навън. Капацитетът на багажното отделение на новото поколение на Volkswagen Tiguan показва колко добре е използвано пространството. Въпреки че кросоувърът е малко по-дълъг, капацитетът на багажното му отделение се е увеличил с 37 литра до 652 литра, когато е натоварен до височината на задните седалки.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tiguan ще се предлага с голям избор на задвижвания, налични благодарение на платформата MQB evo. Основна особеност и предимство на модулната платформа MQB evo е фактът, че в гамата на един модел могат да бъдат предложени всички най-разпространени в момента видове задвижване - дизелови двигатели TDI, бензинови двигатели TSI, меки хибриди eTSI и plug-in хибридни системи eHybrid.

При Tiguan в бъдеще eHybrid ще се предлага ексклузивно с DSG автоматична скоростна кутия. Европейската гама включва 4-цилиндрови бензинови турбомотори 1.5 eTSI със 130 или 150 к.с., сега с 48-волтов стартер-генератор и 2.0 TSI с мощност 204 или 265 к.с., както и турбодизел 2.0 TDI със 150 или 193 к.с. Всички двигатели са комбинирани със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG, но само най-мощните версии имат задвижване на четирите колела 4Motion - дизеловия двигател с мощност 193 к.с. и бензиновия с 265 к.с.

Снимка: Volkswagen

Другите модификации са със задвижване на предните колела. Има и два plug-in хибрида с модерен бензинов турбомотор 1.5 TSI в комбинация с електрически мотор, интегриран в 6-степенната автоматична скоростна кутия DSG, който произвежда 115 к.с. и 330 Нм. В базовия хибрид бензиновият двигател развива 150 к.с., а общата мощност на хибридната система е 204 к.с.

Във втората версия турбомоторът е със 177 к.с., така че пиковата мощност е 272 к.с. Plug-in хибридите са оборудвани с батерия с повишен капацитет от 19,7 кВтч вместо 10,6 кВтч в предишния модел, с която номиналният пробег в електрически режим достига 100 км. Батерията може да се зарежда на бързо зарядно устройство с мощност 50 кВт, като зарядът на разредена до ниво от 10% батерия може да бъде възстановен до 80% в рамките на около 25 минути.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tiguan е получил ново адаптивно управление на окачването, което го прави по-добър във всеки аспект. Предното окачване е тип McPherson, а отзад е монтирано многораменно окачване. Срещу доплащане се предлага адаптивно окачване DCC Pro2, чиито амортисьори имат два контролирани клапана, отделно за компресия и отскок.

Новото активното електронно управление на характеристиките на амортисьорите DCC Pro2 реагира плавно и непрекъснато в зависимост от вида и състоянието на настилката, както и от конкретната ситуация на пътя, осигурявайки оптимален комфорт на возене и изключителна динамика на пътя през цялото време. Инженерите обещават по-забележима разлика между комфортния и спортния режим. Самите амортисьори са станали малко по-твърди.

Снимка: Volkswagen

Базовата версия разполага със системата за управление на динамиката на автомобила, която се грижи за управлението на електронните блокировки на диференциалите и контрола на страничните наклонявания на каросерията чрез управлението на амортисьорите със системата DCC Pro.

Благодарение на прилагане на контролирано индивидуално спирачно усилие и целева промяна в настройките на работа на амортисьорите за всяко едно от колелата, пътното поведение и управлението на новия Tiguan са по-неутрални, стабилни, динамични и прецизни.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Tiguan е стандартно оборудван с множество улесняващи водача асистиращи системи. Освен системата за асистенция за поддържане на лентата за движение, има системи за асистенция при смяна на лентата за движение, за наблюдение при маневри на заден ход с предупреждение за наближаващ отзад автомобил и за предупреждение за опасност при напускане на автомобила, както и автоматично аварийно спиране със система за предотвратяване на удар отпред и функция за следене и разпознаване на пешеходци и велосипедисти.

Допълнително е включена и система за динамично разпознаване на пътните знаци. Опционално се предлага широка гама от допълнителни активни и пасивни асистенти. В зависимост от нивото на оборудване, това може да е система за автоматично и дистанционно контролирано паркиране, през приложение в смартфона, влизане и излизане от паркинг или още асистент, който позволява безпроблемно маневриране с ремарке.

В Европа новият Tiguan ще бъде пуснат в продажба през първото тримесечие на 2024 г. Цените все още не са обявени, но според германските медии, базовият модел ще струва 36 600 евро.